Siófok  7.7  •  12.5 kn       

Keszthely  5.9  •  9 kn       

Balatonfüred  7.4  •  9.6 kn       

Balatonboglár  7.8  •  13.3 kn       

Orfű  •  8 kn       

Velencei-tó  7.3  •  10.4 kn       

Tiszafüred  8.6  •  3.1 kn       

Mályi-tó  7.3  •  0.5 kn       

2024. április 18., csütörtök

Szilvássy Zoltán (1925-2015)

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Ifjú éveiben szüleivel mindig Őszödön nyaralt. Nem csoda, hogy a Balaton szerelmese lett. Erős, sportos alkata megalapozta, hogy egyhamar az evezés és a vitorlázás szerelmese is legyen.

Szilvássy Zoltán (1925-2015)

 A minden újdonságban elmélyülő természeténél fogva a vitorlás versenyzés kedvelt időtöltésévé vált. A világháború előtti években binenjolléval, utána a Paloma 25-ös jolléval, a Krampusz 50-essel, az Ad Astra sztárral, a Kishamissal és az Orion 50-essel, de beugróként szinte minden hajóosztályban versenyzett. 1964-ben a dragon bajnokságon harmadik, 1965-ben a Kékszalag nyertes csapatában is ott volt, melynek medálját féltve őrzött kincsként kezelte.

A tervező, majd kutató vízügyi mérnöknek nem csupán versenyeredményei voltak kiemelkedőek. Kiváló szervezőkészsége, valamint briliáns német és angol nyelvtudása mellett a vitorlázás minden szakterületére kiterjedő ismerete alapján a Magyar Vitorlás Szövetség technikai bizottságának vezetője lett az ötvenes évektől. Kezdeményezésére a Balatonon az első nemzetközi versenyt 1960-ban nagy nemzetközi elismertséggel rendezték meg. Ennek alapján az 1963. évi Starnberger See-n megrendezett nemzetközi verseny bírójának is felkérték, ugyanez év szeptemberében a finn dinghy Európa-bajnokság szervezője volt.

Tervezési feladata közben 1954-ben a balatonfüredi hajógyárban az éppen bontásra ítélt Kishamist fedezte fel. A Balaton legidősebb hajójának, a Széchenyi örökségnek e szomorú sorsát ecsetelte a vízügyi szolgálat vezetőinek, s így kerülhetett sor a hajó megmentésére. A Kishamis versenyszerű üzemeltetéséhez sportkörre is szükség volt. Szervezőkészsége itt sem hagyta cserben, hónapok alatt létrehozta a Vízügyi Sport Club vitorlás szakosztályát, mely időről időre egyre jobb eredményeket mutat fel, az egyesületek rangsorában most kilencedik.

Kedves Zoli bácsi! Köszönjük mindazt, amit a vitorlás sport felemeléséért és a Kishamis megmentéséért tettél. Emlékedet kegyelettel őrizzük. Isten veled!

Hrehuss György

Épül a Balaton legújabb látványossága Előző

Épül a Balaton legújabb látványossága

Téli hajónapló, avagy Regatták télvíz idején az Adrián - 1. rész Következő

Téli hajónapló, avagy Regatták télvíz idején az Adrián - 1. rész