Siófok  12.2  •  6.1 kn       

Keszthely  8.9  •  4 kn       

Balatonfüred  11.9  •  8.7 kn       

Balatonboglár  12.2  •  7.2 kn       

Orfű  12  •  10 kn       

Velencei-tó  8.3  •  4.8 kn       

Tiszafüred  8.3  •  5.4 kn       

Mályi-tó  •  5.3 kn       

2024. október 15., kedd

Összeállt a csapat - Évzáró elnöki interjú Gerendy Zoltánnal

Összeállt a csapat - Évzáró elnöki interjú Gerendy Zoltánnal

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Összeállt a csapat - Évzáró elnöki interjú Gerendy Zoltánnal

Eltelt három hónap az új elnökség megalakulása óta. Mit sikerült ezalatt az idő alatt elérni?
Három hónap nagyon rövid idő… különösen, ha négy éves célokról beszélünk. Összeállt, összecsiszolódott az új elnökség, kéthetente ülésezünk, természetesen a jelenlegi helyzetben online. Felálltak az új bizottságok, megfogalmazták a saját prioritásaikat. Itt két újdonságot emelnék ki, az első a Nagyhajós Bizottsággal kapcsolatos. Ez a bizottság eddig főleg a nagyhajós versenyzés kérdéseivel foglalkozott, mostantól erősödik a szabadidős vitorlázók képviselete, és többet foglalkoznak majd általános hajózási kérdésekkel. Kurucz Sándor elnökségi tagunk, aki egyben a Nagyhajós Bizottság elnöke is nagy lendülettel bele is vágott a megvalósításba.

A másik újdonság a Versenyek Tisztségviselőinek Bizottsága létrehozása. Ez a korábban különálló Versenyrendező Bizottság és a Versenybíró Bizottság összevonásával jött létre, a vezetője Böröcz Bence nemzetközi versenybíró lett. Ez egy nemzetközi fejlődést követő szervezeti módosítás, amely alapján közelebb kerülnek egymáshoz azok a szakemberek, akiken egy-egy versenyünk színvonalas megrendezése múlik.

A Versenysport Bizottság funkciója és összetétele érdemben nem változott, folytatja munkáját  a Képzési Bizottság is, ide tartozik majd egyebek közt az edzőképzés is.

A bizottságok létrehozása, beindítása az elmúlt három hónap leginkább időigényes feladata volt, hiszen itt nem csak az elnökségen belül kellett elrendezni az ügyeket, hanem sok külső szakemberrel, potenciális bizottsági tagokkal kellett egyeztetni folyamatosan.

Vezetői szemmel nézve, mint szervezet, milyen az új elnökség?
Azt gondolom, hogy egy nagyon sokszínű, energikus és tapasztalt vezetői csapat állt össze, amely nem csak képes, de akar is együtt dolgozni a kitűzött célok mentén. Ezt önmagában az elnökségi ülések száma is mutatja, az elmúlt három hónapban kéthetente találkoztunk, ami nem kis munka és időráfordítás a szabadidőnk terhére. Mégsem érzem úgy, hogy ez megterhelő lenne – remélem a többiek is így látják – jól haladunk a feladatokkal. Világosan megvannak az elnökségi tagok egyéni feladatkörei és ezt a közös munka mellett mindenki nagyon szépen teljesíti, kezdünk csapatként is összeállni. Sok segítséget kapunk a Felügyelő Bizottság tagjaitól is, akik folyamatosan részt vesznek üléseinken és szükség esetén a megfelelő irányba terelik erőfeszítéseinket. Emellett Holczival (főtitkár úr) napi szinten egyeztetünk a szükséges kérdésekben.

2021 is izgalmas év lesz, amely elsősorban az olimpiáról szól majd. Várhatóan az év első felében megnyílik az új füredi vitorlásközpontunk kikötő része is. Ez a beruházás önmagában sok odafigyelést igényel, ezért egy felügyelő bizottságot hoztunk létre ebben a cégben. Emellett a Titkárság és a bizottságok munkáját segítő hatékony és transzparens együttműködés kialakításán dolgozunk a főtitkár úrral, amelyhez informatikai háttérfejlesztések is szükségesek majd. Mindehhez persze pénz is kell… 

Ha már szóba került… Sok szó esett korábbi nyilatkozatokban arról, hogy jelentősen növelni kellene a Szövetség bevételeit. Ezen a területen sikerült-e előrelépni?

