Siófok 6.1 • 6.5 kn
37th Louis Vuitton America’s Cup februári összefoglaló
A hajók bemutatásának pontos dátumai továbbra is őrzött titkok, de a várakozások szerint a svájciak legkorábban 2024. április 5 - én mutathatják be először új hajójukat
A 37. Louis Vuitton America’s Cup rajongói számára a február sok izgalmat hozott, amikor is az Emirates Team New Zealand, az Alinghi Red Bull Racing, a Luna Rossa Prada Pirelli és az INEOS Britannia is szándéknyilatkozatott tett hogy két hónapon belül mindenki bemutatja új AC75 - ötösét. A hajók bemutatásának pontos dátumai továbbra is őrzött titkok, de a várakozások szerint a svájciak legkorábban 2024. április 5 - én mutathatják be először új hajójukat. A „BoatOne” névre keresztelt svájci hajó február 26 - án délelőtt hagyta el, a Lausanne melletti Ecublens - i építőműhelyt, ahonnan közúton Barcelona – ba viszik ahol a végleges összeszerelés megtörténik majd.
Emirates Team New Zealand: A nyári hónapokra visszatérve Aucklandbe, a 37. Louis Vuitton America’s Cup védői, a februárt azzal töltötték, hogy véglegesítsék a foil design - al kapcsolatos elképzeléseiket, és tökéletesítsék a vitorlázásukat - ami folyamatosan fejlődött. Most már szinte minden szem a csapat új AC75 - ösének a bemutatását várja, amely jelenleg a North Shore - i létesítményben készül, és amin az utolsó simításokat végzik, hogy elkészüljön az Auckland - i nyár végéig. Ezután a hajót gondosan becsomagolják és Barcelona - ba szállítják, hogy ott megkezdje az intenzív edzési időszakot a Földközi tengeren, és megismerkedjen az America's Cup pályáival, közvetlenül a La Barceloneta partszakasz mellett, ahol a verseny a parttól pár méterre lesz. Ez most már egy intenzív időszak az ETNZ számára ahol, az óra ketyeg, a kampány kezdetéig.
A Kiwi Ifjúsági és Női csapatok számára a vízi edzések hamarosan megkezdődnek, mivel jelenleg főleg szimulátoron edzenek. Az AC40 - esek vízi edzéseit a felnőtt csapat segíti a kezdetekben.
INEOS Britannia: A 37. Louis Vuitton America’s Cup, Challenger of Record - ja számára felemás hónap volt. Egyrészt bemutatták második AC40 - esüket, a Sienna - t, melyet az UniCredit Youth & Puig Women's America's Cup - ra építették, valamint bejelentettek egy új szponzort a Cobham - Ultra - t. Ezzel a vízre tétellel a csapat azonnal intenzív kéthajós versenyprogramba kezdett, és élvezte a mintegy öt napos igazán eredményes edzést, a pre – startokat és a rövid pályás versenyzést. Sajnos február 16 - án az első számú AC40 – esükön az Athena - n kiégett a Lítium akkumulátoruk, ezzel súlyos károkat okozva a csapatnak, hiszen így továbbra is csak egy hajóval, jelen esetben a Siennan - val tudnak majd edzeni. Hivatalos hír még nem érkezett a csapattól, hogy mi lesz az Athena sorsa. Ami még jó hír volt, hogy Sir Ben Ainslie bejelentette, hogy február 1 - jén az új INEOS Britannia AC75, elhagyta a Jason Carrington, Hythe – i (Southampton) gyárát.
Alinghi Red Bull Racing: Február egy újabb sikeres hónap volt a svájciak számára, akik tökéletesen osztották fel edzéseiket a Barcelona - i AC75 és a kéthajós AC40 blokk között a Szaúd Arábia - i Jeddah - ban. A csapat februárban összesen 16 napot vitorlázott, a csapatok közül a legtöbbet, aminek eredményeként a vízen nyújtott teljesítményük is egyre jobb lett. Jeddah - ban a versenyzésre, a versenyszervezésre, a rajtokra és a vitorlafejlesztésekre koncentráltak. Közben Dean Barker is segítette a csapatot az edzésekben, hogy egy kicsit más match race perspektívát is mutasson a csapatnak. Barcelonába visszatérve minden a rendszerfejlesztésről, a legénység képzéséről és az edzésről szólt újra, hogy az augusztus végén rajtoló Louis Vuitton Kupara minden összeálljon.
NYYC American Magic: Eredményesen zárult a hónap a NYYC American Magic számára is, túl vannak tíz vitorlásnapon. Elsődleges céljuk az adatgyűjtés volt, amivel a vitorlatervezőket segítik, hogy a Valenciai loft - ban el tudják készíteni AC75 – ös vitorláikat. Rövid szünet után a csapat visszatért a kéthajós AC40 - es edzésekre, amelyeket a LEQ12 - es foil - okkal vitorláztak. Ez a kéthajós edzésprogram márciusig tart, amikor is már a Harry Melges által vezetett Ifjúsági csapat is lehetőséget kap az edzésekre.
Emellett a csapat bejelentett egy tíz éves együttműködést a Port of Pensacola – val ahol is egy high - performance sailing center - t működtetnek majd.
LunaRossa Prada Pirelli: A Luna Rossa Prada Pirelli csapata a szardíniai Cagliari - ban szépen csendben folytatták a felkészülésüket.Egy intenzív, négynapos kéthajós AC40 – es programon vannak túl ahol ők is tesztelték a LEQ12 foil – okat, illetve hasonlóan a többi csapathoz rajtokat és rövid pályán való vitorlázást gyakoroltak különböző időjárási körülmények között. A két hajó kormányossai Jimmy Spithill és Francesco Bruni, illetve Marco Gradoni és Ruggero Tita voltak.
Orient Express Racing Team: A franciáknál is volt új sponzor vagy partner bejelentés, hiszen az Alpine hivatalos partnerként csatlakozott a csapathoz. A csapat egyhajós AC40 - es edzésekkel készült, ahol egyre több ídőt tudott már repülni a hajóval.
A 37. Louis Vuitton America’s Cup - ét folyó verseny már javában zajlik… Az új hajók vízre bocsátásával, az új tervezési áttörésekkel, új vitorla dizájnokkal a verseny egyre élesebb lesz. A címvédő Emirates Team New Zealand nem lehetnek kétségei afelől, hogy nem lesz könnyű dolga ha zsinórban harmadszor is meg szeretnék védeni a címüket Barcelonában. Az új hajók bemutatását minden csapat izgatottan várja, ahol a tervezők a reflektorfényben kerülnek, a hajóépítők és a parti szerelőcsapatok éjt nappallá téve dolgoznak és a legénységek a legtöbb órát akarják a vízen tölteni. A homokóra pereg és már csak nagyjából fél év van vissza a Kupáig…