Siófok  18.9  •  5.2 kn       

Keszthely  17.9  •  7 kn       

Balatonfüred  18.5  •  6.1 kn       

Balatonboglár  18.7  •  5.7 kn       

Orfű  16  •  8 kn       

Velencei-tó  19.2  •  5.6 kn       

Tiszafüred  16.5  •  7.7 kn       

Mályi-tó  15.7  •  6.6 kn       

2024. június 13., csütörtök

A Magyar Vitorlás Központ nKft közleménye

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

A Magyar Vitorlás Központ nKft a Magyar Vitorlás Szövetség 2013. november 11-én kelt hírleveleivel és közleményével kapcsolatosan az alábbiakat közli.

A Magyar Vitorlás Központ nKft közleménye

A Magyar Vitorlás Központ nKft. 2013. október 31-én nem sportági szakszövetségekkel közösen írt alá partnerségi megállapodást, így az MVSz leveleiben megfogalmazottak nem fedik a valóságot. 

Nem a sportági szakszövetség helyett került aláírásra a fenti megállapodás, hanem egy olyan állami tulajdonban lévő céggel, mely a vízi közlekedéshez kapcsolódó feladatok ellátásban lát el egyre bővülő szerepet, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a hozzá kapcsolódó szervezetek mellett. A Magyar Vitorlás Központ mellett 6 további szervezettel (Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat Magyar Egyesülettel, a Magyar Természetjáró Szövetséggel, a Volán Egyesüléssel, a Hungrail - Magyar Vasúti Egyesülettel, a Magyar Energiakereskedők Szövetségével, a Magyar Távhőszolgáltatók Szakmai Szövetségével) írt alá partnerségi megállapodást az NFM. 

A megállapodás részleteiről az alábbi linken olvashattak volna bővebb információkat az írások készítői. 

A Magyar Vitorlás Központ a vízi közlekedést érintő jogszabályok ész és életszerűbbé tételére vonatkozó javaslatokat, mind az MVSz e területen kijelölt elnökségi tagjának, mind pedig az NFM képviselőinek elküldte. Az egyeztetéseken, csakúgy, mint az MVSz vezetőivel – köztük dr. Kollár Lajos elnök úrral és Holczhauser András főtitkár úrral – történt megbeszéléseken elhangzott, ebben a folyamatban a MVK deklaráltan operatív szerepet kíván vállalni. 

Az NFM-ben folytatott egyeztetésen az MVSz elnöksége által felhatalmazott képviselő is meghívást kapott és jelen is volt és a későbbiekben is e szerint fog eljárni minden fél! 

Fentiek tükrében a tagság félretájékoztatása, valótlan tartalmú állítások terjesztése sem a sportszerűséget sem magyar vitorlássport érdekeit nem tartja szem előtt, hanem árt a magyar vitorlázás ügyének és egyben értehetetlen, hogy az MVSZ miért nem örvend annak, hogy a hatékony szakmai érdekképviselet területén többlet erőforrások érhetőek el.

AZ MVK eddig sem és eztán sem fog semmilyen módon szakszövetségi feladatokat ellátni, többek között ezért is lett az MVSZ tagja, hogy ezeket a sport törvényből fakadó feladatokat  az MVSZ útján érje el.

A korábbi elnökség működése alatt született programok átadásáról, illetve folytatásáról részben a leköszönő elnök és az új elnök közötti átadás-átvétel egyeztetésekor döntés született, illetve az elnökség 2013. május 28-i ülésen határozatokat is hozott. 

Vezetői döntéseknek megfelelően a MaViKa projekt a Magyar Vitorlás Központ nKft-hez (jogelődje Zánka-Tours Kft.) került át. Ezen megállapodás részletesen szabályozta, hogy milyen feladatokat és kötelezettségeket kell MVK-nak átvállalni, melyeknek MVK eleget is tett az elmúlt időszakban. E projektben való még szorosabb együttműködést elősegítendő MVK megkereste MVSz-t egy újabb MVSz-re nézve széles pénzügyi és természetbeni együttműködésen alapuló megállapodás tervezettel, melynek részletes kidolgozásához ugyan csekély segítséget kaptunk MVSz részéről, így 2013. november 5-i ülésén az MVSz nem támogatta a szerződés aláírását, viszont a további tárgyalásokra 3 fős testületet jelölt ki. 

Ezek tükrében azon állítás, mely szerint „ezért a korábbi programból a MAVIKA kártya kikerült” szintén nem felel meg a valóságnak és az ülésen elhangzottaknak, melyről hangfelvétel is tanúskodik.

Külön ki kell emelni, hogy a Festetics Program – amelyet ezek szerint – új változatban saját zsinórmértékéül fogad el az elnökség, egyik meghatározó és hasznos eleme a MaVIKa.

A Magyar Vitorlás Központ levélben felhívta ezek alapján dr. Kollár Lajos elnök urat és Holczhauser András főtitkár urat, hogy korábbi levelezésükben leírtakat a fentiek alapján igazítsák helyre ugyan azon módon és formában, ahogy elhibázott lépéseiket tették, valamint a későbbiekben hiteles információkra támaszkodva, valós tartalommal tájékoztassák a vitorlás társadalmat!

Kérte a Magyar Vitorlás Központ az MVSz-t, hogy sürgősen találjanak módot arra, hogy ezt az egész vitorlás közösséget rossz színben feltüntető és káros tájékoztatást, miképpen tudják legalább részben helyrehozni, hogy tiszta információkra alapozva, komplexusoktól mentesen és higgadtan - ahogy  MVK mindig is tette – lehessen együttműködni a továbbiakban.

Magyar Vitorlás Központ nKft.

Pallás Éva (1953-2013) Előző

Pallás Éva (1953-2013)

VII. El Yacht Dér Kupa élménybeszámoló Következő

VII. El Yacht Dér Kupa élménybeszámoló