Siófok  33.5  •  4.2 kn       

Keszthely  29.9  •  5 kn       

Balatonfüred  33  •  2.5 kn       

Balatonboglár  30.1  •  5.8 kn       

Orfű  32  •  7 kn       

Velencei-tó  34  •  5.8 kn       

Tiszafüred  32  •  10.5 kn       

Mályi-tó  29.6  •  10.2 kn       

2024. július 19., péntek

A szellemhajók ellepték Dél-Korea legnagyobb kikötőjét

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

A szellemhajók ellepték Dél-Korea legnagyobb kikötőjét

A szellemhajók ellepték Dél-Korea legnagyobb kikötőjét

Lehetetlen lesz megmenteni a három hete csődvédelmet kért dél-koreai Hanjin teherhajózási céget az ügyében eljáró bíróság szerint – írja a Reuters.

A szöuli központi körzeti bíróság szerdán azt közölte, hogy ha a cég sürgősen rendezendő kitettségei elérik az ezermilliárd vont (ez nagyjából 248 milliárd forint), akkor már hitelátstrukturálással vagy más módon sem biztosítható, hogy ne kelljen végleg bezárni a boltot. A cégnek összesen 6000 milliárd von adóssága van, bár az nem világos, hogy ennek mekkora része számít első körben rendezendőnek.

A Hanjin csődje miatt több tucat hajó és több ezermilliárd forint értékű áru hánykolódik a világ tengerein hetek óta. A probléma, hogy a kikötők nem akarják fogadni és kipakolni őket, mert a cég nem tudja kifizetni ennek költségeit. 

A máshonnan kikosarazott hajók pedig kénytelenek visszatérni a cég központjába, a dél-koreai Puszan kikötőjébe, miután a helyi hatóságok garantálták, hogy kifizetik a cég helyett az áru kipakolását. Ott viszont nem tudják fogadni a rohamot, ezért szerdára már 13 Hanjin-hajó vesztegelt a kikötő környékén.

Ez egy teljesen abnormális helyzet. A hajózási cégnek az idő pénz, és minél többet várnak a hajók, annál többet veszít 

– mondták a Reutersnek a puszani kikötőben.

A cég további nagyjából tucatnyi hajóját lefoglalták külföldi kikötőkben, és mintegy biztosítékként tartják őket zár alatt a kikötői hatóságok az elmaradt fizetések fejében. 

A helyzetet azonban tovább bonyolítja, hogy a hajókat a Hanjin jellemzően lízingelte , és a tulajdonosok is kezdenek idegesek lenni, amiért nem kapják vissza járműveiket. Ezek közül az elsőket már elkezdte visszaszolgáltatni a cég, de még flottája nagyjából felének a helyzete rendezetlen, és három héttel a csőd bejelentése után sem egyértelmű, hogy mikorra rendeződik a helyzet.

Már egymillió utas vette igénybe idén a balatoni kompokat! Előző

Már egymillió utas vette igénybe idén a balatoni kompokat!

BAHART adomány a Siófoki Gondozási Központnak és tagszervezeteinek! Következő

BAHART adomány a Siófoki Gondozási Központnak és tagszervezeteinek!