Siófok 5.5 • 14 kn
Verebély Mátyás nyerte a 33. Trafik Kupát
Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.
A több mint negyven induló öt előfutamban, két középdöntőben és a délutáni, nyolc hajós döntőben mérkőzött meg a budakalászi Omszk park taván
Jó szél, napsütés és hideg idő jellemezte az idei idénybúcsúztatót.
A több mint negyven induló öt előfutamban, két középdöntőben és a délutáni, nyolc hajós döntőben mérkőzött meg a budakalászi Omszk park taván november 12-én, vasárnap - idén immáron harmincharmadik alkalommal.
A délelőtti futamokra friss, néha kifejezetten pöffös nyugatias szélben került sor. A tó nyugati partjához közel kirakott első pályajel körül meglehetősen trükkösek voltak a szélviszonyok, szélcsíkok és szélfordulók is nehezítették a megközelítést, akik itt egy jó ritmust kaptak el, jelentős előnyre tehettek szert. A döntőre kicsit leállt a szél, Verebély Mátyás több száz méterrel vezetve nyerte az utolsó futamot, a második-harmadik helyért viszont nagyon szoros volt a küzdelem a "generációk csatájában". A Trafik kupa ismét bizonyította, hogy bár sorsolt Optimist hajókban folyt a verseny, egyáltalán nem csak a ma is aktív Optimist vitorlázók voltak a legjobbak. (Igaz, nekik 60 kilósra ki kellett egészíteni a súlyukat, ezt általában egy társsal oldották meg.) Az első nyolc helyezett listáját végignézve látunk rajta Európa-bajnok szkiffest, több mint száz kilós vezetőedzőt, tengeri vitorlázót, laserest.. és folytathatnánk a sort.
A délelőtti futamokra friss, néha kifejezetten pöffös nyugatias szélben került sor. A tó nyugati partjához közel kirakott első pályajel körül meglehetősen trükkösek voltak a szélviszonyok, szélcsíkok és szélfordulók is nehezítették a megközelítést, akik itt egy jó ritmust kaptak el, jelentős előnyre tehettek szert. A döntőre kicsit leállt a szél, Verebély Mátyás több száz méterrel vezetve nyerte az utolsó futamot, a második-harmadik helyért viszont nagyon szoros volt a küzdelem a "generációk csatájában". A Trafik kupa ismét bizonyította, hogy bár sorsolt Optimist hajókban folyt a verseny, egyáltalán nem csak a ma is aktív Optimist vitorlázók voltak a legjobbak. (Igaz, nekik 60 kilósra ki kellett egészíteni a súlyukat, ezt általában egy társsal oldották meg.) Az első nyolc helyezett listáját végignézve látunk rajta Európa-bajnok szkiffest, több mint száz kilós vezetőedzőt, tengeri vitorlázót, laserest.. és folytathatnánk a sort.
Íme az idei sorrend:
- Verebély Mátyás
- Németh Iván
- Pintér Buda
- Verebély Nándor
- Takácsy Levente
- Ujhelyi-Gáspár Miklós
- Varga Mihály és Nyeste Bulcsú Nimród
- Majthényi Mátyás
Az Optimisteket a Körte SE bocsájtotta a szervezők rendelkezésére, a verseny főrendezője a kezdetektől fogva Erdélyi Béla. A fő szervező, Forintos Robi a többi önkéntes mellett elsősorban nekik mondott köszönetet. A versenyzésen túl ez a nap a találkozásokról, beszélgetésekről, az idei élmények felelevenítéséről is szólt, tea, forralt bor és rétes mellett.
Kép: Visy László, Szalontai Ábel
visyla