Siófok  0.5  •  11.1 kn       

Keszthely  -0.1  •  5 kn       

Balatonfüred  0.2  •  12.1 kn       

Balatonboglár  0.7  •  12 kn       

Orfű   •  9 kn       

Velencei-tó  0.6  •  13 kn       

Tiszafüred  3.3  •  10.9 kn       

Mályi-tó  0.8  •  6.6 kn       

2024. november 22., péntek

Adriai jegesedés - A 29er mint jégtörő

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Adriai jegesedés - A 29er mint jégtörő

Adriai jegesedés - A 29er mint jégtörő

Ismét a szlovén vizeken, Izola térségében edzőtáboroztak a Spartacus Vitorlás Egylet 29er egységei. Izolát már jól megismerték a magyar 29er-esek, hiszen évek óta járnak ide edzeni vagy versenyre - igaz, hogy nemrégiben még az Optimist hajóosztály versenyzőiként tették ezt.

Izola nevéből nem nehéz rájönni, hogy valamikor egy sziget volt ez az aranyos kis város. A középkorban kőhíd kötötte össze a szárazfölddel. Napóleon hadserege tette félszigetté a várost, amikor - csupa kedvességből - a várfalakat belehajigálták a sziget és a szárazföld közötti vízbe...

Szerencsére ma már békésebb idők járnak.

Goszleth Marcell edző így összegezte az edzőtábort: az elmúlt hétvégén visszatértünk Izolára, hogy még egy Karácsony előtti utolsó edzéssel frissen tartsuk magunkat a 29er hajókban ülve. Frissnek maradni nem volt nehéz, mert péntek reggel a klubba visszatérve láttuk, hogy hajóinkat a jég konzerválta. Hiába a tenger közelsége, azért itt is simán fagy éjjel. Sajnos a hideg a szelet is melegebb tájakra üldözte, mert vajmi kevéske lengedezett belőle az itt töltött időben. Ezzel együtt sikerült 2-3 órát vitorláznunk minden nap, s ebben a nagyon gyenge szélben is hasznos dolgokat fedezhettünk fel. Például annak fontosságát, hogy a már mozgásban lévő hajó vitorláin mennyivel könnyebb fenntartani az áramlást a menetszél segítségével, mint álló helyzetből elindulni. Mindez persze nagy koncentrációt és olyan érzékek finomítását feltételezi, amelyek elsajátítására a 29er remek eszköz.

Vasárnap edzés után a csapat összepakolta a felszerelést, amely lent maradt Izolán, hiszen januárban innen utaznak tovább a fiúk Barcelonába. Addig is az erőnléti edzéseken dolgoznak a megfelelő alapok megteremtésén, hiszen a 29er ügyességben és fizikai kondícióban is magas elvárásokat támaszt a versenyzőkkel szemben.

A 29er ifjúsági osztály messze a legdinamikusabban fejlődő nemzetközi ifjúsági AWS hajótípus. Ez az osztály kiválóan felkészítheti az ifjúságot egy nagy teljesítményű, gyors szkiffel való eredményes versenyzésre, megadhatja nekik a modern vitorlázásban alkalmazott vitorlabeállítás, taktika és stratégia alapjait. Optimális elő-osztálya tehát az olimpiai 49er illetve 49erFX típusoknak. Ezen felül a 29er-ben alapos tudást szerző ifjúsági versenyzők sokkal könnyebben lesznek képesek beletanulni akár a többtestű hajókkal való versenyzésbe, mint például a 420-as osztályban gyakorló társaik. Így a 29er ifjúsági elő-osztálya lehet akár a Nacra17-es olimpiai osztálynak is.

A Magyar 29er Osztályszövetség már megkezdte a tagfelvételt. A tagfelvételhez szükséges nyomtatvány megtalálható a Magyar 29er Osztályszövetség Facebookoldalan (https://www.facebook.com/29erHungary/)

Az Osztályszövetségbe való belépés a 29er Osztályszövetség elnökségének pozitív írásbeli visszaigazolásával és a tagdíj befizetésével válik elfogadottá. A tagdíj mértéke versenyzőknek 12.000 Ft/év, nem versenyző tagok részére pedig 15.000 Ft/év, melyet az Magyar Vitorlás Szövetség 10300002-10557383-49020016-sz számlájára történő utalással lehet kiegyenlíteni.

 

Maci Bácsi elment Előző

Maci Bácsi elment

Exkluzív Nap a 2017-es Budapest Boat Show-n! Következő

Exkluzív Nap a 2017-es Budapest Boat Show-n!