Siófok  17.2  •  3.1 kn       

Keszthely  14.9  •  0 kn       

Balatonfüred  16.9  •  9.6 kn       

Balatonboglár  17.2  •  1.9 kn       

Orfű  15  •  3 kn       

Velencei-tó  16.2  •  4.8 kn       

Tiszafüred  12.3  •  5.3 kn       

Mályi-tó  11.6  •  3.5 kn       

2024. május 19., vasárnap

Öreghegyi Köd Kupa kiírása

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Öreghegyi Köd Kupa vitorlás túraverseny kiírása

A verseny helye és ideje: Balatonalmádi, 2010. október 30.

A verseny rendezője: Balaton Masters Bt.

Felelős rendező: Németh Zsolt 70/383-6670

Pályafelelős: Élő Vilmos

A versenybíróság elnöke: Koltay Gusztáv

Versenyorvos: dr. Csabai Csaba

Versenyiroda: Meisel Zsófia 70/770-8023

1. VERSENYSZABÁLYOK

A versenyen a "Vitorlázás 2010-2014. Versenyszabályai" (továbbiakban "Versenyszabályok"), az MVSZ 2010. évre érvényes Versenyrendelkezései, az osztályelőírások ( az ezektől való esetleges eltéréseket az alábbiakban közöljük), valamint a jelen versenykiírás és versenyutasítás az érvényes.

 

2. A VERSENY RÉSZTVEVŐI, RÉSZVÉTELI JOGOSULTSÁG

A versenyen résztvevő személyeknek és hajóknak meg kell felelniük az MVSZ 2010. évi Verseny- rendelkezései 1. pontjában (Részvételi jogosultság), 3. pontjában (Hatósági jelzések, osztályjelzések, rajtszám), valamint 4. pontjában (Biztonsági rendelkezések) előírt feltételeknek.

 

3. NEVEZHETŐ HAJÓOSZTÁLYOK

Nevezhetők a Nagyhajós Bizottság által javasolt és a Magyar Vitorlás Szövetség által elismert hajóosztályok nyilvántartott és felmért hajói, a következő megkötésekkel: A versenytávokon egy, vagy többtestű, „nagyhajók” indulhatnak. Hajóosztály Yardstick I./A. csoport 92-es előnyszámig ! Yardstick I. /B. csoport 93-99-es előnyszámig! Yardstick II. /A. csoport 100-104 előnyszámig Yardstick II. /B. csoport 105-109 előnyszámig Yardstick III./A. csoport 110-114 előnyszámig Yardstick III. /B. csoport 115 előnyszám felett

 

4. A NEVEZÉS HELYE ÉS IDEJE

Nevezés: 2010. október 29-én 17.00-21.00 óra között, vagy október 30-án a Balatonalmádi Kristóf Motel (8220 Balatonalmádi, Véghely D. u.8.) területén működő versenyirodában 7.00-8.30 óra között. A nevezési díj előzetes befizetésére e-mail-es kérésre banki átutalással is biztosítunk lehetőséget. A nevezéshez szükséges a tagsági könyv orvosi igazolással, a hajó felelősségbiztosítása és a hajó-vezetői engedély.

 

5. NEVEZÉSI DÍJ:

5.000,-Ft/fő Az 1991. január 1-jén és azután született versenyző a mindenkori nevezési díj felét fizeti. Az 1995. január 1-jén és azután született versenyző (mocó) nevezési díjat nem fizet.

 

6. VERSENYIRODA

A Versenyiroda a nevezés megkezdésétől a Balatonalmádi Kristóf Motel (8220 Balatonalmádi, Véghely D. u.8.) területén működik. Telefonos ügyelet ezen a helyen a verseny teljes időtartama alatt működik. Telefonszámok: 70/383-6670, 70/383-6770, ill. iroda@marathon.hu, sport@marathon.hu.

 

7. VERSENYZŐK TÁJÉKOZTATÁSA

A Versenyvezetőség a versenyzőket a Balatonalmádi Kristóf Motel (8220 Balatonalmádi, Véghely D. u.8.) területén, míg a verseny napján a balatonalmádi hajóállomásnál levő versenyiroda sátornál elhelyezett Hivatalos Hirdetőtáblán elhelyezett Közlemények útján tájékoztatja az esetleges változtatásokról. A versennyel kapcsolatos változtatás csak kivételesen indokolt esetben hozható október 29-én este 20.00 óra után. Minden versenyző egyéni felelőssége a változásokról időben tudomást szerezni!

