Siófok  12.2  •  2.9 kn       

Keszthely  10.9  •  5 kn       

Balatonfüred  11.9  •  1.2 kn       

Balatonboglár  12  •  1.7 kn       

Orfű  12  •  5 kn       

Velencei-tó  13.4  •  4.2 kn       

Tiszafüred  12.2  •  3.4 kn       

Mályi-tó  10.7  •  4.2 kn       

2024. április 25., csütörtök

A bajor nem csak autóban jó!

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

A héten Győrben jártunk és egyúttal felkerestük a német Fritz Segel vitorlagyártó hazai kizárólagos márkaképviseletét irányító Szombati Pétert, hogy vitorlákról, hajókról, tervekről és eredményekről beszélgessünk.

A bajor nem csak autóban jó!

Stílusosan a Bajor étteremben találkoztunk kora délután, a hely specialitásainak  társaságában. Verbális vitorlázásba kezdtünk, kissé talán csapongva, de ez így február tájékán érthető. Mindenki mondta a magáét, szépen rohant is az idő, egy óvatlan pillanatban, gondoltam  térjünk a tárgyra, ha nem akarok itt éjszakázni.

CM: Mikor kezdtél vitorlákkal foglalkozni és miért pont a Fritz Segel márkára esett a választás?

SzP: Pontosan 2005 december elején jártam először a Fritz Segel műhelyében, akkor még használt vitorlákért. Már a hazaúton tudtam, hogy mit szeretnék. És ez az elmúlt 10 évben meg is valósult. Természetesen a munka és az időben jött jó ötletek mellett kellett egy nagy adag szerencse is, hogy ma elmondhassam, a legjobb helyre tévedtem be a Chiemsee partján.

CM: Valóban van olyan jó a bajor vitorla, mint a bajor autó?

SzP: Valóban olyan jó, van szerencsém ismerni a bajor autómárkát is, így kijelenthetem, hasonló a színvonal. Soha nem állítjuk, hogy a mi vitorláink a világ legeslegjobb vitorlái. Azonban a cég 58 éves (!) működése alatt, olyan tapasztalat és rutin halmozódott fel elsősorban a tavi vitorlázás terén, hogy bátran állítjuk ebben a szektorban bármelyik gigagyártóval felvesszük a versenyt. Ezt már a Balatonon is többször bizonyítottuk. A Fritz Segel világszerte legismertebb terméke a Dragon vitorlázat, amelyik a konzervatív osztályelőírás miatt a mai napig dacronból készül. Jelenleg is 3 hetes Dragon vitorlateszt folyik Dubaiban, német és orosz vitorlázókkal, akik a világbajnokságra készülnek.

CM: Ha röviden össze kéne foglalnod – tudom, hogy ez lehetetlen – miben jó a Fritz Segel?

SzP: Én nagyon is jól tudom, hogy miben jó. Meglepetésre, rövid válasszal is tudok szolgálni. Megfizethető áron kapunk prémium minőségű terméket, hihetetlen szállítási határidővel és garanciális háttérrel. Hála istennek ez utóbbival nem nagyon van gondunk, a garanciális problémáink száma közelít a nullához. Bár ezt most nem a legjobbkor mondom, mivel a közelmúltban két  Nau 370 Genua-t kellett cserélnünk anyaghiba miatt. Egy percig nem volt kétséges, hogy a vevő új vitorlát kap gyorsan és ingyen. A membrán anyag gyártója beismerte a hibát és helytállt. Ehhez persze szükséges az a fajta magatartás, amit a Fritz Segel a vevői iránt tanúsít. Minden hibát, problémát igyekszünk úgy megoldani, hogy a vitorlázó elégedett, boldog legyen. A legfontosabb szempont, hogy számunkra ez elsősorban szerelem, elhivatottság. Az üzlet persze nem elhanyagolható, de nem mehet a szolgáltatás rovására. Számomra nem ciki egy darab latnival elmenni egy déli parti vevőhöz, ha neki ez a kérése. A vitorlákat saját buszunkkal szállítjuk, ami garancia arra, hogy szakszerű és sérülésmentes utaztatást biztosítunk a ropogós új termékeknek.

CM: Itthon milyen hajóosztályokban van jelen a Fritz Segel?

