Siófok  8.3  •  3.5 kn       

Keszthely   •  5 kn       

Balatonfüred  8.3  •  3.5 kn       

Balatonboglár  7.7  •  5 kn       

Orfű   •  3 kn       

Velencei-tó  9.1  •  4.7 kn       

Tiszafüred  10  •  9 kn       

Mályi-tó   •  8 kn       

2021. május 06., csütörtök

Ez már nem a kalandvágyó tengeri medvék versenye

Ez már nem a kalandvágyó tengeri medvék versenye

Fotók: @CDVendee 

Óceáni szólóvitorlázónk, Fa Nándor a Vendée Globe első befutóit a helyszínen nézte végig.

„Szívszorító élmény volt. Az éjszakai sötétben, ködben, nagy hullámok közepette, számtalan kis világító motoros kíséretében bukkantak fel a hajók. A kikötőcsatorna mellett végig, ahol egyébként több százezer ember köszönti ovációval, dudaszóval a célbaérkezetteket, idén, a járványveszély miatt köztársasági elnöki engedéllyel, négy méterenként fáklyások fogadták a hajókat.  A tűzijátékkal viszont nem kellett spórolni: a világítótoronytól egészen a partig, a pontonig  tartott a fényözön. A pontonra a családtagokat és a segítőket beengedték, és persze a médiát, amely egészen kiváló teljesítményt nyújtott. Gyors, szakszerű, látványos volt a tévéközvetítés és az online hírcsatornák egyaránt. A szervezőket dicséri, hogy a szigorú korlátozások ellenére olyan volt a hangulat, mint máskor. Tényleg könnyfakasztóan szép volt az egész.”

Nem lehet most könnyű Charlie Dalinnak… Befutott elsőként, szólt neki a duda és a taps, de akkor már a számítógépe biztosan elárulta, hogy Bestaven időjóváírása miatt nagy valószínűséggel nem ő lesz a győztes.

„Bizonyára keserves lesz neki feldolgozni ezt az egészet. Ő mindenképpen nyerni akart, és remekül is teljesített végig. A győzelemhez szükséges időkülönbséget azonban nem tudta elérni, ehhez kevés volt. Ez van. Ezt az időjóváírást nem ajándékba kapták a mentésben résztvevők, míg ők – rendezői utasításra - Escoffiert keresték, addig a távolabb lévő és emiatt nem riasztott Dalin zavartalanul száguldott tovább. Amúgy igazságos lett a végső sorrend, méltó kezekbe került a kupa. Aki viszont igazán szomorkodhat, az a német Boris Hermann. A céltól 90 mérföldre egy halászhajóval ütközött, megsérült a jobboldali emelősvertje, végighúzta a hajója jobb oldalát és elvesztette az orrsudarát. Óvatosan, nyolc csomóval jött befelé, vigyázva, hogy el ne veszítse az árbócát.”

(Herrmann időközben befutott, pillanatnyilag az időjóváírásával negyedik, de meg kell várnia a nála még nagyobb időjóváírást kapott Jean Le Cam-ot, hogy megtarthatja-e ezt a helyet.)

Számodra mi volt ennek a különleges, nagyon szoros versenyt hozó 2020-21-es nonstop szóló földkerülő versenynek a tanulsága?

„Az, hogy a kalandkereső öreg tengeri medvék időszaka lejárt. A hőskorban ilyen habitusú vitorlázók alkották a mezőny derékhadát. Most az első húszban profi vitorlázók vannak, profi hajóval, profi csapattal. Akik talán csak egy szóló Horn-fok kerülésért, egyfajta romantikus indíttatásból vállalták a versenyt, most ott jönnek öt-hatezer mérföldre a vezető hajók után. Ahogy a tendenciákat látom, őket lassan ki is szorítják a szervezők. Egyre szigorúbbak, egyre pontosabbak a résztvevő hajókkal szemben támasztott követelmények. Az indulóktól egyre magasabb szintű kvalifikációt követelnek meg. Nem lesz helye ezen a versenyen azoknak, akik csak úgy végig szeretnének menni.”

Szöveg: Visy László Oszi

Osztálybeszámolók 2020: Bavaria 32 Előző

Osztálybeszámolók 2020: Bavaria 32

Osztálybeszámolók 2020: NAU370RUN Következő

Osztálybeszámolók 2020: NAU370RUN