Siófok  15  •  10.6 kn       

Keszthely  13.9  •  5 kn       

Balatonfüred  14.6  •  11.3 kn       

Balatonboglár  15  •  8.7 kn       

Orfű  15  •  8 kn       

Velencei-tó  13.2  •  11.2 kn       

Tiszafüred  12.2  •  5.6 kn       

Mályi-tó  9.6  •  8.2 kn       

2024. október 15., kedd

Téli hajónapló, avagy Regatták télvíz idején az Adrián - 1. rész

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

2014-2015: immáron a 3. szezon, hogy a téli hónapokban adriai versenyekre járunk, így hosszabbítva meg a balatoni 6 hónapos vitorlásszezont további 6 hónappal!

Téli hajónapló, avagy Regatták télvíz idején az Adrián - 1. rész

2014. szeptember – október
2 magyar szervezésű versennyel indult az őszi szezon. Mindkét verseny one design osztályban charter hajókkal zajlott és mindkettő kiváló szervezésű volt. 

A NESS Regatta egy „all inclusive” szervezésű regatta, ahol a szervezők nagy hangsúlyt fektetnek a közös, parti programok megszervezésébe is. Így minden este közös vacsorán vehettünk részt, kiegészítve színes programokkal: mint sportnap (pl. strandröplabda verseny), főzőverseny, koktél party a Solaris Beach Club-ban. Ezen felül a versenyről profi napi videók és fotók készültek. Hajónk kapitánya az egy héttel korábban olimpiai kvótát szerzett Berecz Zsombi volt.  

(A képen balról jobbra: Herendi Miklós, Hoffmann Jusztina, Tafferner Zita, Magyar Erika, Verebély Tibor / Veréb – zsűri, Makkos Gábor, Kránitz József, Berecz Zsombor)

A Magyar Tengeri Bajnokság immáron második éve a Sail-ing Kft. szervezésének keretében Primosten-ből indult Salona 38 típusú hajókkal. 12 profi csapat küzdött egy hétig a magyar tengeri bajnoki címért. A verseny egész héten online követhető volt a Snewisport weboldalán, a versenyt követően pedig egy összefoglaló filmet is láthattunk a magyar sportcsatornákon. Egy hét, 7 futam és egy bajnoki bronzéremmel zártuk a versengést Sáfián László kapitánnyal.

 

(A képen balról jobbra: Sáfián László, Szabó József, Dr. Sors László, Vörös Tamás, Molnár Imre, Radácsy Ivett, Dr. Magyar Erika, Dr. Farkas Gyula)

2014. november: 
Egy héttel korábban még a Dér Kupára készültünk: nem kevés áldozattal járt a részvételünk, hiszen a Sailvész (Saturn 720 típusú, 24 lábas hajó) a Balatonlellei kikötőben áll, így Lelléről kellett Kenesére vinni a hajót illetve vissza a Kupát követően. Az oda út pénteken szerencsésen alakult, mivel vitorlával nagyjából 4 és fél óra alatt teljesítettük a távot. A visszaút viszont leírhatatlan volt… Sűrű ködben, szél nélkül, sötétben, hidegben… Este 8 körül átfagyva értük el Lellét.

5 nappal később már az Adrián: erős yugo és meleg idő fogadott. 21 fokos meleg novemberben nagyon kellemes volt vitorlázni. Az Elan Impression Sailing Week 33 hajó részvételével zajlott: horvát, szlovén, lengyel, cseh, osztrák és nem utolsó sorban 9 magyar egység vett részt.

Az előzetes időjárási előrejelzések alapján már előre látható volt, hogy sajnos a leutazás napján nem fogunk tudni kihajózni a kikötőből az erős yugo miatt. Ezért a hajóátvételt és a nevezést követően ellátogattunk kedvenc helyi éttermünkbe, a Konoba Barba-ba.

Másnap reggel 9 óra 15 percre volt meghirdetve a skipper meeting, ahol megkaptuk a tervezett futamokkal kapcsolatos információkat, azonban a még mindig erős – sőt tovább erősődő -  yugo miatt halasztást rendelt el a verseny bírája Dragan Penjalov. A skipper meeting-et megtartották még a nap folyamán több alkalommal is, majd a 9-es VHF csatornán kellett figyelnünk a további utasításokat egészen délután 3 óráig, amikor a versenynapot véglegesen lezártnak tekintette a versenybíró („no more race today”). 

Szombaton kedvező időjárási körülmények és szélviszonyok között 3 futamot sikerült megrendezni: 2 up and down pályaversenyt és egy túrafutamot. A pályaversenyek során 10-12 csomós kellemes szélben vitorláztunk, a túrafutamot azonban rövidítenie kellett a szervezőknek, mivel napnyugtához közeledve a szél egyre inkább leállt. A versenyt követően a szervezők által biztosított közös vacsorán vehettünk részt, majd a „Yugo nostalgija” partin, mely kosztümökben idézte meg az ex jugoszláv köztársaságok 1991 előtti időszakát.

A versenyen Elan 340 kategóriában a 2. helyet értük el Sáfián László kormányzásával, legyőzve a szlovén csapatokat. További 7 magyar egység vett még részt a versenyen, mind kitűnő szerepléssel a nemzetközi mezőnyben!

2014. december 6., Biograd, Regata Sv. Nikole
December 5-én esős, borús időben utaztunk és érkeztünk Horvátországba az egy napos Sv. Nikole (Szent Miklós) regattára. Második alkalommal vettünk részt, csakúgy, mint a többi téli regattán már visszajáró vendégként fogadnak az ismerős horvát és szlovén nemzetiségű vitorlázó sporttársak és a Yacht Club Biograd munkatársai.

December 6-án 2 túraversenyt rendeztek a szervezők. Az első futam Biograd – Vrgada közötti szakaszon került kitűzésre, esős gyenge szeles körülmények között. Vrgada kikötőjében ebéddel vártak minket a szervezők. A 2. futam Vrgada – Biograd között már a délutáni órákban került megrendezésre. Elan 340-es típusú hajóval osztályelsőként futottunk célba, abszolút 8. helyen a 30 résztvevő hajóból, melyek között horvát, szlovén, osztrák és olasz egységek voltak, mi egyedüli magyar hajóként vettünk részt a versenyen.

 
Szilvássy Zoltán (1925-2015) Előző

Szilvássy Zoltán (1925-2015)

Könnyen ugorhat a hajóvezetői engedély! Következő

Könnyen ugorhat a hajóvezetői engedély!