Siófok  6.6  •  5.7 kn       

Keszthely  6.9  •  3 kn       

Balatonfüred  6.3  •  2.6 kn       

Balatonboglár  6.4  •  5 kn       

Orfű  •  5 kn       

Velencei-tó  6.3  •  8.3 kn       

Tiszafüred  •  9.6 kn       

Mályi-tó  6.8  •  6.6 kn       

2024. április 24., szerda

Charles Caudrelier: Egy káprázatos szólóvitorlázó

Charles Caudrelier: Egy káprázatos szólóvitorlázó

A történet négy évtizeddel korábban kezdődött, amikor a Caudrelier család elhagyta Párizst

Fél évszázadot várt, hogy megvalósítsa álmát, a föld, szóló non stop körbe vitorlázását. És talán tényleg ez a lényeg, amely lehetővé teszi a mindenki számára, hogy valóban bepillantást nyerjen ebbe a nagyszerű, de mégis nagyon diszkrét vitorlázó karrierjébe, aki kiemelkedő vitorláseredményei ellenére gyakran kerülte el a reflektorfényt.

Ötven évesen a csúcson: Az elmúlt öt évben Charles Caudrelier a Maxi Edmond de Rothschild - ot a lehető legmesszebbre vitte. Február 27 - én pedig, egy nappal az 50. születésnapja után feltette a koronát erre a teljesítménnyel az Arkea Ultim Challenge megnyerésével.

 

Gyermekkor a vízparton: A történet négy évtizeddel korábban kezdődött, amikor a Caudrelier család elhagyta Párizst, hogy Beg Meil - be költözzön és letelepedjenek, dédnagyszülei otthonában, szemben a La Forêt - öböllel. Charles és három fivére és nővérük a víz mellett töltötték legtöbb idejüket, és szemlélték a tengert és a balettozó hajókat.

„Apám elsősorban a lovakért rajongott, de mindig is volt vitorlásunk; kis dinghyk, szerény hajók, és 30 lábas egytestűek is. A lényeg az volt, hogy vitorláztunk” - mondja Dimitri, Charles öccse.

Charles serdülő korában golfütővel vagy vívótőrrel a kezében sportolt, és kezdetben az a partszakasz, ahol szörfözött csak egy játszótér volt számára. Hamarosan azonban elkerülhetetlen volt a szólóvitorlázók látványa, akik a Figaro - n harcoltak. Ugyanez igaz azokra a versenyrajtokra is, amelyeket apjával, Christian - nal ment megnézni. Ezek a szólóvitorlázók, akik az óceánokon vitorláznak, teljesen lenyűgözték, és akkormerült fel az a kérdés benne, hogy miért nem ő vitorlázik ott?

A partner, akire mindenki vágyik: Lehet, hogy későn kezdte el, de az eredmények gyorsan jöttek ezután. 1999 - ben, első Solitaire du Figaro - ján uralta az újoncok mezőnyét, és bevitorlázta magát a Top 10 - be, majd öt évvel később megnyerte a versenyt. Ez a tehetséges, komoly és szerény vitorlázó hamar felkapott lett: Marc Guillemot, Sébastien Josse, Pascal Bidégorry, Michel Desjoyeaux és Franck Cammas mellett, hogy csak néhány sikeres vitorlázót említsünk.

Charles arra vágyott, hogy szólóban vitorlázza körbe a földet, és az ehhez vezető úton rengeteg vitorlázónak segített a felkészülésben. A Vendée Globe - ra nagyon sokáig igyekszik pénzt szerezni de végül ez nem jött össze neki. Ettől függetlenül versenyzőtársai mind egyöntetűen tisztelik:

 „Szerettem vele vitorlázni! Nem voltak sztárallűrjei. Mindig a feladatra koncentrált” - ismeri el Michel Desjoyeaux.

„Nagyon erős a munkamorálja. Csodálatos ember, és rengeteg értéke van. Minden, amit életében tett, kemény munka eredménye. Nagyon megküzdött azért, hogy eljusson oda, ahol ma van” - teszi hozzá Pascal Bidégorry.

„A vízen egy másodperc sem telik el úgy, hogy nincs versenymódban. Iszonyatosan nagy nyomást helyez magára a siker érdekében. Valóban magáévá teszi azt az elképzelést, hogy mindent belead a munkájába, a legapróbb részletekig” - mondja egyik korábbi kormányosa a Transat AG2R - ről.

