Siófok  5.5  •  14 kn       

Keszthely  5.9  •  8 kn       

Balatonfüred  5.2  •  12.6 kn       

Balatonboglár  5.5  •  12.6 kn       

Orfű   •  13 kn       

Velencei-tó  6.1  •  13.9 kn       

Tiszafüred  7.2  •  8.2 kn       

Mályi-tó  5.7  •  4.8 kn       

2024. december 21., szombat

Idén is a Raiffeisen Bank lesz a Kékszalag névadó támogatója

Idén is a Raiffeisen Bank lesz a Kékszalag névadó támogatója

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Megnyugtató és a tervezés szempontjából is kiemelkedően fontos, hogy 2021-ben is a Raiffeisen Bank lesz a névadó támogatója a Kékszalagnak. A tavalyi esztendő a koronavírus világjárvány árnyékában telt és a gazdasági bizonytalanság miatt is van óriási jelentősége annak, hogy már hivatalosan is bejelenthető, hogy megszületett az együttműködés a Raiffeisen Bank és a Magyar Vitorlás Szövetség között.

Az együttműködésről Zolnai Györgyöt, a Raiffeisen Bank vezérigazgatóját kérdezte a Magyar Vitorlás Szövetség.

A 2020-as esztendő nehézségei ellenére sikerült megrendezni a Kékszalagot is, amelyet a Raiffeisen Bank támogatott. Döntöttek már a 2021-es versenyről?
Igen, a Raiffeisen Bank névadó szponzorként 2021-ben is támogatja a Kékszalag megrendezését. Ennek a döntésnek egyrészt alapjául szolgálnak a korábbi évek kiemelkedően jó tapasztalatai, másrészt a bank már korábban is elköteleződött a vitorlássport támogatásának irányába - hiszen már több, mint tíz éve támogatja a bank a Majthényi-Domokos világbajnok kettőst.

Milyen tapasztalatokkal zárták az 52. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjat 2020-ban?
Sokáig nem volt biztos, hogy egyáltalán megrendezhető lesz a verseny, de végül ez szerencsére lehetségessé vált. Rendkívüli körülmények között, komoly biztonsági-higiéniai intézkedések mellett újra egy nagyon jó Kékszalagot láthattak a résztvevők és a nézők is. Minden év természetesen más és más, hol a szél gyakorlatilag teljes hiánya teszi nehézzé a versenyzők dolgát, máskor éppen a viharos időjárási körülmények - 2020-ban a járványhelyzet. Ennek ellenére minden versenyző maximálisan arra koncentrált, hogy ez a hétvége egy nagyon jó élmény legyen, és minél több egyéni és csapatsiker szülessen.

Bízunk abban, hogy a verseny időpontjára már normális kerékvágásban zajlik majd az élet az egész világon. Amennyiben így lesz, akkor személyesen is jelen lesznek a versenyen és terveznek egyéb aktivitásokat a parton?
Természetesen, hiszen korábban is - amikor erre lehetőség volt - nagyon fontosnak tartottuk, hogy a Kékszalag ne csak a vízen történő versenyzésről, hanem az emberi kapcsolatokról is szóljon. A versenyen kívüli találkozókra 2020 nyarán egy kicsit kevesebb lehetőség volt, reméljük idén nyáron ezen a téren is javul a helyzet, és visszatérhetnek a színvonalas parti programok, találkozók, rendezvények is.

Van-e olyan hajó, amely idén is a Raiffeisen Bank támogatásával fut majd ki a versenyekre a szezonban?
Igen, az idei versenyen is fog indulni Raiffeisenes hajó, de a részletek csak később lesznek nyilvánosak.

Fontosnak tartja-e a Raiffeisen Bank, hogy saját partnereinek is megmutassa a vitorlás sportot, annak szépségét és a tradíció mellett azt a rendkívül modern technikát, ami megjelent a sportágban idehaza?
A vitorlázás egy nagyon szép, alapos felkészültséget, taktikai érzéket, erőnlétet és összpontosítást igénylő sportág - amely cserébe gyönyörű természeti és csapatélményeket tartogat a résztvevők számára. Szépségét az is adja, hogy ugyan nem számít klasszikus tömegsportnak, azonban a vitorlázás élménye ma már szinte bárki számára elérhető, és ehhez még saját hajóra sincs szükség. Az igazi elhivatottak, akik több évig tervezik, építik saját hajójukat amint az időjárási helyzet engedi bármikor vízre szállhatnak, biztonságukat pedig ma már nagyon színvonalas technika szolgálja. A 80-as évek végén, amikor Fa Nándor és Gál József első magyarként a Szent Jupáttal megkerülték a Földet még csak igen alapszintű technikára támaszkodhattak, akkor még nem működtek a mai nagyon modern műholdas navigációs és egyéb rendszerek. Ma már ezek az eszközök széles körben elérhetőek - de nem kell természetesen világkörüli útra indulni, hiszen a vitorlázás nagyszerű élménye akár a Balatonon is megtapasztalható. Reméljük, így lesz az idei Kékszalagon is.

Osztálybeszámolók 2020: J24 Előző

Osztálybeszámolók 2020: J24

Osztálybeszámolók 2020: Bavaria 32 Következő

Osztálybeszámolók 2020: Bavaria 32