Siófok  12.7  •  21.9 kn       

Keszthely  12.9  •  4 kn       

Balatonfüred  12.4  •  20.2 kn       

Balatonboglár  12.7  •  20.1 kn       

Orfű  17  •  13 kn       

Velencei-tó  13.9  •  17.1 kn       

Tiszafüred  11.7  •  14.7 kn       

Mályi-tó  13.8  •  14.2 kn       

2024. március 28., csütörtök

Négy hét múlva Kékszalag, sajtótájékoztatót tartott az MVSZ a vitorlázás ünnepe előtt

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Négy hét múlva Kékszalag, sajtótájékoztatót tartott az MVSZ a vitorlázás ünnepe előtt

Négy hét múlva Kékszalag, sajtótájékoztatót tartott az MVSZ a vitorlázás ünnepe előtt

Több szempontból is rendhagyó sajtótájékoztatót tartott a Magyar Vitorlás Szövetség a közelgő 52. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj előtt. Európa leghosszabb tókerülő versenye négy hét múlva, 2020. július 30-án reggel 9:00 órakor rajtol, de a mostani sajtóeseményre éppen a verseny eredeti időpontjában került sor.  Az egészségügyi helyzetre való tekintettel online sajtótájékoztatót tartott az MVSZ, amit a www.m4sport.hu oldalon, valamint az Magyar Vitorlás Szövetség Facebook oldalán nézhettek élőben az érdeklődők. Rendhagyó volt azért is az esemény, mert a résztvevők a tavalyi győztes hajó, a Racing Django fedélzetéről számoltak be az 52. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj előkészületeiről.

Bár egyelőre nehéz felmérni a koronavírus járvány hatását a hazai és a nemzetközi sportéletre, a Magyar Vitorlás Szövetség vezetői bíznak abban, hogy a tradicionális, immáron 52. tókerülő versenyen, amely névadó támogatójának köszönhetően az 52. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj nevet kapta, idén is 500-600 hajó vesz majd részt. A mezőnynek a Balatonfüred-Balatonkenese-Siófok-Tihany-Keszthely-Balatonfüred távot kell teljesítenie, ami légvonalban mérve 155 km, és a szabályok szerint 48 óra áll a vitorlázók rendelkezésére a táv leküzdésére. A rekordot a Raiffeisen Fifty-Fifty tartja, amely Józsa Márton kormányzásával 7 óra 13 perc 57 másodperc alatt teljesítette a Kékszalagot, még 2014-ben. A tavalyi versenyen 561 hajó állt rajhoz, amelyből a rendkívül gyenge szélben végül 269 futott be a limitidő alatt. 2019-ben a Petrányi Zoltán kormányozta Racing Django katamarán nyert, amely 15 óra 37 perc alatt teljesítette a távot.

A hatósági korlátozó intézkedések feloldásával párhuzamosan jól érezhető, hogy a vitorlázóknak is egyre nagyobb kedve van versenyezni. Mivel sportágunk - egészségügyi szempontból is - teljesen biztonságos, így abban reménykedünk, hogy a hajózás nélküli tavasz után a résztvevők száma akár megközelítheti az 50. jubileumi Kékszalagon elért 681 hajós rekordot is. Természetesen nagyon komolyan vesszük az egészségügyi helyzetet, így a szervezésnél mi magunk is kiemelten figyelünk az előírásokra és a versenyzők figyelmét is rendszeresen felhívjuk arra, hogy tartsák be az óvintézkedéseket. Az elmúlt években a verseny hangsúlyos részei voltak a parti kísérőrendezvények, de mivel számunkra az elsődleges szempont a verseny megrendezése és a versenyzők biztonsága, így ha szükséges az idei esztendőben nem helyezünk majd akkora hangsúlyt erre a területre. Az biztos, hogy a díjkiosztót meg tudjuk tartani, így a gyönyörű díjakat átvehetik majd a versenyzők, akik biztos, hogy izgalmas csatákat vívnak majd a vízen a helyezésekért és a táv leküzdéséért.” – mondta Holczhauser András a Magyar Vitorlás Szövetség főtitkára a sajtótájékoztatón.

Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy a verseny névadó szponzorai lehetünk. Talán kevesen tudják, de a Raiffeisen Bank több éve támogatja a vitorlás sportot. Aki versenyzik és részt vesz a versenynaptárban szereplő versenyeken az valószínűleg hallott már, de talán részt is vett a Raiffeisen One Design Kupán, ami egy balatonföldvári verseny és a múlt héten is sikerült jól megrendezni. Tulajdonképpen tizenöt éve stabilan működik. Immáron tíz éve támogatjuk a világbajnok csapatunkat, a Majthényi-Domokos párost is. Hosszú tehát a kapcsolat, amit sikerült azzal kiegészíteni, hogy a múlt évben már mi voltunk a Kékszalag főszponzora is. Nagyon örülök, hogy idén is lesz Kékszalag és annak is, hogy mi lehetünk a verseny névadó támogatója. A Kékszalag nem csak a vitorlázás, hanem a sport nagyon nagy ünnepe, amit nemzetközi szinten is ismernek, szeretnek. Megtiszteltetés számunkra kapcsolatban lenni a versennyel” – mondta a sajtótájékoztatón Zolnai György. A Raiffeisen Bank vezérigazgatója azt is hozzátette, hogy ő maga három éve a bank első embere, negyven éve vitorlázik és jól ismeri azokat a srácokat, akik az elmúlt 15 Kékszalagot megnyerték. De nem ez az igazi oka a támogatásnak, hanem az, hogy ez egy üzlet és minden szponzoráció egy figyelemfelhívás. „Az utóbbi három évben nagyon sokat invesztáltunk abba, hogy a bankunk jobb legyen, modernebb legyen. Mi is versenyzünk, hiszen nyolc bank van az országban és versenyzünk azért, hogy az ügyfeleket kiszolgáljuk. Büszkén mondhatom, hogy a mienk a legjobb mobil alkalmazás, és innovatív fizetési megoldásokat tudunk az ügyfeleinknek nyújtani. Azt szeretnénk elérni, hogy ahogy Ausztriában a sísport támogatójaként, úgy Magyarországon a vitorlás sport támogatójaként azonosítsák bankunkat az emberek” – mondta Zolnai György.

