Siófok  13.9  •  2.7 kn       

Keszthely  11.9  •  4 kn       

Balatonfüred  13.5  •  7.8 kn       

Balatonboglár  13.6  •  3.6 kn       

Orfű  12  •  8 kn       

Velencei-tó  14.9  •  7.1 kn       

Tiszafüred  14.3  •  3.2 kn       

Mályi-tó  15.1  •  3.7 kn       

2024. május 03., péntek

Előre bukfenc – hajóval

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Vitorlás hajóval felborulni finoman szólva sem kellemes dolog. Orral előre, hosszanti irányban átfordulni pedig még ennél is egy kicsit rosszabb, sőt, sokkal rosszabb. Márpedig a Rakonczay Gábor, Rakonczay Viktória házaspárral – amely WWF Panda hajóján Fokváros felé tart – éppen ez történt.

Előre bukfenc – hajóval

Éjszaka volt, először Viki kormányzott, majd Gábor vette át az irányítást. Erősödött a szél és erősödtek a hullámok, mígnem annyira ellehetetlenült a helyzet, hogy levonták a vitorlákat és a motort lassan járatva haladtak, körülbelül tíz csomós (18.5 km/óra) sebességgel.


Hajó méretű, 10-15 méter magas, vízfal szerű hullám érkezett, amely váratlanul megemelte a hajó hátulját, így a Panda orra belefúrta magát a vízbe és hirtelen lelassult. A hátsó hullám adta lendület azonban túl nagy volt, felborította a hajót, amely így hosszában fordult át – az árboc egy ideig függőlegesen lefelé állt a vízben.


Aztán szerencsére (és a tőkesúlynak köszönhetően) visszaállt, de ennek ellenére siralmas volt a helyzet. Viki az orrkabinba zuhant és alaposan megütötte az oldalát, Gábor a cockpitben, a víz alatt is kapaszkodva rajta maradt a hajón. A kabinajtó beszakadt, a 12 milliméteres plexit betörte a víz, amely bokáig ért a kabinban. Ami azonban a legnagyobb baj, hogy az árboctartó állványon repedések támadtak, így remek az árboc, a kormányállás pedig kilazult.


Ezek után biztonsági vitorlázásra kell törekedniük a Felix Promotion által képviselt versenyzőknek, hogy legalább az árboc a helyén maradjon. Ezért óvatosan észak felé vették az irányt, ahol szelídebb időjárásra számítanak, viszont lassabban is haladnak majd, mint eddig. Mentést nem kértek, Fokvárosig mindenképpen elviszik a hajót, ott felmérhetik majd a károkat, s ott derül ki, hogyan tovább...

Forrás: felixpromotion.hu

  Vadnai megnyerte az Európa Kupát is! Előző

Vadnai megnyerte az Európa Kupát is!

Jégszalag 2011 Következő

Jégszalag 2011