Siófok  16.1  •  7.8 kn

Mályi-tó  13.8  •  3.8 kn

2024. május 01., szerda

Maci Bácsi elment

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Akik ismerik, szeretik.

Kenesétől Keszthelyig akár az északi, akár a déli parton, minden kikötőben szívesen látják, perceken belül meghitt beszélgetésben van valamelyik versenyzővel, kikötő vezetővel. Kedves, nyugodt, derűs ember, akivel mindent meg lehet beszélni, a verseny eseményein túl különféle jogi gondokat is.

Sajnos múlt időre kell áttérnünk.

Akik ismerték, szerették.

Dr Pálinkás Péter nem csak a Balatont nagyon jól ismerő remek kormányos, hanem kitűnő ügyvéd is. Foglalkozása révén került kapcsolatba a 40-es cirkáló, az Il Gattopardó tulajdonosával, és elszegődött kormányosának. Közös kikötőben voltunk, és sokszor kötöttünk egymás mellé a többnapos versenyeken, így volt alkalmam megismerni Maci bácsit. Olyan jó kapcsolatba kerültünk, hogy 2011. évben átigazolt hozzánk az 55-ös cirkálóra, a Stefániára. Az elmúlt néhány évben sok közös élményünk volt, de mérgesnek ritkán láttam. Nagyon rossz néven vette, ha más osztályba tartozó, nem ellenfél akart „luv csatázni”, vagy ha a versenyszabályokat nem ismerő, a hajón általában „rakományként” üldögélő ifjonc akart gorombán kioktatni. A nyugalmat, a békességet, a jókedvet szerette és sugározta környezetére. Igazság van abban a szólásban, hogy szélben könnyű vitorlázni, de ha nem fúj! ahhoz kell a tudomány. Maci bácsi a flaute vitorlázásban fantasztikus, verhetetlen volt. Lelkes elismeréseinket szerényen elhárította, pedig úgy vitte győzelemre többször is a Stefániát, hogy szinte teljes szélcsendben mozgásban tudta tartani a 6 tonnás hajót, miközben mindenki állt körülöttünk.

Sokszor vittük át a hajót hármasban valamelyik kikötőbe, a legénységnek a másnapi rajtra elég volt reggelre odaérnie. Ezekre a vitorlázásokra még emlékezni is nagyon jó. Legnagyobb boldogsága  az volt, ha fiával, lányával, unokájával együtt versenyeztünk, ami nekünk is felhőtlen örömet okozott, mert ilyen szeretettre méltó csapattal nem minden nap találkozhatunk.

December 3-án, szombaton este drága Maci bácsink hirtelen és váratlanul 67 évesen átköltözött az égi vizekre, itt hagyva szeretetett gyermekeit, unokáját, vitorlás barátait.

Előbb-utóbb találkozunk, addig is jó szelet kívánunk sok-sok barátod nevében is.