Siófok 0.5 • 10.1 kn
6 - 4. Már csak egy lépésre vannak a Britek az America’s Cup döntőjétől
Mondhatni a forgatókönyv a szokásos volt, mind a két csapat egy - egy futamot tudott nyerni így nyolc futam után 4 - 4 volt az állás.
Tegnap október elsején ismét két futamot rendeztek az Louis Vuitton Cup döntőjében. Mondhatni a forgatókönyv a szokásos volt, mind a két csapat egy - egy futamot tudott nyerni így nyolc futam után 4 - 4 volt az állás. Az első futamban a szoros rajt után az első kreutz is hasonlóan sikerült. A pálya bal széléig mindössze egy - egy méter különbség volt a hajók között, majd a fordulás után az olaszok húzták a jobbot Ben Ainslie – ék pedig igazítottak vissza balra. Egy balos szélfordulónak köszönhetően, a következő találkozásnál nem messze a kaputól a britek már be tudtak fordulni az olaszok elé és a kaput egy egész másodperc előnnyel tudták venni. a britek a bal az olaszok a jobb jelet választották. A hátszélben nem kellett sok idő és a Luna Rossa csobbant, aminek az oka, egy újabb technikai hiba volt. Innen a briteknek csak végig kellett vitorlázni a pályán.
A napi második futam előtt a briteknek sikerült egy büntetést összeszedniük a pálya szélének érintésével így gyakorlatilag el is dőlt a futam már a rajtnál és az olaszok végig meg is tudták tartani ezt. Végül 16 mp különbséggel tudott befutni az INEOS.
Új nap új kihívás. Ma folytatódott a Louis Vuitton Cup döntője a kilenc és tizedik futammal. A futamokat hullámos vízen nem 1xű körülmények között vitorlázták a csapatok. A kilencedik futam rajtjánál a britek támadták az olaszokat, aminek eredményeképpen a vonal előtt az olaszoknak még ki kellett fordulniuk, így a britek tisztán tudtak balra nyitni, míg az olaszok a forduló miatt jobbra. Az első találkozásnál a britek ejtettek be az olaszok mögé, a másodiknál pont fordítva. A kapunál a britek vezettek, akik a bal oldali jelet választották, de mindössze két másodperc hátránya volt csak az olaszoknak, akik a jobb oldali jelet vették. Hátszélben az INEOS gyorsabb volt és a folyamatosan tudta tartani az előnyét, ami a futam végén 23 mp - t jelentett.
A tizedik futam rajtjánál is a britek voltak megint alul, és a pálya széléig harminc méter előnyt össze is tudtak szedni. Az első keresztezésnél a britek ismét be tudtak fordulni az olaszok elé, aminek eredményeképpen az olaszok egyből újra jobbra nyitottak. A kaput a britek vették három mp előnnyel. A hátszél végén ez már 11 mp volt és ezt az előnyt tudták is tartani. Az olaszoknak 8 mp volt a legszorosabb kapuvétele, illetve a befutónál is ennyi volt a különbség a két hajó között.
Az állás ezzel 6 - 4 - re áll a britek javára, vagyis már csak egy futamot kell nyerniük ahhoz hogy ott lehessenek az America’s Cup döntőjében.
Holnap pihenőnap, pénteken folytatás…