Siófok 5.4 • 0.8 kn
Ezért vonták vissza a Balatoni Hajózási Zrt. vitorláskikötőire kiírt üzemeltetési pályázatokat
Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.
A Balatoni Hajózási Zrt. Igazgatósága kezdeményezte a 11 db vitorlás kikötő üzemeltetésére kiírt pályázat visszavonását.
A Balatoni Hajózási Zrt. Igazgatósága kezdeményezte a 11 db vitorlás kikötő üzemeltetésére kiírt pályázat visszavonását. Amennyiben az Igazgatóság döntését a Felügyelő Bizottság is támogatja, úgy a javaslat a Közgyűlés elé kerül, aki a végső döntést hozza majd meg a kérdésben. A pályázat felfüggesztését Witzmann Mihály, a térség országgyűlési képviselője kezdeményezte kormánypárti képviselőkkel közösen. Witzmann Mihály a Vitorlázz Itthon-nak adott interjújában kifejtette: számos megkeresés érkezett hozzájuk önkormányzatoktól és vitorlázóktól a kikötők üzemeltetésének jövőjével kapcsolatban, emiatt döntöttek úgy, hogy a Balatoni Hajózási Zrt vezérigazgatójához fordulnak azt remélve, hogy a társaságnál maradhat az üzemeltetési jog
Vitorlázz Itthon: Éppen egy héttel ezelőtt beszéltem Veigl Gáborral a Balatoni Hajózási Zrt igazgatójával, akkor is szóba került a BAHART Kikötők üzemeltetésére kiírt pályázat. Azt mondta, hogy nagyon komoly szakmai, technikai és anyagi garanciákat tettek a pályázati feltételek közé. Most visszavonták a pályázatot, mégpedig Képviselő Úr javaslatára, a térség országgyűlési képviselőinek támogatásával. Mi indokolja a pályázat visszavonását?
Witzmann Mihály: Talán azzal kezdeném, hogy az elmúlt időszakban vitorlázók és önkormányzatok is megkerestek engem és balatoni kormánypárti képviselőtársaimat is a vitorláskikötők tervezett bérbeadásával kapcsolatban. Előzetesen mi már, az üdülőrégió kormánypárti képviselői ebben az ügyben – mivel kérdéseket kaptunk – egyeztettünk egymással. Gyakorlatilag a hajózási vállalat hatékony és nyereséges működése nyilvánvalóan éppúgy fontos számunkra, mint a térségben élők képviselete és a kéréseik tolmácsolása.
Ezért a kormánypárti képviselőtársaimmal a balatoni térségben úgy döntöttünk, hogy megpróbálunk közös erővel fellépni ebben a témában és próbáljuk elérni a kikötők üzemeltetésének újragondolását.
Ez történt gyakorlatilag. Ennek szellemében kezdeményeztem tárgyalást az év elején a BAHART újonnan kinevezett vezérigazgatójával Veigl Gábor úrral.
Nagyon sok mindenről beszéltünk egy meglehetősen tartalmas és részletes eszmecsere volt. Több téma is szóba került – nem csupán a vitorláskikötők üzemeltetése. Szóba került a dolgozói béremelések, a munkahelyi körülmények, és a munkahelyi ösztönzésfejlesztés egyaránt.
Az új hajók beszerzéséről is érdeklődtem – ez egy kardinális kérdés. Régóta várunk arra, hogy a Balatonnál az egyébként meglehetősen elavult és régi hajóflotta modernizálódjon. Végre van lehetőség négy új hajó beszerzésére, két új katamarán és kettő komp beszerzése áll előkészítés alatt. Egyeztettünk a jelenlegi flotta felújításának vagy részleges felújításának megkezdéséről. Emellett ne felejtsük el, 175. jubileumi évéhez érkezik a balatoni hajózás. Ezzel kapcsolatban természetesen, hogyha a koronavírus járvány helyzet engedi terveznek programokat a hajózási társaságnál. Mindezek szóba kerültek. Gyakorlatilag egy évindító beszélgetés volt ez, ahol természetesen tolmácsoltam a kérdéseket, észrevételeket, felvetéseket vezérigazgató úr számára. Próbáltam kérni arra, hogyha van rá mód és lehetőség, az eredeti terveiket vizsgálják felül és vegyék újra napirendre a témát.
VI: Ugye felfüggesztették most az üzemeltetésre kiírt pályázatot. Elképzelhetőnek tatja, hogy a BAHART-nál maradnak véglegesen ezek a kikötők, vagyis az üzemeltetés? Fontos hangsúlyozni, hogy a tulajdonjog amúgy is a hajózási társaságnál lett volna.
