Siófok  5.5  •  12.6 kn       

Keszthely  5.9  •  7 kn       

Balatonfüred  5.2  •  11.6 kn       

Balatonboglár  5.5  •  13 kn       

Orfű   •  13 kn       

Velencei-tó  5.9  •  13.4 kn       

Tiszafüred  8.3  •  4.1 kn       

Mályi-tó  6.7  •  2.4 kn       

2024. december 21., szombat

Elnöki hírlevél 2.0

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Ígéretemnek megfelelően ismét jelentkezem a hírlevéllel. Mindenki előtt tisztázni szeretném a hírlevél lényegét és célját.

Elnöki hírlevél 2.0

A hivatalos szövetségi honlapon megjelenő dokumentumok lényegre törőek, de nem látszik bennük az esetenkénti hosszú polémia, érvek-ellenérvek sokasága, melyeknek hatására megszülettek a döntések. Pletyka, félinformáció, sokszor dezinformáció között nehéz eligazodnia a vitorlás társadalomnak. A hírlevél elsősorban ezekben a helyzetekben igyekszik segítséget nyújtani az olvasóknak.

Mik voltak az elmúlt időszakban a tagságot leginkább érdeklő kérdések?

-       Szponzoráció: a szövetség anyagi helyzetéről számos ellentmondó véleményt hallottam magam is. Kétségtelen, hogy az MVSz nem dúskál az anyagi javakban, de a kiegyensúlyozott működéshez szükséges forrás rendelkezésre áll. A Kékszalag példája is mutatja, hogy támogatók álltak mellénk. A hangsúlyt elsősorban a verseny jó megszervezésére és lebonyolítására tettük. Idén a zsíroskenyeres-sörös partyval lehetőséget szerettünk volna teremteni arra, hogy a Kékszalag élményeit egymás között megbeszéljük. Kijelenthetem, hogy sikeres, az elmúlt tíz év talán legköltséghatékonyabb Kékszalagján vagyunk túl. Egyedülálló volt az online közvetítés színvonalas kommentátorokkal. Ezúton is gratulálunk a Kékszalag győzteseinek valamint a 2013-as év bajnokainak és helyezettjeinek. Az Ezüst Szalaggal kapcsolatosan el kell mondanom, hogy a megkeresés későn érkezett. Az MVSz elnöksége az első perctől kezdve támogatta a kezdeményezést, azonban a technikai részleteket ki kellett munkálni. Eközben az Edutus, mint felajánló kör e-mailben értesítette a hajósokat, az MVSz-szel történő végleges megegyezés előtt. Elfogadhatatlan volt számunkra, hogy a különdíj más helyszínen, más időpontban kerüljön átadásra. További egyeztetéseket követően a már ismert módon történt a díjkiosztó. A félreértéseket nyilván a korábban kiküldött levél okozhatta.
Kérlek Benneteket, hogy a jövőben minden építő kritikai megjegyzést küldjetek el részünkre, hogy részletesen elemezni és értékelni lehessen a hiányosságokat és az erényeket.

-       Libera-Asso kérdés: mint klasszikus hajó tulajdonosa magánemberként egyetértek azokkal a felháborodott levelekkel, melyek újra és újra felszínre hozzák az ellentéteket. Jól látható, hogy az MVSz alapszabályában és szabályzataiban számos korrigálandó hiba van. Az említett hajók indulásának kérdését részben a Technikai bizottság, részben a Jogi bizottság hatáskörébe utaltuk. A TB ellenőrizte a hajók átalakítását, az újravizsgáztatott hajók hajóleveleit, melyek alapján a JB az átalakított hajók indulását jogszerűnek ítélte.

-       A honlap kérdése: előző hírlevelemben a régi honlap visszaállításának okáról már beszéltem. Ez gyorsan és sikeresen zajlott. Arra viszont nincs magyarázat, hogy manapság miért van ilyen magára hagyott állapotban. A múlt héten szinte minden részét teszteltem. A hiányosságokat sürgősen pótolni szeretnénk.

