Siófok  16.6  •  7.1 kn       

Keszthely  18.7  •  6 kn       

Balatonfüred  16.4  •  9.6 kn       

Balatonboglár  17.4  •  6.3 kn       

Orfű  16  •  8 kn       

Velencei-tó  19.7  •  7.4 kn       

Tiszafüred  17.1  •  7 kn       

Mályi-tó  18  •  7.1 kn       

2021. szeptember 23., csütörtök

Pörgős pályaverseny Fonyódon

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Ötven hajós mezőny vitorlázott, folyamatosan élénkülő délnyugati szélben, a Yardstick Trophy Nagyhajós Kupasorozat harmadik fordulóján, a fonyódi Joker-Termoplus Kupán.

Pörgős pályaverseny Fonyódon

A versenyt rendező Fonyódi Vitorlás Egyesület háromfutamos up&down pályaversenyt írt ki. A rajt időpontja reggel tíz órára lett meghirdetve, de a rendező parti halasztást rendelt el és így egyórás csúszással minimálisan számolni kellett. Tíz óra után kezdett kialakulni a déli szél, a rendezők elindultak a vízre és a versenyzők is elkezdtek kivánszorogni a kikötőből.

Fonyód környékén a yardstick II osztály és a jolle osztályok erős mezőnyt produkálnak és ez a mostani versenyen is megmutatkozott. A yardstick II hajóosztály adta a mezőny felét, volt hét 25-ös jolle és négy 15-ös jolle. A kétszáz hajót megmozgató Fehér Szalag hatása még Fonyódon is érezhető volt, dacára a jelentős távolságnak, a yardstick I-es hajók zöme a füredi versenyt választotta, így a megszokottnál karcsúbb létszám vitorlázott ebben az osztályban Fonyódon. A yardstick III hozta a tőle elvárt 15 hajós mezőnyt.

Tizenegy órát követően néhány perccel elkezdődött a rajtprocedúra, elsőként a lassabb Ys III-as hajók rajtoltak, majd az összevont Ys I és Ys II osztályok. Kialakult, stabil délnyugati szélben ideális méretű, szakszerűen kitűzött pályán vitorláztak a versenyző egységek. Az első futamban indokolatlanul hosszúra kitűzött rajtvonalon kívül talán nem is lehet kritizálni a rendezést, de ezt a hibát a második és harmadik futamban sikerült korrigálni.

A szél folyamatosan élénkült a nap során, az első futam 2-es, a második 3-as erősségű szélben zajlott, míg a harmadik futamban a 3-as, 4-es alapszél olykor erősebb pöfföket is produkált. A telepített rajt-célvonal vízközépen, a hajózó úttól nyugatra volt, a krajcbója Bélatelep irányába 1500 méterre a parttól. A lassabb Ys III-as hajók rövidebb pályát vitorláztak, volt külön betétbójájuk.

Mindhárom futamban a lee rajt jött be és mindig azok értek föl elsők között, akik a pálya bal oldalán vitorláztak. Egyre közelebb érve a fonyódi hegyhez, a balcsapáson felpörgő szélben jelentős térnyeréssel számolhattak, akik ezt időben észrevették.

A leggyorsabb osztályban, három futamgyőzelemmel a Lábad-X nyert, megelőzve az Amphitrité és Aeroplane csapatait. Ys II-ben a fonyódi Vivace legyőzhetetlen volt szombaton, így a Macskának meg kellett elégednie az ezüst, az Imi Jé-nek a bronzérmekkel. A rövid pályát vitorlázó yardstick III hajóosztály küzdelmeit a Birdie nyerte a Catullus Maximus előtt. A Ys III bronzérmese az Allure lett. A 25-ös jollék trónját, a közelmúltban, a Picula műhelyben gyönyörűen felújított Dáridó foglalta el, letaszítva onnan a második helyen végző Tatust. A harmadik legeredményesebb 25-ös jolle a Vöcsök lett. A 15-ös jolléknál a Blue Moon, Yolle Joker, Credo sorrend alakult ki a három futam után.

Szusszanásnyi szünet után, közvetlenül a Kékszalag előtt, a következő YST verseny július 1-én Füreden lesz, a Horváth Boldizsár Emlékverseny a BYC rendezésében. A jollék és a yardstick osztályok következő összecsapására közel egy hónapot kell még várni, július 14-én szombaton rendezi a TVSK a térség egyik legjobb hangulatú versenyét, az ábrahámhegyi Rizling Kupát, a YST 5. fordulóját.

YST info: http://www.yardsticktrophy.hu/

Eredmények: http://www.yardsticktrophy.hu/eredmenyek.html

Antal Gábor képei: http://www.compassmagazin.hu//galeriak/vii-joker-termoplusz-kupa.html

Film hamarosan!

Balaton: Rupert bevetésre jelentkezett Előző

Balaton: Rupert bevetésre jelentkezett

Itthon is egyre népszerűbb a D-One Következő

Itthon is egyre népszerűbb a D-One