Siófok 3.9 • 17.4 kn
Kiesett a Barcelona World Race-ből az éllovas - részletekkel bővítve
Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.
Január 14-én este. 21 óra 2 perckor (UTC) a Barcelona World Race-en az első helyen vitorlázó Hugo Boss árboca eltörött. Alex Thomson és Pepe Ribes mérsékelt szélben vitorlázott, amikor a rig hibája következtében az árbocuk kidőlt és összetört.
A versenyzők erős hullámzásban, de mérsékelt szélben a J1 és J2 orrvitorlák cseréjét végezve az orrfedélzeten dolgoztak, amikor a csere miatt az árbocot erre a rövid időre éppen egyedül tartó forstágon lévő fockroller dobot tartó stift elnyíródott, és az árboc hátrafelé ledőlt. Alex Thomson mintha lassított felvételt nézne tehetetlenül figyelhette, amint ráesik a fedélzetre, és ahol a korlátra ütődik, azon a ponton eltörik. A fedélzeten éppen feléje vitorlát hozó Pepe Ribes nagyon gyorsan cselekedett, és megakadályozta, hogy a letört árbocdarab kárt okozhasson a hajóban.
Az árboctörés a brazil partoktól 400 mérföldnyire történt. A versenyzők nem sérültek meg, de természetesen nagyon elkeseredettek.
Ez az a híres árboc, amelyen a közismert, népszerű videón Alex Thomson végéig sétált (Alex Thomson mast walk - you tube), hogy egy reklámfilmhez elegáns Hugo Boss öltönyben fejest ugorhasson az árboccsúcstól. A hajó jelenleg 6,5 csomós sebességgel Salvador de Bahia kikötője felé tart.
Fa Nándor és Conrad Colman a Spirit of Hungary-vel még az északi féltekén vitorláznak és holnap érhetik el az Egyenlitőt. .
A versenyben az élen a Hugo Boss mögül most az egymással szoros küzdelemben lévő Cheminées Poujoulat (Stamm és Le Cam) és a Neutrogena (Altadill és Munoz) került az élre, akiket a 120 mérfölddel hátrébb, de keletebbre vitorlázó GAES Centros Auditivos (Corbella és Marin) követ a harmadik helyen. A verseny honlapján lévő trackeren a hajók között feltűntetett távolságok csalókák, mivel a hajók pozícióját a távolságok becslésekor légvonalban Fokvároshoz mérik. Így lehetséges az, hogy például a Neutrogena és a GAES között feltüntetett távolság csak néhány mérföld, miközben a GAES jóval északabbra, viszont kicsit keletebbre jár. A vitorlázandó útvonalhoz viszonyítva a különbség jóval nagyobb a Neutrogena javára, miközben ők is közelebb vannak a Cheminées Poujoulat-hoz, mint ahogy azt a sorrend táblázatban feltűntetett adat mutatja.
A reális távolságok majd akkor jelennek meg, ha a hajók a déli 40. fok tájékán Fokváros felé fordulnak.
A verseny nyomkövetős térképe: http://www.barcelonaworldrace.org/en/race-live/barcelona-world-race-2014-15-tracker