Siófok  12.7  •  15.6 kn       

Keszthely  14.9  •  12 kn       

Balatonfüred  12.4  •  13.3 kn       

Balatonboglár  12.7  •  17 kn       

Orfű  17  •  10 kn       

Velencei-tó  15.5  •  16.8 kn       

Tiszafüred  17.2  •  12.9 kn       

Mályi-tó  15.5  •  11.8 kn       

2024. március 28., csütörtök

Vitorlásverseny a javából – némi viharral

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Immár hatodik alkalommal rendezte meg augusztus 23-án a Balatonlellei BL Bavaria Yachtclub a Porsche M5 – Audi Nagyhajós Regattát és VI. Bavaria Nagydíjat.

Vitorlásverseny a javából – némi viharral

A hagyománnyá vált versenyen összesen 35 hajó, mintegy 150 fős legénysége vett részt, és a nagydíj történetében először fordult elő, hogy önálló osztályként indulhattak a győzelemért a Bavaria 32-33 típusú hajók. Lange Péter, a Bavaria Yacht Magyarország ügyvezetője elmondta, a vitorlázás szerelmesei annak ellenére remekül érezték magukat, hogy az időjárás nem fogadta kegyeibe a szervezőket és a versenyzőket. Azoknak is feledhetetlen élményt nyújtottak a verseny szervezői, akik – egyelőre – még csak a part biztonságából figyelték az egymással versengő vitorlásokat. Már most hatalmas az érdeklődés az őszi megmérettetésekre, valamint a kuriózumnak számító, és tavaly nagy sikerrel debütáló Porsche M5-Audi - Bavaria Szilveszteri Regattára.

Úgy tűnik, a Balatonlellei BL Bavaria Yachtclub vezetői álma immár végleg valósággá lett, és kemény munkával pár év alatt létrehoztak egy olyan vitorlásversenyt, amely a sportág elkötelezettjei számára hagyománnyá vált. Ráadásul tették mindezt egy olyan kikötőben, amely mára a Balaton egyik ékessége lett, ahol exkluzív környezet vár mintegy 160 hajót és legénységét 150 apartmanjában. Idén augusztus 23-án rendezték meg immár a hatodik alkalommal a Porsche M5 – Audi Nagyhajós Regatta és VI. Bavaria Nagydíjat, amely az időjárási anomáliáktól eltekintve ismét pazar programot biztosított vízen és parton egyaránt.

„Bár az időjárás nem állt a rendezvény mellé, ezzel együtt igen jól sikerült verseny. Összesen 35 hajó nevezett,  több mint 150 vitorlázó részvételével, és nagy örömünkre a versenyen induló hajók közel fele már Bavaria típusú hajó volt, ami ékes bizonyítéka annak, hogy sikerült megszólítanunk, és ami a lényeg, megtartanunk a verseny számára a Bavaria hajók tulajdonosait” – jelentette ki Lange Péter, a Bavaria Yacht Magyarország ügyvezetője.

A meglehetősen érdekesen alakuló versenyen volt eső, teljes szélcsend, és hatalmas, 40 csomós szélvihar is, ám a váltakozó körülmények sem szegték a kedvét a résztvevőknek, hogy teljesítsék a kijelölt pályát.

„Külön öröm, hogy a nehéz körülmények ellenére csak öt hajó adta fel a fárasztó és igencsak hosszúra nyúlt versenyt. A Yardstick I osztályban idén megint remekelt az abszolút első helyet megszerző Gardazurra, míg a Yardstick II osztályban a Kerecsen nevű Bavaria 34, a Yardstick III osztályban a Bödön nevű Bavaria 31-es hajó nyert, ugyanakkor a Bavaria 32-es osztályban meggyőző fölénnyel győzött a Komenda Róbert kormányozta Sailana nevű hajó” – árulta el az ügyvezető.

Lange Péter hozzátette, a program zárásaként jó hangulatú vacsora, majd igen nagy érdeklődést övező díjátadó követett, mely után Rakonczai Imre szórakoztatta a megfáradt, de igen jó hangulatú hajósokat a nyári szezon utolsó hétvégéjén. Kiemelte, kifejezetten örül annak, hogy a most nyáron megalakult Bavaria Cruiser 32-33-es osztály tagjai hatalmas lelkesedéssel kezdtek el versenyezni, olyannyira, hogy már most nagyon sok hajó jelezte indulását az őszi versenyeinken. Ugyanakkor már most többen érdeklődtek a múl évben először megrendezett Porsche M5-Audi Bavaria Szilveszteri Regattára való jelentkezés iránt, melyet idén is hasonló sikerrel szeretnék megrendezni – persze, csak ha az időjárás megengedi –, mint a mostani Porsche M5 – Audi Nagyhajós Regatta és VI. Bavaria Nagydíjat.