Kezdetben négy olyan fontos területet láttam, ahonnan plusz pénzt lehetne bevonni. Ezek közül jelenleg egy olyan maradt, ahonnan sok munkával és jelentős szemléletváltással bevétel növekedést lehetne elérni. De menjünk sorjában.

Az első a TAO támogatás elérése lett volna. Sajnos ez a forráslehetőség a jelenlegi rendszer 2023-ig történő fenntartása miatt már nem bővíthető. Ha meghosszabbításra kerülne, úgy megpróbálunk majd bekerülni ebbe a kedvezményezett körbe.

A második lehetőség egy saját ötletünk, az Európai Négy Tó vitorlás versenysorozat megszervezése, amely egy versenysorozatba vonná össze a nagy európai tókerülő versenyeket, a végén egy összesített eredmény alapján győztes bajnok megünneplésével. Hiszem, hogy óriási médiavisszhangot, szponzori támogatást lehetne szervezni egy ilyen látványos európai vitorlás versenysorozat mögé. Megkezdődtek az egyeztetések, de ebből legközelebb 2022-ben lehet valami. A nyitott kérdés a hajóosztályokkal kapcsolatos: a legizgalmasabb nagy katamaránok közül nem sokan vállalnák, hogy mind a négy versenyen elindulnak, például szállítási nehézségek miatt. Valószínűleg valamilyen One Design osztályban kellene gondolkodnunk, amelyben egy viszonylag nagy, színvonalas mezőny csatája négy versenyen át tartó izgalomról gondoskodna, persze online látványos élő közvetítéssel, a széles sportrajongó táborhoz közel hozva a sportágat – és persze a támogatók üzeneteit is.

A harmadik javaslat a kikötőhelyek után felszámításra kerülő szövetségi támogatás bevezetése volt, amely egyenlően terhelte volna az egész nagyhajós társadalmat. Ezt az ötletet jövőre még elvetettük, nem szeretnénk pusztán egy adó jellegű tételt úgy a nagyhajósok nyakába varrni, hogy cserébe nem kapnak érte semmit. Ha tudunk olyan új szolgáltatást nyújtani, valami pluszt, amiért megéri ezt a díjat kifizetni a Szövetségnek, akkor a kérdésre jövő év végén visszatérünk. Jelenleg a Nagyhajós Bizottság dolgozik ezeken a javaslatokon.

A negyedik terület, ahol viszont már 2021-ben bevétel növekedést szeretnénk elérni, az a szponzori vagy támogató megállapodások ügye. Évek óta jól látható a vitorlázás körüli növekvő média érdeklődés, amelyet megfelelően kiszolgálva szélesebb támogatói kört tudunk megszólítani. Szeretnénk jobban felkészülni a szponzorok szakmai kiszolgálásra, hogy egyértelmű legyen számukra, a sok ismert és népszerű sportág közül miért a vitorlázásba érdemes befektetniük.

Sokszor elmondtuk: egy-egy nagy verseny kapcsán (200+ hajó esetében) több mint ezer prémium fogyasztói csoportba tartozó vitorlázóval kerülhet kapcsolatba a szponzor cég. Ha megtaláljuk azokat a megoldásokat, amelyekből a támogatóink is hatékonynak érzik a vitorlázásban elköltött pénzüket, akkor reális lehet, hogy az idénre előzetesen betervezett 50-55 milliós támogatói bevétel akár meg is duplázódik.

Mire számít 2021-ben?
Összességében sok és nagyon változatos szövetségi feladat áll még előttünk a hazai vitorlázás erősítése és jobb kiszolgálása kapcsán. Remélem, a jövő nyár már mentes lesz járványügyi korlátozásoktól és a teljes szezont végig tudjuk vitorlázni. Kívánom, hogy minden vitorlázó jó egészségben jusson el a jövő szezon kezdetéig és hajóját rendbe téve ismét örömét lelje a vitorlázás élményében és rendezvényeiben.

Boldog és egészséges Ünnepeket kívánok minden vitorlázónknak!

Szöveg: Visy László Oszi

Osztálybeszámolók 2020: Sudár Regatta Előző

Osztálybeszámolók 2020: Sudár Regatta

Osztálybeszámolók 2020: Optimist Következő

Osztálybeszámolók 2020: Optimist