WM: Nem szeretnék politizálni, hiszen ez nem az a helyszín, de mégis szeretném hangsúlyozni, hogy a baloldali ál- és rémhírekkel ellentétben a vitorláskikötők eladásáról eddig sem volt szó, csupán a bérbeadás szerepelt a BAHART tervei között. Vezérigazgató úr döntésével viszont most úgy tűnik, hogy a társaság most módosítja az eredeti elképzeléseit.
A bérbeadás nagyon bízom benne, hogy lekerül a napirendről.
Nagyon sok emberrel beszéltem az év folyamán. Az első kör eredménytelenül zárult a pályázatra vonatkozóan. Ott sokan azt gondoltuk, én magam is, hogy ez talán egy olyan jel, vagy előzmény, ami újragondolásra ösztönzi a cég menedzsmentjét. Végül mégiscsak azzal szembesültünk, hogy újra kiírásra került a bérleti konstrukció.
Azért beszélek feltételes módban, mert az eljárásrendet ismerve a vezérigazgató úr meghallgatva a kérésünket, az igazgatóság felé tolmácsolja ezt. Ha a felügyelőbizottság mindezt jóváhagyja, akkor a legfőbb döntést hozó szerv, a közgyűlés lesz az, amely erről érdemben dönteni tud. Most egy olyan dologról beszélünk, aminek a végrehajtásához, ahogyan az előbb fogalmaztam, hogy lekerüljön a napirendről a kikötők üzemeltetésének tekintetében a bérleti konstrukció, ahhoz a közgyűlés jóváhagyó döntésére lesz szükség. Erre, hogy mikor kerül sor, azt vezérigazgató úr tudja majd megmondani, hiszen az ő feladata ennek a közgyűlésnek az összehívása.
VI: A reorganizációs tervben is azért szerepelt a kikötők átadása, hogy ne a társaságot terhelje a felújítások, rekonstrukciók költsége. Hogyha a hajózási társaságnál marad az üzemeltetés joga számíthat vajon kormányzati támogatásra?
WM: Mindenféleképpen. Ha rajtam, vagy a képviselőtársaimon múlik, azért fogok lobbizni, hogy ez így legyen. Én egy lokálpatrióta ember vagyok. Itt születtem, itt élek és valószínűleg itt is fogok meghalni. Emellett több évtizede magam is vitorlázó ember vagyok, tehát pontosan átéltem az elmúlt évtizedekben a balatoni turizmus alakulását, a vitorlázás helyzetének alakulását. Azt gondolom, hogy vannak ezen a téren feladatok. Abban bízom, látván az elmúlt évek tendenciáit akár a javuló gazdasági lehetőségeket, akár a költségvetés mozgástér bővülését – hiszen ne felejtsük el fejlesztési forrásoknál nem csak Európai Uniós forrásokban gondolkodhatunk, hanem nagyon komoly hazai források is rendelkezésre állnak. Azt gondolom, ennek a térségnek rendkívül fontos, hogy lépést tudjon tartani a 21. század kihívásaival, követelményeivel és az emberek elvárásaival egyaránt. Az elmúlt időszakban számos beruházás történt, említhetném a turisztikai attrakciófejlesztéseket, szállásfejlesztéseket. Azt gondolom mind jót tettek a térségnek, a magyar gazdaságnak és a térség gazdaságának.
Azt hiszem a vitorlázásban egy óriási potenciál van.
Ezért is bízom benne, hogy ezzel a döntés-előkészítéssel egy másik irányt vesz ez a folyamat és megnyugtató módon rendezi a vitorlástársadalom számára is ezt a kérdést.
A Balatoni Hajózási Zrt 2020. 01.15-én kiadott közleménye
A Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) Igazgatósága a mai napon kezdeményezi a Társaság döntéshozó testületeinél a 11 db vitorlás kikötő üzemeltetésére kiírt pályázat visszavonását. Amennyiben az Igazgatóság döntését a Felügyelő Bizottság is támogatja, úgy a javaslat a Közgyűlés elé kerül, aki a végső döntést hozza majd meg a kérdésben. A többségi tulajdonos Magyar Államot képviselő Magyar Turisztikai Ügynökség előzetesen megerősítette, hogy az Igazgatóság döntését a Közgyűlésen támogatni fogja, így a balatoni kikötők üzemeltetése továbbra is a BAHART feladata marad. A pályázat felfüggesztését Witzmann Mihály, a térség országgyűlési képviselőjének kezdeményezésre, a térség kormánypárti képviselőinek egyetértésével javasolja az Igazgatóság, mert az újonnan kinevezett vezérigazgató szeretné alaposan felülvizsgálni az országgyűlési képviselő javaslatait. A pályázat felfüggesztése a fejlesztéseket nem befolyásolja, azaz a flotta megújítása, az új hajók beszerzése is folytatódik menetrend szerint, és hamarosan új kompok és személyszállító hajók építésének szerződéskötését jelenthetjük be.
Forrás: vitorlazzitthon.hu