 

8. VERSENYPÁLYA

Rajt: Balatonalmádi, Hajóállomás előtt kb.300m-re kihelyezett lévő narancssárga bója és a kikötő móló előtt lehorgonyzott Rajthajó között, az első pályaszakaszra merőlegesen . Pályajelek:

1. Balatonalmádi felől a Kenese Marina Port előtt, illetve irányában kihelyezett citromsárga bója (K – DK irányban).

2. Balatonalmádi Hajóállomás előtt kihelyezett narancssárga bója. A bója és a part között kell áthaladni.

3. Alsóörs irányában elhelyezett fehér bója (D – DNY). A kenesei és alsóörsi bóját az óramutató járásával megegyező irányban kell kerülni!

 

Cél: Alsóörs irányából, Balatonalmádi előtt – a rajtkor - kihelyezett narancssárga bója és a Hajóállomás móló előtti kék lobogót viselő Célhajó közt.(A rajt és a célvonal azonos helyen van, de célvonal az utolsó pályaszakaszra merőlegesen kerül telepítésre.) .

 

10. A PÁLYAJELEK ELHAGYÁSA

A pályajeleket a versenyirodán kifüggesztett, illetve a mellékelt pályarajznak megfelelően kell elhagyni.

 

11. RAJTIDŐ, RAJTELJÁRÁS

Valamennyi hajóosztály részére 2010. október 30-án szombaton 11.00 óra Az alábbi rajteljárás módosítja a „Versenyszabályok” 26. pontját.

10óra50 10perces figyelmeztető  Narancsszínű  lobogó felvoása   duda vagy szirénahang
10 óra 55 perc előkészítő                          Code „V” lobogó felvonása    1 lövés
10 óra 56 perc                                           Code „P” lobogó felvonása      1 lövés
10 óra 59 perc egy perces              Code „P”  lobogó bevonása      duda, vagy sziréna hang
11 óra 00 perc  RAJT                       Code „V”  lobogó  bevonása            1 lövés
(Az amatőrök 10 perccel később rajtolnak!)

A versenyrendezőség a rajtnál nem alkalmazza az 1 perces szabályt, ezért korai rajt esetén a vétkes hajó, valamennyi szabályosan rajtoló hajót kikerülve, visszatérhet a rajtvonalon is. Egy hajó akkor rajtol újra szabályosan, ha előzőleg teljes terjedelmével visszatért a rajtvonal rajt előtti oldalára. Tömeges korai rajtok esetén, illetve ha sok azonosíthatatlan hajó van a rajtvonal pálya felőli oldalán a Versenyvezetőség jogosult Általános Visszahívást jelezni (Első Helyettesítő lobogó + 2 lövés). Ebben az esetben a rajteljárás a következőképpen módosul: Általános visszahívás esetén a megismételt „szigorított” rajteljárás: figyelmeztető jelzése 11óra 24 perc Code „L” lobogó levonása 1 duda, vagy sziréna hang előkészítő jelzése 11 óra 25 perc Coda „V” lobogó felvonása 1 lövés a szigorítás időszak kezdete 11 óra 26 perc fekete lobogó felvonása 1 lövés 1 perc a rajtig 11 óra 29 perc fekete lobogó levonása 1 duda, vagy sziréna a megismételt RAJT ideje: 11 óra 30 perc Code „V” lobogó bevonása 1 lövés Ebben a szigorított, fekete lobogós esetben a rajteljárás az ISAF Versenyszabályok 30.3 szabálya szerint történik. Minden olyan hajó, amelyik a rajtjelzést megelőző egy perces időszakban a rajtvonal és számára elsőnek kerülendő bója által meghatározott háromszögében van, óvás nélkül kizárásra kerül. A kizárt hajók rajtszámát a kenesei citromsárga színű felfújható műanyag bója mellett horgonyzó motoros hajón, fekete táblán kiírják és figyelemfelhívó hangjelet adnak. A fekete táblára felírt hajók a versenypályát azonnal kötelesek elhagyni, a versenyben szabályosan résztvevőket nem zavarhatják. A rajteljárásnál a kölni rádiós európai pontos időt vesszük alapul. A versenyvezetőség órája – időegyeztetésre – nevezésnél az asztalra ki lesz helyezve. A rajt előtt jelentkezni nem kell. A rajteljárás alatt hátszélvitorla, blister nem használható, azok felvonása csak a rajt után 3 perccel engedélyezett. Ennek időpontját lövéssel jelzi a versenyrendezőség.

