Siófok  18.9  •  2.6 kn       

Keszthely  20  •  15 kn       

Balatonfüred  18.9  •  2.6 kn       

Balatonboglár  19.4  •  15 kn       

Orfű  20  •  4 kn       

Velencei-tó  22  •  2.6 kn       

Tiszafüred  19.8  •  16 kn       

Mályi-tó  18.8  •  11.6 kn       

2021. június 14., hétfő

Jolle-versenyektől a chartercégig - nőként is életpálya a vitorlázás

Jolle-versenyektől a chartercégig - nőként is életpálya a vitorlázás

Ezt követően az edzői motoros lett az „iroda”, napjainkban pedig Balatonfüred egyik legnagyobb chartercégének vezető munkatársa, skippere, oktatója

Balatonföldváron Kalózban, 420-as jolléban ismerkedett meg a vitorlázással, majd vitorlajavító műhelyben dolgozott. Ezt követően az edzői motoros lett az „iroda”, napjainkban pedig Balatonfüred egyik legnagyobb chartercégének vezető munkatársa, skippere, oktatója. Barczi Orsolyával a Vitorlázz Itthon készített interjút.

„Gyerekkoromban Balatonföldváron töltöttem a nyarakat, nekünk egy gyönyörű fa Kalózunk volt, abban nőttem fel, ott kezdődött az egész.”

-fogalmazott a Vitorlázz Itthonnak Barczi Orsolya. A vitorlásedző-oktató-skipper, a VizenJÓ munkatársa hozzátette, gyermekként nem versenyzett, kamaszkorban kezdte elkapni a versenyzés heve nagyobb hajókkal, illetve 420-as hajóosztályban.

Barczi Orsolya elárulta, szintúgy Földváron dolgozott vitorlajavító műhelyben, közben elkezdte az oktatást – a kishajóvezetői vizsgára való felkészítésben segített. Ezt követően hozta úgy az élet, hogy edzői motorosba került.

„Egyszer szabadnapomon túrázni érkeztem Csopakra, amikor azzal fogadtak ott, hogy „Szia Orsi mit csinálsz az elkövetkezendő két napban?” – megkértek, hogy ugorjak be tábort tartani. Gyakorlatilag itt kezdődött”

-mesélte. A csopaki Procelero Sport Egyesületben így először táboros oktatóként, majd edzőként dolgozott. A vitorlásoktató kiemelte: szeretett volna beletanulni a vitorlázás minden szegmensébe, elengedhetetlen ugyanis, hogy egy hajón meg tudjunk javítani és felismerjünk dolgokat, képbe legyünk minden részével.

Barczi Orsolya a Vízen JÓ csapatát másfél éve erősíti, ahol a menedzsment mellett a hajóparkkal, átadás-átvételekkel foglalkozik, emellett skipper és oktató. Elárulta, hogy azok a bérlők, akik charterkapitányt is kérnek teljesen együttműködőek akkor is, ha lány a skipper.  Felmérik ugyanis, hogy egyedül nem tudják elvinni a hajót, közben azért jönnek, hogy jól érezzék magukat. Szerinte ilyen esetben is elmondható, hogy csapatmunka van a fedélzeten.

Beszélt arról is, hogy a VízenJó az idei évtől akkreditált jogosítványszerző vitorlásiskola lett, ezt megelőzően manővertréningeket tartottak. Tapasztalata szerint akár oktatásról, akár vitorláztatásról van szó, nincsen fiú-lány kérdés, a lényeg az, hogy meglegyen az összhang.

Forrás: Vitorlázz itthon

Nagy sikerrel zárult a Steering The Course női vitorlás verseny Balatonfüreden Előző

Nagy sikerrel zárult a Steering The Course női vitorlás verseny Balatonfüreden

Kovács Vica: A cél hosszabbtávú specifikus vitorlásképzéseket tartani a nőknek Következő

Kovács Vica: A cél hosszabbtávú specifikus vitorlásképzéseket tartani a nőknek