Siófok  21.3  •  14.7 kn       

Keszthely  19.9  •  3 kn       

Balatonfüred  20.9  •  7 kn       

Balatonboglár  20.7  •  14.5 kn       

Orfű  23  •  12 kn       

Velencei-tó  22  •  13 kn       

Tiszafüred  22.2  •  3.4 kn       

Mályi-tó  22.9  •  4.5 kn       

2024. május 01., szerda

Yardstickból a One Designba

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Interjú Temesfői Zénóval, a Sarah with Love és a NaDinnye kormányosával, a 2009-es Balaton Kupa és Balaton Regatta győztesével.

Yardstickból a One Designba

Idén két hajóval versenyeztél párhuzamosan a Leguannal (Sarah with Love) és a Melges 24-essel (NaDinnye), de a sikereket a Ys II osztályban érted el. Megnyertétek a Balaton Kupát és a Balaton Regattát is mégis úgy döntöttél, hogy jövőre csak a one design osztályban versenyzel a Melges-ek között. Mi ennek az oka?
A Melges 24-est tavasszal hoztuk Németországból, azzal a céllal, hogy előbb-útóbb valamelyik one design osztályban megmérethessük magunkat. Ez a projekt több éves, tehát nem volt hangsúlyos az idei verseny szezonban. Az első tesztelések után kiderültek beállítási problémák, de a régi vitorlázat sem bizonyult versenyképesnek. A Leguannal komoly céljaink voltak, hiszen a 2009 évi Aranysekli (Balaton Regatta) sorozatot meg akartuk nyerni, ezért több esetben emiatt sem tudtunk részt venni a one design trophy azonos időben megrendezett futamain. Később a helyezéseink igazolták a döntésünket, a Sarah With Love eredményeit a Balaton Kupa elnyerése is bizonyítja. Jövőre első sorban a Melges 24 csapatépítést tervezem, de a Kékszalagon valószínűleg újra rajthoz állunk a Leguannal, de azon már csak alkalmi legénységként, mert néhány hete a hajó eladásra került…Remélem az új tulajdonosnak is legalább annyi örömet szerez, mint nekünk az elmúlt három évben!
 

Mit emelnél ki az idei szezonból amire a legszívesebben emlékszel vissza és amire a legkevésbé?
Nagyon örültem a győzelmünknek a Pünkösdi Regattán, teljesült a célunk a Balaton Regatta és a Balaton Kupa megnyerésével. A Lellei Egykezes abszolút első helyezésére is nagyon büszke vagyok, szeretem az ilyen különleges kihívásokat, sajnos idén a Keszthely-Kenese szóló verseny elmaradt, pedig 2008-ban is sikeresen szerepeltem a 10m-es kategóriában a Leguannal. Szeretném elfelejteni a Kékszalag II. helyezését a YS II osztályban, bár ez is fantasztikusan jó eredmény - mégis nagy lehetőséget hagytunk ki. Nagyon büszke vagyok az V. MNTB bajnoki címére, melyet a Compassmagazin csapatával szereztünk meg a Dufour 44 hajóosztályban.
 

A kezdetektől résztvevője vagy a Bahart versenysorozatának, még Aranysekliként is az állandó indulók között voltál. Hogyan látod a sorozat jövőjét?
Nagyon jó kezdeményezésnek tartottam az Aranysekli sorozat elindítását és számomra mindenképpen fontos szerepet játszott a versenyzés újrakezdésében, hiszen ifjúsági koromban ugyan eljutottam a 420-as válogatottság szintjére, de azután közel 20 évig hajón sem ültem. Jó dolog a verseny "amatőr" jellege, bár a YS II osztályban a legerősebb mezőny jött össze a futamokon. A sorozat jövője szempontjából a 2010-es szezon fordulópontot jelenthet, mert verseny-szakmailag tovább kellene lépni, emelve a sorozat rangját és színvonalát. A szakmai regattákkal kapcsolatos szervezői félrevezetések engem nagyon zavartak, a szponzorok megtévesztésével nem értek egyet, mert ez nagy kárt okoz a vitorlássportnak. Nem tudom értelmezni a használt "amatőr" és "nem amatőr" jelzőket, mert Magyarországon a vitorlázók 99,5%-a nem foglalkozás szerűen űzi ezt a sportot. Ezért javasoltam a szervezőknek, hogy működjenek inkább szorosabban együtt az MVSZ-szel és érjék el, hogy a BR-t Magyar Túrabajnoki címmel tehessék rangosabbá – ezzel is erősítve a vitorlássport tömegbázisát, amivel az "Aranysekli Kupa" eredeti célja is összhangban lenne. Én valami ilyesmiben hiszek, engem személy szerint a parti rendezvények kevésbé vonzanak, főleg ha kétes módon szereznek hozzá szponzorokat.
 

A Leguannal sok versenyt és több sorozatot is nyertetek, a nagy versenyek közül egyedül a Kékszalag trófea hiányzik, nem sajnálod?
Nagy lehetőséget szalasztottunk el a Kékszalagon, mert fél táv előtt még nagy előnnyel vezettünk, de szerencsénk sem volt a leálló szélben és a Keszthelyi öböl után sem ’ találtuk ’ meg a hajó sebességét, így ez az egy célunk idén nem teljesült. Minden esetre a Balaton Kupa elnyerése is mutatja az idei sikereinket, ez a II. helyezés sem a szégyen kategória. Talán sikerül jövőre elhódítani a nagy trófeát, mert a fontosabb nagyhajós kupák közül ez az egyetlen hiányzik a kandalló tetejéről.
 

Miért a Melgest választottad új hajónak? Hogy tetszik a hajó? Hogy állsz a csapatépítéssel?
Fantasztikus hajó a Melges 24, gyorsan fejlődik a hazai osztály létszáma, hiszen a világ egyik legmodernebb one design vitorlása. A ’NaDinnye’ az első szériából való, közel 15 éve gyártották, ennek ellenére a kezdeti problémáktól eltekintve megállapíthatjuk, hogy a csapat fejlesztése nélkülözhetetlen. Ahhoz, hogy felvegyük a versenyt a legjobbakkal, edzenünk is kell – nem elég a versenyek reggelén megjelenni a kikötőben és megpróbálni kiosztani ad hoc jelleggel a feladatokat.
 

Vannak-e egyéb terveid a jövőre nézve?
Elkezdtem új hajó után nézni, amely a Leguan eladása után igazi hosszú távú megoldás lehet versenyzési és túrázási célokra egyaránt. Mindenképpen a legmodernebb technológiával készült vitorlásban gondolkodom, amely valószínűleg 2010 év végén vízre is kerülhet. Remélem, mire az új hajó véglegesen elkészül az új ORC rendszer bevezetése is megtörténik.
 

Vadnai javított, már a második! Előző

Vadnai javított, már a második!

Petíció az MVSZ-hez Következő

Petíció az MVSZ-hez