Fiával is szembe kell szállnia az 52. Kékszalag tókerülő vitorlásversenyen a címvédő Racing Django kormányosának, Petrányi Zoltánnak. Az Egis SE versenyzője elmondta, a koronavírus-járvány miatti karanténidőszakban a fiával ketten edzettek, és ez annyira jól sikerült, hogy egy X40-es katamaránnal a fia is rajthoz áll a Kékszalagon, amely július 30-án rajtol. „Érdekes kihívás lesz, de szerintem otthon a vacsoránál meg fogjuk beszélni az élményeket” – tette hozzá. A kormányos felidézte, hogy 2012-ben a második, 2015-ben pedig az ötödik helyen végzett csapatuk Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenyén, a tavalyi győzelem pedig felejthetetlen élmény számukra. „Nagyon kemény küzdelem lesz, szerintem továbbra is tíz hajó esélyes a győzelemre. Biztosan csak apróságokon fog múlni, ki nyeri a versenyt” – vélekedett Petrányi, aki rávilágított, hogy a német és a svájci tókerülő versenyek elmaradtak, ezért komoly célpont lesz a Kékszalag a nemzetközi tókerülő specialisták számára.

Kelemen Tamás, a Fifty-Fifty taktikusa kifejtette, hogy a magyar fejlesztésű kétárbocos hajójuk nagy teljesítményre képes, de a vitorlázásban nagyon sok minden arányosan működik, tehát valamit be kell áldozni valamiért. „Nálunk ez a hajó súlya. Ezt a technikát nem tudták megoldani kisebb súllyal, vagyis a gyenge szél a hátrányunk” – ismerte el Kelemen. Hozzáfűzte, ötcsomós szél felett van esélyük a győzelemre, az időrekordot pedig 12 csomó fölött tudják megdönteni a mezőny legjobbjai, ha hatékonyan ki tudják használni.

Székely Dávid, az M4 Sport csatornaigazgatója ismertette, hogy az elmúlt két esztendőhöz hasonlóan már a rajt előtt fél órával, vagyis 8.30-kor elkezdődik az élő közvetítés. „Bízom benne, sikerül még átláthatóbbá tennünk a versenyt. Az a szándékunk, hogy a rajttól a célig megmutassuk az összes fontos történést” – mondta. Hangsúlyozta, be kell mutatniuk az egész Balatont, a tó szépségeit, a környék összes jellegzetességét, a gasztronómiai érdekességeit és mindent, ami ehhez a versenyhez köthető, „mert ez sokkal nagyobb dolog annál, mint pusztán a verseny”. Székely hozzáfűzte, közszolgálati sportcsatornaként fontos számukra, hogy az ilyen eseményeket, mint a Kékszalag vagy a Tour de Hongrie, minél magasabb színvonalon és minél inkább a nézőkhöz közelebb hozva tudják megmutatni.

Idén is a Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt. gyönyörű díjait kapják a legjobbak. „Cégünk egy értékteremtő, megőrző és átörökítő közösség. A mi szlogenünk a tradíció és innováció. Kétszáz éves múltunkat próbáljuk a jövő generációi számára átörökíteni. Tizenhatezer formából és négyezer mintából választjuk ki azt a három díjat, amit a Kékszalag díjazottjai kaphatnak. Ebben az évben a kék Apponyi mintát választottuk, ami egy 19. századi indiai virágkosár Herendi mintára nyúlik vissza eredetileg. 1932-ben Apponyi Albert megrendelésére készült ez a minta. A kék színét néhány évvel ezelőtt újítottuk az innováció jegyében. A jelenlétünk azt is mutatja, hogy barátságokat, együttműködéseket nem rövid, hanem hosszú időre kötünk. A Kékszalagnak már hosszú ideje elkötelezett partnerei vagyunk. Az idei jelenlétünkkel azt is ki akartuk fejezni, hogy a koronavírus járvány okozta nehézségek közepette is a nemzeti értékeket össze kell kötni. Minden versenyzőnek drukkolunk és büszkék vagyunk akkor, amikor a díjkiosztó legvégén a Herendi Porcelán díjat emelik magasba a versenyzők” – mondta Dr. Simon Attila a Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt. vezérigazgatója.

Kereked 29er Grand Prix 2020 Előző

Kereked 29er Grand Prix 2020

BMW - Leier Horváth Boldizsár Emlékverseny:  Igazi vitorlás idő, remek verseny Következő

BMW - Leier Horváth Boldizsár Emlékverseny: Igazi vitorlás idő, remek verseny