Siófok 5.4 • 6.2 kn
IV. FGF Közmű Kupa
Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.
Negyedik alkalommal került megrendezésre a Közmű Kupa, a víz, villamos, gáz és hulladékhasznosítási szektor balatoni vitorlás versenye.
A Közmű Kupa tipikusan az a verseny, melyet akár egy augusztus 20-i, hosszú hétvégén is meg lehet rendezni. A verseny mezőnye évek óta folyamatosan bővül csakúgy, mint a résztvevő cégek köre. A szakmákat képviselő résztvevők akár hónapokkal a verseny előtt már fixálják helyüket a vitorlázás apropójából szervezett társasági eseményen. Idén 51 hajó nevezett a kétnapos versengésre és olyan szerencsések voltak a résztvevők, hogy a partra érve élvezhették a XV. NAVIGA RC Sailing VB futamait is.
Hasonlóképen a Bankár, Ügyvéd vagy Orvos kupákhoz, nem lehet azt mondani, hogy itt csak egy vitorlásversenyről lenne szó, ezek a regatták elsősorban társasági események, a szakma képviselőinek kötetlen találkozói.
Hajókarnevál és tűzijátékok
Rendhagyó módon, a hosszúhétvége miatt, már csütörtökön elkezdődött a rendezvény. Délután két órától lehetett regisztrálni és utána mindenkinek maradt bőven ideje, hogy a XV. NAVIGA Rádió-távirányítású Vitorlás Világbajnokság futamaiból ízelítőt vehessen.
Este sokan hajóra szálltak és a vízről tekintették meg az évek óta hagyományosan augusztus 20-án rendezett lellei Hajókarnevált. A Lelle előtti vízterület megtelt hajókkal, a Balaton vízére kilátogatók legalább tíz tűzijátékot nézhettek végig az este 9 és 10 óra közötti időszakban.
Zánka megette a szelet
A pénteki túraverseny, kimondottan jó, 2-es, 3-as szélben rajtolt, az eredetileg Lelle-Szárszó-Zánka-Lelle-Zánka-Lelle távra tervezett pályán. Szárszóra érve még senki nem gondolta, hogy rövidesen nehéz percek várnak rá. Néhány csapat még szerencsésnek érezhette magát, a Sponsor Wanteddel versenybe szálló DRV és az ex Gardazzurra a Due Bau Kft. csapatával még simán vette a zánkai bóját és megkezdte a menetelést Lelle felé. Igaz a DRV már majdnem Lellén járt, amikor a Due Bau vette a zánkai bóját. A verseny vezetője – hallva a Zánkai szélleállásról – Lellén befutatta a mezőnyt.
Talán még a Vill Korr csapata, az X-35-össel tudott időben kikeveredni a flautéból és spinakkerrel a két legendás hajó nyomába eredt.
Zánkán volt a verseny legnehezebb része, volt olyan időszak amikor a sebességmérő és a szélsebesség mérője egyaránt nulla pont nulla értéket mutatott. Talán azok döntöttek jól akik a Zánka utáni bójától, visszafelé Szárszóra kezdtek vitorlázni. A déli parton folyamatosan fújt némi szellő, amely még többségében vitorlázásra is alkalmas volt.
A befutó előtti utolsó szakaszon már az élboly sorrendje nem változott. A ys I-ben is elég volt az egy óra körüli előny a győzelemhez, így a DRV, Due Bau, Tracon Electric sorrend alakult ki. A ys II-ben „brummogott a Mackó”, igazi flaute menőként a 25-ös jolle simán nyerni tudott és aranyat termelt a Team Surgicare I csapatának. Második és harmadik helyen az ACO Magyarország csapatai végeztek. Ys III-ban nem lehetett eredményt hirdetni, tekintettel arra, hogy a limitidőn belül egy ys III-as hajó sem futott be a lellei célba.
A pályaversenyt sem kímélte a szélcsend
Szombat reggel bizakodó hangulatban – látva a folyamatosan erősödő szelet – tájékoztatta a kormányosokat Erdélyi Béla versenyvezető. Elmondta, hogy a ys osztályok külön rajtolnak és, hogy a kikötő előtti pálya kreuz, raum, raum, kreuz, hátszél, kreuz lesz.
A verseny kifejezetten jó és stabilnak látszó 3-as szélben rajtolt, de sajnos az utolsó kreuzra már nem maradt elegendő szél, így a vége egy hosszantartó leeben kucorgás lett, centinként haladva a cél felé.
Ezen a napon a ys III sem maradt díjazás nélkül, nyert a Team Surgicare II. a Pápu nevű hajóval. Másodikként célba ért a Presenta, megelőzve a gyönyörű fa Folkeboattal versenyző Marina Yacht Sport csapatát. A ys II-ben ACO, Légmester, Amygdala sorrend alakult ki a végére, míg a felsőházban nyert a Vill Korr, megelőzve a Tracont és a Forrásvidéket.
Bavaria Nagydíj először, de nem utoljára
Az új lellei kikötőben működő Bavaria képviselet életre hívta a Bavaria Nagydíjat, melyet idén a Közmű Kupával azonos időpontban rendeztek meg. Lange Péter a díjátadó előtti szavait úgy kezdte, hogy ebben a versenyben nem a Sponsor Wanted, nem a Gardazzurra nyert, itt a győztesnek járó trófeákat Bavaria hajók szerezték meg. A Bavaria hajók versenye népszerű a Balatonon, hiszen ebből a típusból fut a legtöbb a tavon. A nagydíjon értékelték a legidősebb Bavaria hajót is, egy 770-est különdíjjal jutalmaztak.
Eredmények
Képek