Siófok  22.4  •  6.5 kn       

Keszthely  20.9  •  7 kn       

Balatonfüred  22.1  •  2.6 kn       

Balatonboglár  21.8  •  8.4 kn       

Orfű  21  •  3 kn       

Velencei-tó  20.1  •  5.3 kn       

Tiszafüred  17.2  •  4.6 kn       

Mályi-tó  19  •  0.1 kn       

2024. június 16., vasárnap

Eredményes útkeresés a Horvát szigetek között

Eredményes útkeresés a Horvát szigetek között

Idén 7 nemzet versenyzői (horvát, osztrák, olasz, svájci, német, lengyel, magyar) köztük 2 magyar egység küzdött az első helyért, a festői horvát szigetek között.

Május 8-11. között rendezték a 9. Croatian Trophy Challange F18 katamarán túraversenyt. Idén 7 nemzet versenyzői (horvát, osztrák, olasz, svájci, német, lengyel, magyar) köztük 2 magyar egység küzdött az első helyért, a festői horvát szigetek között. A horvátok hagyományos versenyének a fő nehézsége a szigetek közötti tájékozódás és navigáció.

A kormányosi értekezleten kis térképeket adtak és a verseny lebonyolításának jelzéseit részletesen elmagyarázták, majd az este folyamán 4 különböző túra útvonal leírást osztottak meg, pontos leírással és navigációs gps koordinátákkal. Így akár telefonba, gps-be is fel lehetett vinni az útvonalat, vagy a térképen berajzolni.

Az első nap egy érvénytelenített túrafutammal melegített a mezőny, majd a szél felerősödése és a mezőny biztonságos egyben tartása végett, a rendezőség hagyományos pálya futamokat indított a továbbiakban. A 3 up and down pályaverseny mindhárom futamát az olasz Fava - Stella páros nyerte, míg a 2. helyen mindhárom esetben a Diószegi-Jankovics páros futott be. Az első 2 egység kiegyensúlyozott teljesítménye mögött, viszont már közel sem volt egyforma a sorrend, hanem hol egyik, hol másik egység végzett előrébb-hátrébb.

A 2. nap végre már elindult a szigetek közötti bujkálás, útvonal és szél keresgetés a gyönyörű napsütésben és 2-3 bft szélben. Két futamot teljesített a mezőny az ideális időjárási körülmények között, ezek légvonalban 10 és 16 tengeri mérföld hosszúak voltak.

Ez a verseny típus teljesen eltér a hazai balatoni túraversenyektől, talán a félszigetkerülő van stílusban legközelebb hozzá, azzal a különbséggel, hogy több száz sziget közül van kiválasztva találomra néhány, amik között el kell menni, vagy kerülni kell. Ezek a szárazföld darabok 1-2 km-es távolságból egybefolynak és 1 nagy szigetet alkotnak, de ahogy közeledsz hozzájuk szétválnak és mutatják meg a lehetőségeket a tovább vitorlázásra. Ez folyamatosan a hátsó egységeknek segít, hiszen aki elöl megy az pontosan megmutatja a mögötte érkezőknek a jó útvonalat.

A 3. nap gyenge, leálló, foltos és forgolódó szélben indították a verseny leghosszabb futamát, ami légvonalban 24 tengeri mérföld hosszú volt (ez több mint 40 km). Kb 2,5 óra alatt a verseny felét teljesítette a mezőny eleje, amikor megjött a nyílt víz felöl a 15-20 kts erejű misztrál szél, amiben már felgyorsult a haladás és 1 óra alatt (azaz összesen 3,5 óra alatt) befutott az első 2 egység, majd fél órán belül az egész mezőny.

Ami az eredményeket illeti, a 2. és 3. napon is kitartott az olasz és magyar egység kiegyensúlyozott teljesítménye, így végeredményben az első két hely nem is volt kérdéses, míg a 3. helyre egy zágrábi páros hajrázta be magát.  

Ami a másik magyar párost illeti, a Breitner - Breitner apa-fia csapat, kisebb technikai probléma miatt az első nap egy futamot sem tudtak befejezni, de a 2. és 3. napot nagyon élvezték és mosolyogva jöttek ki a vízről, akárcsak a teljes mezőny, akik az idei verseny sikere miatt, jövőre mind visszatérnek.

Forrás: Katamarán SE

Az erős hullámzás sem szegte kedvüket a fiataloknak Előző

Az erős hullámzás sem szegte kedvüket a fiataloknak

Rácz Mihály 6. lett az ILCA 6 EK versenyen! Következő

Rácz Mihály 6. lett az ILCA 6 EK versenyen!