Siófok  22.1  •  15.1 kn       

Keszthely  23.9  •  14 kn       

Balatonfüred  21.8  •  6.1 kn       

Balatonboglár  22  •  16.9 kn       

Orfű  23  •  15 kn       

Velencei-tó  23  •  9.5 kn       

Tiszafüred  21.6  •  10.4 kn       

Mályi-tó  22.9  •  9.9 kn       

2024. május 06., hétfő

Olasz fricska a német menőknek

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

A TÓPARK J24 EB negyedik versenynapján csütörtökön végre sikerült a versenykiírás szerinti három futamot megrendezni. Az igen változatos szélviszonyoknak és olykor a szerencsének is köszönhetően nem egy esetben átrendeződtek a korábbi helyezések. A mai első futamban a papírforma igazolódott, hiszen az összetettben eddig vezető Peer Kock GER-9230 német egység futott be elsőként. A második futamban Stuart Jardin csapata a GRB-4215 szerezte meg az első helyet, mögötte másodikként a nyolcszoros Kékszalag győztes Litkey Farkas HUN-13 haladt át a befutón. A harmadik futamban az olasz Diamanti Pietro ITA-212-es diadalmaskodott. Ezzel a futamgyőzelmével átvette hat futam után az összetett első helyet.

Az EB negyedik napjának reggelén ismét szélcsend köszöntötte a versenyzőket, így menetrend szerint halasztáslobogó intette türelemre a versenyzőket.  A pihenő azonban nem tartott sokáig, mert alig 40 perces várakozást követően kiindult a mezőny és 11.40-kor kezdetét vette az EB negyedik futama. A csapatok az EB hagyományokhoz híven ismét izgatottan cirkáltak a rajtvonalon. A lázas helyezkedésnek meg is lett az eredménye. A sok kiugró hajónak köszönhetően visszalőtték a rajtot.  A második, szigorított fekete lobogós rajtnál már érthető okokból óvatosabb helyezkedtek a hajók. A NED-62-es holland egység azonban nem fért a bőrébe, nem tudott a rajtlövés pillanatáig várni és jó fél hajóhosszal kilógott - így kizárták ebből a futamból. A 3-4 m/s-os ÉK-i szélben zajló negyedik futam az eddigi papírformát igazolta, mivel az összetettben az első és a második helyen lévő két német a GER-9230 és GER-5420 futottak be a helyezésük sorrendjében. Őket követte Diamanti Pietro ITA-212. A legjobb magyar Litkey Botond HUN-15 lett ebben a futamban elért 5. helyezésével.

Az ötödik futam is izgalmas rajttal indult, ennek eredményeképpen néhány egység a gyakorlatban is tesztelhette, hogy milyen gyorsan tud újrarajtolni. Csoltó Ákos HUN-109, aki szintén a korai rajtosok táborát erősítette, nem így gondolta, de sajnos a rendezőség igen, így korai rajt miatt kizárást kapott. Az első kreutz szakasz közepére az eddig biztatóan fújó ÉK-i szél 1-2 m/s-ra csökkent és 40-60 fokot fordult DK-i irányba, jócskán átrendezve és jelentősen összekuszálva az eddigi sorrendet. A legnagyobb vesztesek között volt Litkey Botond, Székely Antal és Weöres Márti kormányozta Tópark hajó is, akiknek ez a futam nagy valószínűséggel a kieső futamok közé kerül. Akik viszont a szélben kedvezőbb oldalt választották tetemes előnyre tettek szert és remek helyezéseket könyvelhettek el. Ezt a futamot végül Stuart Jardin GBR-4215 nyerte. Mögötte Litkey Farkas HUN-13 futott be, ezzel az eredményével fokozva a hazai szervezők örömét.  A harmadik az ITA-212 lett, aki ezzel a helyezésével már az összetettben vezető német pozíciókat ostromolta.

A hatodik futamra szépen visszaerősödött a DK-i szél 4-5 m/s-ra. A rajt a mezőny jelentős részének ismét túl koraira sikerült, így újfent előkerült a fekete lobogó a rendezők kelléktárából. Nem meglepő, hogy a fokozott izgalomra való tekintettel ismét akadt egy túl heves hajó, a GER-5316-os, akinek nem sikerült kivárni a rajtlövést. Számára kizárással végződött a mai utolsó futam.  Az első kör után a lee bójánál ismét módosítani kellett a pályán, mert az eddigi DK-i szél ÉK-re fordult. A változatos, fordulatokban gazdag körülményekhez az olasz ITA-212 egység alkalmazkodott a legsikeresebben,  minek eredményeként ők futottak be elsőként. Mögöttük újabb hazai egység villantotta meg tudását, a Madarász Tamás kormányozta HUN-203, aki a második kreutz szakasz végén még elsőként vette a bóját. Végül - hála az olasz rafinált hajóvezetésének - a második helyen haladt át a célvonalon. A magyar sikerpillanatok tetézésére Pernesz Péter vezette Égi HUN-82 vállalkozott, hiszen a harmadik helyet ők szerezték meg. 

Hat futam után - mai remek teljesítménye révén (3,3,1) - fricskát mutatva az addigi német hajóknak összetettben Diamanti Pietro ITA-212 vezet 10 ponttal. A második - az eddigi vezető szerepétől megfosztott - Peer Kock GER-9230 18 ponttal. A harmadik a Greg Wilcox kormányozta GER-5420 24 ponttal. Negyedik helyen a 75 esztendős J24 guru Stuart Jardine GBR-4215 áll fokozva a nemzetközi helyzetet. A legjobb magyar 38 ponttal, az ötödik helyen Kovács Zoltán HUN-11, aki egyenletes teljesítményének köszönhetően birtokolja ezt a remek pozíciót. Hatodik helyen ismét magyar versenyző áll, Székely Antal HUN-7 a 2008-as J24 magyar bajnok. A Litkey testvérek családon belül küzdenek meg a 7. és a 8. helyért, Pillanatnyilag Farkas a 7. Botond pedig a 8. helyen várja a holnapi, utolsó versenynapot, ahol két, de szerencsés esetben akár három futam is várhat a versenyzőkre.

Kettős olasz győzelem a harmadik versenynapon Előző

Kettős olasz győzelem a harmadik versenynapon

Magyar csapat a Rolex Middle Sea bajnokságon! Következő

Magyar csapat a Rolex Middle Sea bajnokságon!