 

12. RAJTHALASZTÁS

A versenyrendezőség csak a hajók épségét veszélyeztető viharos időjárás, vagy más rendkívüli esemény miatt jogosult a rajtot halasztani.

 

13. IDŐKORLÁTOZÁS

- A rajtjelzést követő 30 perc eltelte után rajtoló vitorlás el nem rajtolt hajóként kerül értékelésre. - Az utolsó érvényesen célba érő hajó befutási ideje legkésőbb 2010. október 30-án, 17.30 óra. Az eddig az időpontig be nem érkezett hajókat a versenyrendezőség "nem ért célba" (DNF) jelzéssel értékeli.

 

14. PÁLYARÖVIDÍTÉS

Pályarövidítés a szélviszonyok alkalmatlansága, vagy egyéb váratlan körülmény okán lehetséges.

 

15. NYILATKOZATTÉTEL

A célvonalon való áthaladás a verseny szabályszerű teljesítését jelenti.

 

16. BÜNTETÉS VÁLLALÁS

Az ISAF Versenyszabályok 31.2 szabály (360°-os fordulat) és a 44.2 szabály (720°-os fordulat) pontjaiban leírt büntetésvállalások érvényesek. Valamely büntetésvállalás teljesítéséről az óvási határidőn belül a versenyirodán írásos nyilatkozatot kell tenni.

 

17. ÓVÁS

Az óvást legkésőbb a Versenyvezetői hajó partra érkezése után egy órán belül kell beadni a Versenyirodán írásban. Az óvási szándékról az óvott felet azonnal értesíteni kell, hogy adott esetben alkalmazhassa az előírt büntetésvállalást. Az elvégzett büntetésről a Versenyirodán írásban kell nyilatkozni a partra érés után, de legkésőbb 18.00 óráig. Óvási díj : 2000.- Ft

 

18. A VERSENY FÉLBESZAKÍTÁSA

A versenyrendezőség vihar esetén félbe szakítja a versenyt, melyről a résztvevő hajókat megkísérli értesíteni. Minden hajó felelős személye egyénileg viseli a verseny feladásának vagy folytatásának felelősségét. Az a vitorlás, amely bármely okból feladja a versenyt és az útvonal valamely szakaszán kiáll, köteles mindent elkövetni, hogy erről a versenyirodát értesítse. Tel.: 70/770-8023 Meisel Zsófi.

 

19. ÉRTÉKELÉS, DÍJAZÁS

Az értékelés a a Yardstick előnyszám számítási rendszerben a korrigált idő alapján történik: - az 1., 2. és 3. helyezettek a YS.I-II., III. kategóriákban – A és B csoportban -kupa és éremdíjazásban részesülnek.

 

20. DÍJKIOSZTÓ ÜNNEPSÉG

Ünnepélyes díjkiosztóra 2010. október 30-án, szombaton 19,00 órakor kerül sor, helye a Balatonalmádi Pannónia Művelődési ház Zóna étterme, melyet 18.00 órai kezdettel Party előz meg, (részvétel csak a nevezéskor kiadott belépővel ). Pontos megjelenést kérünk, mert a később érkezők teljes körű kiszolgálását nem tudjuk biztosítani! Hozzátartozók, 2500 Ft-ért előzetesen vásárolhatnak belépőt.

 

21. EGYÉB RENDELKEZÉSEK

- A versenyben lévő hajók kötelesek viselni a "V" versenylobogót. -Versenyben lévő hajó számára motor használata tilos, kivéve bajbajutott hajó számára nyújtott segítség esetén, a mentés ideje alatt, de ezt a tényt a mentést követően azonnal jelenteni kell telefonon a versenyvezetőnek.Tel.:70/383-6670, Németh Zsolt.

A rajt előkészítő (5 perces) jelzéstől, a célbafutásig, külmotor nem viselhető. Külmotor viselése az automatikus kizárással jár!.