SzP: Nehéz ezt összefoglalni, de a teljesség igénye nélkül teszek egy próbát. Optimist, Kielzugvogel, 15-ös jolle, Nau 220 Hornet, 25-ös jolle, Regina, J24, Sudár, H-Boat, Onyx, Bavaria 32, Nau 370, Liberák vagy ezek mutációi és rengeteg előnyszámrendszerben versenyző típus. Van ahol kiemelkedően jók vagyunk, sokat dolgoztunk a Nautic vitorlafejlesztésen és a J24-es snitt is a hetedik generációját nyüvi. Ahol van vitorlázó partnerünk, ott gyorsabban és gördülékenyebben megy a vitorlafejlesztés. Folyamatosan keressük azokat a csapatokat akikkel együtt dolgozhatunk.

CM: Tervezitek a hazai gyártást vagy maradtok a forgalmazásnál?

SzP: Nem tervezzük, ez egyáltalán nem célkitűzés. Nyilván hazai bérkörnyezetben talán lehetne kicsit olcsóbb vitorlát készíteni, de nem szeretnénk ezt erőltetni, mert úgy gondoljuk, a minőség rovására menne. A Prien am Chiemsee-ben levő műhelyben 3 x 350 nm-en folyik a gyártás, olyan belső minőségbiztosítási rendszerrel, hogy azt itthon nem tudnánk biztosítani. Meggyőződésem, hogy a mi termékünk védjegye, a Made in Germany.

CM: Melyek az elmúlt évek olyan eredményei, amire büszke vagy?

SzP: Üzletileg? A 2015-ös magyar eladások elérték a Fritz Segel eladás 10%-át. Mindez 2005-ben nulla volt. Büszke vagyok minden vitorlánkra, függetlenül attól, hogy azt túravitorlázó, vagy élversenyző használja. Sok osztályban érnek el szép eredményeket a vitorláink, ezt megint csak képtelenség lenne felsorolni. Jolle osztályokban folyamatosan dobogón vannak a vitorláinkat használók, Bavaria 32-ben is összejött a bajnoki cím. Talán kicsit személyes, de a 2014-es Nau 370 OB-n nagy csatában sikerült nyernünk. 2015-ben pedig egy hirtelen összeállt csapattal megnyertük a Regina Regattát. Arra nagyon büszke voltam.

CM: Mire koncentráltok a 2016-os szezonban, mik a prioritások?

SzP: A célunk? Jókat vitorlázni:) Ismét jó vitorlákat gyártani, boldog vevőknek, velük jókat beszélgetni és látni az elégedettségüket. Kevés stresszel sok boldogsághormont termelni. Üzletileg? Megtartani azt a 10 éves folyamatos fejlődést, amit eddig fel tudtunk mutatni. A téli rendelések minden alapot megadnak, hogy sikerüljön a töretlen fejlődést tartanunk.

CM: Találkozhatnak veletek a vevők a Boat-Show-n?

Szp: Az érdeklődők idén sem találkozhatnak velünk a Boat Show-n. Erről ismét beszélgettem Wernerrel, a Fritz Segel tulajdonosával, és még mindig úgy érezzük mindketten, hogy egy téli csarnok nem alkalmas vitorla eladására, sem annak népszerűsítésére. Egy hajó az teljesen más, arra fel lehet menni, érezni a teret, a méreteket, bemenni, élvezni az enteriőrt. A vitorlaeladás helye a vízen van. Kitehetek én 100 féle tenyérnyi anyagmintát, amit elérek, hogy óriási káosz lesz a fejekben. A mi ajánlataink letisztultak, sallangmentesek, a vevő az igényeinek leginkább megfelelő vitorlára kap ajánlatot, egy, kettő vagy maximum háromféle kivitelben. Werner már az ajánlatadáskor látja, hogy ha az övé lenne a hajó, milyen vitorlát használna hozzá. Nálunk nem szokott olyan előfordulni, hogy hagyjuk elveszni a vevőt a részletekben. Erre biztos alapot ad az évi 1500 db vitorla. Szóval nekünk az egész év egy Boat Show és ha így vesszük akkor a partnerek velünk a januártól decemberig tartó Boat Show-n találkoznatnak!

2016. évi versenynaptár tervezet Előző

2016. évi versenynaptár tervezet

Renegátok vagy feltalálók? Következő

Renegátok vagy feltalálók?