Siófok  3.3  •  7.3 kn       

Keszthely  2.9  •  2 kn       

Balatonfüred   •  6.4 kn       

Balatonboglár  3.7  •  7.4 kn       

Orfű   •  6 kn       

Velencei-tó  1.1  •  5.7 kn       

Tiszafüred  3.3  •  5.6 kn       

Mályi-tó  2.4  •  2.4 kn       

2024. december 21., szombat

Jön a CarNet Pénteki Liga sorozat döntője!

Jön a CarNet Pénteki Liga sorozat döntője!

A versenysorozat idén tavasszal indult, a résztvevők a szövetségi kapitányok által kiválasztott, az edzőtáborokban már bizonyított utánpótlás vitorlázók, a Development Squad tagjai.

Október 19-20-án eldől, kik az első hazai meghívásos pénzdíjas vitorlásverseny győztesei.

A versenysorozat idén tavasszal indult, a résztvevők a szövetségi kapitányok által kiválasztott, az edzőtáborokban már bizonyított utánpótlás vitorlázók, a Development Squad tagjai.

„Az volt a célunk, hogy a program résztvevői a saját hajóosztályukon kívül tapasztaljanak mást, újat is. Egy ilyen három személyes hajóban, mint a Flaar 18-as, lehet fejleszteni a kommunikációt, a munkamegosztást, és azzal hogy mindenki kikerült a saját hajóosztályából, a saját komfortzónájából, ez egyfajta közösségépítést, összecsiszolódást is jelent. A Flaar 18-as egy remek vitorlás, a mi igényeink azonban mások voltak, mint az átlagos hajóvásárlóé, ezért ezekhez a hajókhoz hosszabb árbócot építtettünk, az ehhez való vitorlákat pályázat alapján a Hunsails készítette. A veretezést is átterveztük, itt a legénységen belüli munkamegosztás arányosítása volt a cél. Jó versenyhajók születtek, és nem utolsósorban szépek is” – mondta Berecz Zsombor szövetségi kapitány.

Amíg tartott az iskola, két hetente, nyáron pedig hetente rendeztek péntekenként négy futamos versenyt a modifikált Flaar 18-as versenyhajókkal. Összesen negyven futamra került sor október 5-ig, ezek közül a csapatok legjobb húsz versenye alapján alakult ki a selejtező sorozat végeredménye. És innen a legjobb hét csapat került az október 19-én kezdődő, a végső sorrendet eldöntő sorozatba.

Ez a versenyrendszer önmagában is érdekes, a cél az volt, hogy négy egyforma hajóval a hét legjobb csapat számára izgalmas és igazságos, pörgős versenyt lehessen rendezni egyetlen hétvégén.

Ez a záróverseny kvalifikációs-, elődöntő- és döntő futamokból áll majd.

A liga versenyek október 5-i állomása után a versenysorozat első helyezett egysége automatikusan kvalifikál a döntő futamokba. Ez az egység nem indul a kvalifikációs és elődöntő futamokon.

A liga versenyek október 5-i állomása után a versenysorozat második és harmadik helyezett egységei automatikusan kvalifikálnak az elődöntő futamokba. Ezek az egységek nem indulnak a kvalifikációs futamokon.

A további négy csapat a kvalifikációs futamokkal kezdi a versenyt.

Négy kvalifikációs futam kerül megrendezésre, melynek összesített eredménye alapján az első két helyezett egység jut tovább az elődöntő futamokba. A kvalifikációs sorozat összetett eredményei alapján a 3. és 4. helyezett egységek kiesnek a versenysorozat további részéből és az összetett 6. és 7. helyezettként kerülnek értékelésre.

Az elődöntő négy futamból áll, és a kvalifikációs futamokban szerzett pontok nem számítanak bele az elődöntő futamok összetett eredményébe. Az elődöntő futamokat követően az összesített eredmény alapján az első három helyezett egység továbbjut a döntő futamokba, míg a negyedik egység kiesik a verseny további részéből és az összetett 5. helyen kerül értékelésre.

A döntő futamok győztese az az egység, aki három döntő futamot megnyert. A további helyezések az addig levitorlázott döntő futamok összetett eredménye alapján alakulnak ki. A kvalifikációs és elődöntőben szerzett pontok nem számítanak bele a döntő futamok végeredményébe.

A döntő előtt a következő az állás tehát:

Kiemeltek:

1. Rácz Mihály, Bite Pál, Csalló Levente

2. Litkey Janka, Kovács Áron, Pőcze Annamária

3. Schiffert Péter, Lévay Levente, Szathmáry Bence

A selejtező futam résztvevői:

 Ay Luca, Ay Blanka, Nagy Liza

Borda Levente, Tóth Attila, Héder Benedek

Kovács Boldizsár, Kovács Bendegúz, Vándor Botond

Lackó Sára, Zombor Zóra, Pintér Kristóf

A verseny különlegessége, hogy a CarNet csoport, az ország egyik legnagyobb, magántulajdonban lévő gépjármű kereskedelemmel és befektetésekkel foglalkozó vállalkozása jóvoltából pénzdíjas. Az első helyezett csapat félmillió forintot, a második háromszázezret, a harmadik kétszázezret vihet haza – a kupák és az érmek mellé.

Szerző: Visy László

Jön az idei utolsó balatoni kishajós ranglistaverseny Előző

Jön az idei utolsó balatoni kishajós ranglistaverseny

Finnben szűk, az ILCA osztályokban kevésbé szoros győzelmek az Építők Kupán Következő

Finnben szűk, az ILCA osztályokban kevésbé szoros győzelmek az Építők Kupán