Kapitány a hídon: Franck Cammas - nak soha semmi kétsége nem volt barátja képességeit illetően. 2010 - ben Charles a győztes Route du Rhum versenyen Cammas router – e volt. Ezután csatlakozott a VOR 70 Groupama 4 - hez a Volvo Ocean Race - en. Navigátorként és kormányosként az első földkerülő versenyén sikerült győznie. Innentől kezdve Charles készen állt arra, hogy kormányosként is bizonyítson. 40 évesen a kínai Dongfeng kormányosa lett, és két VOR – on is a csapat kormányosa maradt, ráadásul a második 2017 – 2018 - as versenyt meg is nyerik.

A Gitana projekt: 2019 - ben az Ariane és Benjamin de Rothschild által alapított versenyistálló kiválasztja őt és Franck Cammas - t az ötnyilas Maxi kormányosává

„Nálunk fejlesztette a mérnöki oldalát, alaposan tanulmányozta a foilos vitorlázást, a repülést és aerodinamikai tanulmányokat végzett, majd rengeteget dolgozott a szimulátoron. Sportágunkban elengedhetetlen, hogy a legkiválóbb, fizikailag és mentálisan felkészült sportolók legyenek a hajón.” – jegyzi meg barátja, Pierre Tissier műszaki igazgató.

„Nagyon alázatos, és egyszerű módon csinálja a dolgait. Ő olyan valaki, aki tudja a helyét, és hogy milyen szerencsés, hogy megélheti a szenvedélyét. Azt is tudja, hogyan kell hangsúlyozni mások munkáját, és mindent megosztani a csapatával” - mondja Cyril Dardashti, a Gitana Team főnöke.

Az ember a vitorlázó mögött: Ezt a nagylelkűséget a szárazföldön is megtestesíti, amikor legkedvesebb családja és csapata veszi körül: körülbelül hatvanan ember, aki midig várja érkezését a Brest - i kikötőben! Odaadó két gyermeke iránt is, akik gyakorlatilag a Volvo Ocean Race dokkjain nőttek fel. Napi üzeneteket váltanak fiával a verseny során, és megpróbálják megkímélni lányát minden félelemtől, amit egy ilyen verseny izgalma okozhat.”

Egy nagyszerű sportoló jele: Az élsportolók többségéhez hasonlóan Charles - nak is vannak hibái. „Néha önmaga legnagyobb ellensége lehet” - vallja be a legnagyobb kedvességgel két gyermeke édesanyja. Charles nem tagadja: „egyedül vitorlázva gépnek, teljesítményhez kapcsolódó robotnak kell lennie. Egy gép, ami azért van benne, hogy megnyerje a versenyt, de folyamatosan közben folyamatosan kételkedik a képességeiben. Tréfálhat velem, de ugyanakkor ez az állandó stressz, a mérföldek elvesztése, a hibázás, valami kihagyás miatti szorongás az, ami előre visz, és képessé tesz arra, hogy jól teljesítsek, és soha ne adjam fel”.

Csak akkor élte át a felszabadultság érzését, amikor február 27 - én 07:00 UTC körül átlépte a célvonalat, és ezzel befejezte versenyét, személyes grálját, az egykezes földkerülő versenyt, amelyről egész életében álmodott.

Az Arkea Ultim Challenge állása:

1. Maxi Edmond de Rothschild: Charles Caudrelier - Bef.: 2024.02.27; 7:37:42

2. Sodebo Ultim 3: Thomas Coville - Bef.: 2024.02.29; 13:42:40

3. Maxi Banque Populaire XI: Armel Le Cléac'h - Bef.: 2024.03.03; 20:31:31

4. Actual Ultim 3: Anthony Marchand - 180 tmf a befutóig

5. Ultim Adagio: Eric Peron - 1272 tmf a befutóig

6. SVR Lazartigue: Tom Laperche – kiállt a versenyből

37th Louis Vuitton America’s Cup februári összefoglaló Előző

37th Louis Vuitton America’s Cup februári összefoglaló

Cape 31: Egy gyorsan fejlődő letisztult OD osztály Következő

Cape 31: Egy gyorsan fejlődő letisztult OD osztály