A versenyt szintén teljesítette Karsai Gábor, a BAV 32 osztálykapitánya, aki úgy véli, kifejezetten komoly állomásává nőtte ki magát a Balatonon ez a megmérettetés.

„A szervezés ismét megkapta tőlünk a maximális pontszámot, ám az kétségtelen tény, hogy az időjárás lehetett volna egy kicsit kellemesebb. Semmi gond nem volt kinn a pályán, menteni senkit sem kellett, és a résztvevők mindegyike azon a véleményen volt, hogy ez a regatta rövidesen a magyar tenger egyik legfontosabb versenyévé nőheti ki magát” – fogalmazott Karsai Gábor.

Természetesen volt olyan vitorlázó is, akit éppen a viharos idő segített a jó eredmény és egy különdíj eléréséhez. Berkes Attila éppen ezért elégedetten idézte fel a verseny pillanatait.

„Nagyon elégedett vagyok azzal, hogy sikerült a kategóriám harmadik helyét megszereznem. Ám ennél is büszkébb vagyok arra, hogy a viharban a mi hajónk volt a leggyorsabb, és az ezért járó különdíjat is hazavihettük” – közölte Berkes Attila.

Vele szemben a harmadik éve rendszeresen versenyző, és az idei Kékszalagon szintén induló Blaskó György ezúttal nem tudott célba érni.

„Kicsit el vagyok keseredve, ugyanis előzetesen mindenképpen a dobogóra vártam magunkat, ám hiába álltunk jó helyen, a vihar érkeztével technikai gondjaink akadtak, így fel kellett adnom a versenyt. Egyet azonban biztosan ígérhetek, a szeptemberi osztálybajnokságon mindenképpen kiküszöbölöm a csorbát” – állította Blaskó György.

Új hajóval, egy Bavaria Cruiser 33-al állt rajthoz augusztus 23-án Bedi Tibor, aki így ezt a viadalt még ismerkedésnek szánta, ám úgy véli, legközelebb már a legjobbakkal is felveszi majd a versenyt.

„Elégedett vagyok mind a hajóval, mind pedig a versenyen elért eredményünkkel, hiszen ez volt az első olyan viadal, amikor Bavaria 33-al álltam rajthoz. Sikerült összebarátkoznunk, így már most érzem, szeptemberben már jóval komolyabban kell velünk számolni” – közölte Bedi Tibor.

Boldogan vettek részt a versenyen olyanok is, akik nem Bavariákkal indultak. Ráadásul Simó Béla a tavalyi sikerét megismételve, a Gardazurrával ezúttal sem talált legyőzőre a Yardstick I osztályban.

„Büszke vagyok arra, hogy másodszor lettem abszolút első, így nem csoda, ha azt mondom, szívesen indulok el ezen a színvonalas, remek versenyen. Itt a háttér is tökéletesen rendben volt, és a rendezők minden változásra kifejezetten jól és gyorsan reagáltak” – árulta el Simó Béla.

És amíg a vízen zajlott a rendkívül értékes nyereményekért a nagy vitorláspárbaj, addig a parton többek között a regatta névadó szponzora, a Porsche M5 ezúttal az Audi márka zászlóshajóját, az A8-at, illetve az A3 Cabriolet modellt hozta el a versenyzők és a parton szurkolók legnagyobb örömére.

„Kifejezetten elégedettek voltunk azzal, hogy nagy létszámban vettek részt a versenyeken, ami számunkra igencsak pozitív üzenet. Ráadásul minden szinten remek rendezéssel találkozhatott minden résztvevő, így nem árulok el nagy titkot, hogy hosszú távon szeretnénk együttműködni a Bavariával, és a nagy érdeklődéssel várt szilveszteri regattán is szerepet vállalunk, mégpedig az őszi friss modelljeink közül pár bemutatásával” – fogalmazott Szilasi Horváth Csaba értékesítési vezető.

Egy biztos, az együttműködésen kívül a nagydíjnak folytatása következik!

A BLYC-ben indul a szeptemberi regatta szezon Előző

A BLYC-ben indul a szeptemberi regatta szezon

Fűzfői forgolódó foltos fuvallatok Következő

Fűzfői forgolódó foltos fuvallatok