Siófok  14.4  •  21.7 kn       

Keszthely  14.9  •  17 kn       

Balatonfüred  14  •  20.8 kn       

Balatonboglár  14.4  •  21.6 kn       

Orfű  14  •  17 kn       

Velencei-tó  15.2  •  20 kn       

Tiszafüred  12.9  •  16 kn       

Mályi-tó  14.7  •  13.6 kn       

2024. március 28., csütörtök

Kerekes Zsombor és Rácz Dorka nyerték a 4. Kékpántlika Audi Kupát

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Szerda délelőtt lezajlott a Balaton legnagyobb vitorlásversenyének „kistestvére”, a 4. Kékpántlika Audi Kupa. Az ifjúsági hajóosztályok ezen a regattán Balatonfüred és Tihany között teljesítenek egy háromszög pályát.

Kerekes Zsombor és Rácz Dorka nyerték a 4. Kékpántlika Audi Kupát

Az érdeklődés nagy volt, több mint száz hajó indult el 11 órakor a Balatonfüred előtti rajtvonalról. Az abszolút győztes a 420-as hajón vitorlázó páros Kerekes Zsombor és Rácz Dorka lett. 

A füredi móló elé kitűzött rajtvonalon 11 órakor 118 hajó gyülekezett. Kettes erejű (Beaufort-fokban) keleti-délkeleti szél fújt, így hát a hajók a pályaversenyektől eltérő módon bő szélben, raumolva rajtoltak. Ez szokatlan lehetett a cirkáló rajtokhoz szokott fiataloknak. Ennek ellenére nagyon fegyelmezetten és jól indult el a mezőny a Balatonfüred – Tihany (Öreg kikötő) – Hajógyári öböl – Balatonfüred mini-Kékszalag távra. Öt hajóosztályban versenyeztek a fiatalok. Természetesen módon elsőként a leggyorsabb osztály, a 420-asok mezőnye vált ki a többiek közül.

A jó szélnek és kedvező széliránynak köszönhetően nagyon gyors versenyt vívtak a legjobbak. Ugyanakkor a gyengülések-frissülések, a szélirány-változások a kívülálló számára változatos, izgalmas versenyt hoztak. Az persze kérdés, hogy belül a versenyzők ezt mindig ugyanilyennek értékelték-e? Mert a szél váratlan húzásai többször megtréfálták a magabiztosan elől haladókat is.

A 420-asok között Tihanynál a három női páros egyike Sándor Anna és Rutai Lili vezetett a Grams-Widinger kettős előtt. Kevesebb, mint húsz perc alatt értek a tihanyi pályajelhez. A vezető hajók egy halzolással kerülve a bóját tovább spinnakereztek a Hajógyári-öböl felé. Harmadik helyen ekkor Gyapjas Zsombor és Kovács Máté vitorláztak.

Nagyszerűen jött, jóval ellenfelei előtt, a 420-asok között a Laser Radiállal vitorlázó Bathó Péter. A rajtvonal füredi feléről indítva egy tempós lee-taktikát végrehajtva többszáz méteres előnyre tett szert. Sőt! Ekkor a gyorsabb 420-asok közé érve az abszolút 6. helyen került a bóját. Tőle lemaradva a második-harmadik helyen Litkey Balmaz és Vígh Tamás érkeztek.

A Hajógyári öbölbe érve gyengült a szél. Időközben az élen a Grams Dominik – Weidinger György kettős átvette a vezetést a lányoktól. Úgy tűnt innen végig cirkálás következik a célig, ám a szél másként akarta: dél felé fordult és frissült. Ezzel a rövidesen újra spinnakert húzó Kerekes Zsombor – Rácz Dorka kettős vette át a vezetést a 420-asok között. A cél előtt a szél alól élesebben a cél felé vitorlázó Grams-éknak még néha felvillant a remény, hogy ellenfelük elé érnek, ám a frissülésekben ügyesen eléjük futtató Kerekes-hajó kivédte a támadásaikat és végül magabiztosan nyert. 1 óra 7 perc alatt teljesítették a távot.

Grams-ék még nagyot küzdöttek azért is, hogy a második helyet megszerezzék Bagyó Áron és Munka Márton előtt.

Laser Radialban is lefaragta Vígh Tamás a trükkös szél segítségével a hátrányát. Megközelítette Bathó Pétert, ám megelőzni nem tudta, végül Peti a bőszeles cél felé rohanásban újra meglépett. A harmadik helyen Korchmáros Kristóf futott be. A korábban jól haladó Litkey Balmaz a part felőli oldalon a szélforduló és a lassan leterjedő frissülés áldozata lett.

Laser 4.7-ben rajt-cél győzelemmel lett első a minden bójánál vezető Szabó Balázs. Második Vajnai Zoltán, a harmadik Pálinkás Mátyás lett.

A Cadetoknak újra legyengült és ismét kelet felé fordult a szél, tehát ők türelmes cirkálásra kényszerültek az utolsó szakaszon. Egy kilométerre a céltól a szél alatti oldalon, a pálya tengelyétől kissé Füred felé a Borsos Gergő-Horváth Balázs kettős biztos előnnyel vezette a mezőnyt. Mögöttük a második-harmadik helyen – nem egymás közelében, de egymással nagy harcban - Varró Gábor és Prielszky Ádám, illetve Simó Márton és Rácz Bence haladtak.

A cél előtt Borsosék már észrevették, hogy egy újabb déliesedés és frissülés révén a hátrébb, ám a szél feletti oldalon vitorlázó újabb csoport rohamosan zabálja az előnyüket. Még éppen időben keresztbe értek eléjük annyira, hogy ha szűken is, de megőrizve első helyüket fussanak a célba.

A többieknek a szél alatti csoportból ez már nem sikerült ilyen jól. Felülről a második helyre a Polgár Lukács-Kanyicska Márk kettős érkezett be, harmadik Simó Márton - Rácz Bence lett. Az Optimistek küzdelméből a befutó cirkálás végét láttuk. Náluk a vezető helyen az Európa-bajnokságról éppen hazaérkezett Gyapjas Zsombor vezetett, ám a helyzet nagyon hasonló volt a Cadetokéhoz. Itt is egy délebbre vitorlázó csoport a szélforduló és frissülés által egyre jobb helyzetbe kerülve gyorsabban haladt a cél felé. Hiába tett meg mindent, pörgött, forgott az utolsó métereken Gyapjas Zsombor – pedig a hajóvezetésén, mozgásán látszott a nemzetközi rutin – nem érhetett célba az első helyen. Sőt! Végül a dobogóra sem fért fel.

A győzelmet Huber Péter Lél (Kereked) szerezte meg. Második a révfülöpi Lászlófy Levente, harmadik a keszthelyi Tóth Márton lett. Két óra teljes menetidőn belül még a bő hatvanas Optimist mezőny is célba ért. Vagyis a 4. Kékpántlika Audi Kupa távolsági verseny gyors, izgalmas, változatos küzdelmeket hozott. Méltó nyitányaként a másnapi nagy tókerülő versenynek.

Abszolút végeredmény

Osztályonkénti végeredmény

Jolle OB végeredmények Előző

Jolle OB végeredmények

Hét órája zajlik a Kékszalag Következő

Hét órája zajlik a Kékszalag