- Hirdetések az MVSZ 2010. évi Reklámszabályzatában előírtak szerint viselhetők. - Az MVSZ elnöksége 1997. március 26-i határozata szerint: tavaink vízminőségének és tisztaságának megóvása érdekében, az ISAF (Nemzetközi Vitorlás Szövetség) 1997. novemberében tett felhívásának szellemében és értelmében, a Versenyszabályok” 69 pontja szerint megítélendő „Nagyfokú helytelen magatartás”-ként kell értékelni a vizet szándékosan szennyező magatartást. Ezért nehezen vagy nem bomló anyagot a vízbe dobni vagy beengedni szigorúan tilos. Ilyenek: üveg, fém, műanyag, papírgöngyöleg stb., különös tekintettel az olajra és származékaira. Amennyiben a versenyvezetőség a verseny ideje alatt, illetve a ki- és bevitorlázásnál ilyet észlel, a tiltás ellen vétő hajó(k)at a futamból kizárja és DNF-vel értékeli. (Ez módosítja az ISAF Versenyszabályok 63.1 és 88.3 /b/ pontjait)

 

22. BIZTONSÁGI RENDELKEZÉSEK

A versenyen B2 szélerősség ill. e- felett, valamint 10 celsius fokos vízhőmérséklet alatt a versenyzők végig kötelesek mentőmellényüket már a kikötőből való kiinduláskor viselni és magukon tartani mindaddig, ameddig ki nem kötnek. A könnyűbúvár ruha nem helyettesíti a mentőmellényt. A versenyen érvényes a távversenyekre vonatkozó szigorított biztonsági előírás, amely szerint: - Valamennyi hajóegység köteles építési terveinek megfelelő oldalkorlátot viselni. - Amennyiben a hajó(k)ra az építési terv nem ír elő korlátot, úgy karabineres mentőhevedert kell felszerelni Fenti rendelkezések megszegése a versenyből való azonnali, óvástárgyalás nélküli kizárást von maga után. A Versenyrendezőség fenntartja magának a jogot, hogy egyéb, a hatáskörébe tartozó intézkedéseket hozzon ezen rendelkezéseket megsértő hajók ellen!

 

23. ELLENŐRZÉS

A versenyrendezőség a befutó után - szúrópróbaszerűen - ellenőrizheti a résztvevő hajók legalább 5 %-ánál, hogy - rendelkeznek-e fenti "Biztonsági rendelkezésekben " előírt felszerelésekkel, - a hajón tartózkodó személyek száma és kiléte megegyezik-e a nevezési lapon megjelöltekkel, - a hirdetést viselő hajók rendelkeznek-e hirdetésviselési engedéllyel. Az ellenőrzés során feltárt bármely hiányosság, vagy a nevezéstől eltérő létszám, személycsere, óvást von maga után és ez a versenyből való kizárást eredményezi.

 

24. RÁDIÓKAPCSOLAT

Egy hajó sem adhat le rádióadást és nem vehet olyan rádióadást, amely nem érhető el minden hajó számára. Az e pont ellen vétők megsértik a Versenyszabályok 41. pontját, ezért óvhatók és kizárhatók. Ez alól kivétel az adott távon helymeghatározás céljából a versenyirodának leadott sms üzenetek, illetve a verseny központi információjával történt beszélgetések. A 49/2002(XII.28) számú GKM rendelet értelmében valamennyi résztvevő hajón kötelezően előírt legalább egy mobil – vízálló tokban tartott - telefon, amelyet kizárólag segélyhívásra és a versenyfeladás bejelentésére lehet igénybe venni és amelynek számát a nevezési lapon fel kell tüntetni.

 

25. SZAVATOSSÁG KIZÁRÁSA

A versenyrendezőség és a versenyvezetőség nem vállal felelősséget sem a versenyzők, sem a hajók versenyre való alkalmassága tekintetében, sem pedig a versenyen való részvétel során esetlegesen bekövetkező balesetekért vagy anyagi károkért. Valamennyi résztvevő saját felelősségére vesz részt a versenyen.

Szállásfoglalásban e-mailen tudunk segíteni a sport@marathon.hu címen, v. tel:70/315-1505- és 70/383-6770-es számokon. Motelben és 3×-os Hotelben, fűtött szobák foglalására van lehetőség. A résztvevő hajóknak éjszakai kikötőhelyet nem tudunk biztosítani a verseny előtt és utáni napon sem, ezért almádi vitorlásklubok megkeresését javasoljuk!

 


Trafik kupa kiírás Előző

Trafik kupa kiírás

Ötödik lett Wild Joe! Következő

Ötödik lett Wild Joe!