-       Kommunikáció: sajnos itt is hasonló a helyzet. Javítása komoly kihívás, dolgozunk rajta.

Befejeződött a 2013. évi nagyhajós bajnokság. A szélviszonyok nem voltak ideálisak, gyenge szeles futamokat bonyolítottunk le. Az előrejelzésekhez képest az is csoda volt, hogy minden nap sikerült futamokat rendezni. Sajnálatos, hogy két hajóosztályban (összevont és 40-es cirkáló) csak flottabajnokságot lehetett hirdetni. Nyilván minden kormányosnak megvannak a maga indokai, de tudomásul kellene venni, hogy ez egy közös játék és a távolmaradással mások örömét is elrontjuk. Sajnálatos, hogy a Balaton legismertebb, legpatinásabb hajói maradtak távol, mint a Kishamis, a Tramontana, a Lillafüred, a Stefánia és a Sindbad. Reméljük, jövőre teljes lesz a csapat.

A Nagyhajós bizottságnak az ősz folyamán az osztályba sorolás kérdéseivel és a klasszikus hajók jövőbeli sorsával is foglalkozni kell.

Vegyük sorra a pozitív híreket is! Sikeresen lezajlottak a nemzetközi versenyek (repülő hollandi, Optimist és Laser). Az elmúlt héten támogatási és sportszerződést írtunk alá Berecz Zsomborral, ezen a héten pedig a Vadnai testvérekkel.

Azonnal reagáltunk a nagyhajós igényekre úgy, hogy a versenyrendelkezéseket a kéréseknek megfelelően módosítottuk.

A fentiekben már említettem, hogy a Kékszalag gazdaságilag is pozitív eredménnyel zárult. A keletkezett bevételt és az egyéb plusz forrásokat ígéretünknek megfelelően az utánpótlássportra és az élsportra fordítjuk.

Az elnökségi üléseket továbbra is a klubokban tartjuk, ahol egyeztetni tudjuk közös ügyeinket. Tartottunk ülést Alsóörsön a TVSK-ban, Balatonföldváron a „Spariban” és Balatonfüreden a BYC kikötőjében. A következő elnökségi ülésnek a Kenese Marina Port ad otthont szeptember 3-án.

Szeptembertől önkéntes toborzót szeretnénk meghirdetni fiatalok számára, akik a jövő versenyeinek lebonyolításában szívesen segédkeznek. Képzésükről a Magyar Vitorlás Akadémia keretein belül, a tél folyamán fogunk gondoskodni.

Örömteljes hír, hogy sikerült megemelni a versenysport költségkeretét. A fent említett szerződéseket ennek tudatában írtuk alá.

A szövetségi újság önfenntartó formában működik, elsősorban a szövetségi események publikálására. Ahhoz, hogy a magyar piac szűk szegmensében a többi újságot kiegészítve működjön, az ősz folyamán egyeztetéseket kezdünk.

Augusztus 8-án jótékonysági programunk első része az SOS Gyermekfalu gyerekeinek vitorláztatása MVSz védnökség alatt nagy sikerrel lezajlott. Köszönet érte Bakóczy Kálmánnak, Dr. Hosszú Adriennek, Barabás Évának, illetve minden vitorlázónak és önkéntesnek, aki hajójával, munkájával és anyagiakkal hozzájárult a sikerhez. A jótékonysági program folytatódik: augusztus 17-én a mozgássérülteknek, augusztus utolsó hétvégéjén a daganatos gyerekeknek, szeptember 14-én a rendőr árváknak szervezünk vitorlázással egybekötött programot.

Továbbra is jó szelet, eredményes versenyzést és örömteljes vitorlázást kívánok!

Dr. Kollár Lajos

MVSZ elnök

2013. augusztus 12.

Groupama Garancia Nagydíj - Horváth Boldizsár Emlékverseny 2013 Előző

Groupama Garancia Nagydíj - Horváth Boldizsár Emlékverseny 2013

Ha nincs szél, nincs bajnok sem Következő

Ha nincs szél, nincs bajnok sem