Siófok 10.5 • 1.9 kn
Spanyol győzelem a Sail GP ötödik versenyén San Franciscoban

A dánok ezt a versenyt is kihagyták, valószínű a hajójuk nem készült el.
A Sail GP ötödik szezonjának, ötödik versenye a San Francisco Sail GP volt, mindössze egy héttel a Los Angeles - i forduló után. Frisco kicsit szelesebb hely így az előző heti néha foil - os vitorlázást nélkülöző futamok után mindenki izgalmakat várt a Golden Gate Híd árnyékában. A dánok ezt a versenyt is kihagyták, valószínű a hajójuk nem készült el.
Az első futamot hat szakaszosra tűzték ki, ahol a rajtot a franciák kapták el a legjobban, az alsó egyharmadból tisztán tudtak rajtolni. Értelem szerűen a jelnél ők vezettek, az ausztrálok és a spanyolok előtt. Egy kör után és a befutónál sem változott a helyzet, maradt a francia vezetés az ausztrálok és a spanyolok előtt, így mondhatjuk rajt cél győzelem született. Emellett azért a kiwiknek sikerült talán a legnagyobb mentés, mert a futam eleji tízedik helyüket a végelszámolásban egy negyedikre váltották.
A második futamban a franciák egyből egy korai rajttal indítottak, viszont a németeknek igencsak összejött a rajt és a jelet elsőnek vették a brazilok és az olaszok előtt. A lenti kapunál az első két hely nem változott, de a hazaiak feljöttek a harmadik helyre. Kreutz végén a németek és a kanadaiak tisztán vették a kaput, de a harmadik helyen kicsit nagyobb volt a tömörülés, amiből végül a britek jöttek ki harmadiknak. Hátszélben a németek begyűjtöttek egy pályaszéli büntetést így a kanadaiak átvették a vezetést, így a kapunál ők fordultak elsőnek a németek és a britek után. Hátszélben az amerikaiaknak sikerült leesniük a foilról, így a harmadik - negyedik helyüket egy tizedikre cserélték a szakasz végére. Kreutzban az olaszoknak sikerült egy büntetést összeszedniük az ausztrálok ellen, de ezzel nem sok pozíciót vesztettek. A kanadaiak a befutóig már nem hibáztak és megnyerték a futamot, a britek jöttek másodiknak, a harmadik hely sorsa pedig az utolsó jelnél dőlt el ahol is az ausztrálok betették a németek alá és ezzel ők érkeztek harmadiknak, ráadásul a németek egy büntetést is kaptak a manőver miatt.
A harmadik futamban három korai rajt is sikerült, méghozzá a német, brazil és a hazai csapatnak. Az első jelhez a spanyolok, majd a kanadaiak és az olaszok érkeztek. Lent a kapunál is maradt a sorrend és az első hármast az ausztrálok követték közvetlenül. Kreutz végén marad a spanyol vezetés és a kanadai második hely de a britek érkeztek harmadiknak, közvetlenül az ausztrálok és az olaszok előtt. Az utolsó kreutzban a britek (vesztükre) jobbra nyitottak, és ezzel átengedték a harmadik helyüket az ausztráloknak. A futamot a spanyolok nyerték a kanadaiak és az ausztrálok előtt.
A negyedik futamban a rajtot a hazaiak és a kanadaiak hozták le a legjobban, de az első jelnél még befértek eléjük a franciák. Lent a kapunál egy rövid ideig ez maradt a sorrend, de az amerikaiaknak megint nem sikerült a kapu után foil - on maradniuk. Kreutz végén továbbra is a franciák vezettek a kanadaiak és a spanyolok előtt. Lent a kapunál egy helycsere volt csak a Kiwik feljöttek a harmadik helyre két mp - vel a spanyolok elé. a befutó is tartott izgalmakat, mert a franciák még be tudtak ugyan fordulni a kanadaiak elé, de kicsit túlélezték a dolgot és a jel után ráadásul kicsit csobbant is a hajójuk, ami elég volt ahhoz hogy a kanadaiak beejtsenek alájuk, majd luvoljanak és egy egész másodperccel meg is nyerjék a futamot a franciák előtt. A harmadik helyen a Kiwik érkeztek.
Négy futam után a két futamgyőzelemmel a kanadaiak vezettek, három ponttal lemaradva az ausztrálok álltak a második helyen, és újabb három pontra a spanyolok voltak a harmadikok.
A vasárnapi első vagyis ötödik futam a legjobb rajt Giles Scottéké volt de a jelnél 1 mpvel előbb érkeztek a helvétek majd a spanyolok. Lent a kapunál helvét, francia kanadai spanyol sorrend alakult ki és mindenki balra indult a kreutzban. Kreutz végén még a helvétek vezettek, de a hátszél végén ha nem is sokkal de a franciák átvették a vezetést, a kanadaiak továbbra is a harmadik helyen vitorláztak. Innen a franciák már nem hibáztak és nyerték a futamot. A második helyért még nagy csata volt, mert a kanadaiaknak nem sikerült annyira a kreutz és csak negyediknek vették az utolsó jelet, de mivel a spanyolok az ausztrálokhoz hasonló agresszivitással tették be a hajót a jelnél az ausztrálok alá, akik leestek a foilról, a spanyolok tudtak bejönni másodiknak, a kanadaiak pedig harmadiknak.
A hatodik futamban a legjobb rajt a spanyol, Kiwi Olasz hármasé volt, akik középről rajtoltak. Az első jelnél ebbe a hármasba csak a britek érkeztek, de a jel után vízbe fúródtak, így elég gyorsan kiszálltak a játékból. A következő körben marad a spanyol vezetés, a Kiwik jöttek a második, az ausztrálok pedig a harmadik helyen. A futamot a spanyolok nyerték, de mivel az utolsó kreutzban az ausztrálok vitorláztak hatékonyabban, így ők jöttek be másodiknak a Kiwik pedig harmadiknak.
A hetedik futamban a francia, a Kiwi és a németek jöttek el a legjobban a rajtnál és ez is volt a sorrend az első jelnél. A rajt talán nem elhanyagolható eseménye volt, hogy a rajt pillanatában az ausztráloknak összerogyott az árbóca, így nekik a verseny be is fejeződött. A hátszeles kapunál és a következő másfél körben is Kiwi, francia és brazil sorrend volt az élmezőnyben, de az utolsó kreutzban a spanyolok fel tudtak jönni, így a befutó sorrend Kiwi, spanyol és francia hajó lett.
Hét futam után a döntőbe a spanyolok jutottak első helyen, másodikként a kanadaiak és pontjaik alapján az ausztrálok, de mivel árbóc nélkül maradtak, így a negyedik francia egység léphetett helyükre a döntőben.
A döntőben a hajók egyszerre jöttek el és az első jelhez végül a franciák értek elsőnek a kanadaiak és a spanyolok előtt. Lent a kapunál még mindig a franciák vezettek a kanadaiak és a spanyolok előtt. A franciák és a kanadaiak balra, míg a spanyolok jobbra nyitottak. Ez nem tűnt rossz mozdulatnak, mert a kreutz felénél már lekeresztezték mind a két ellenfelüket. Innen már nem hibáztak és a befutóig meg tudták őrizni vezető helyüket. A kanadaiaknak jutott a második, míg a franciáknak a harmadik hely San Franciscoban.
Hogy izgalmas e a Sail GP? Erre talán elég annyi válasz, hogy az ötödik szezonban az eddigi öt eseményen öt különböző győztes emelhette a feje fölé az F50 – es kormányát.
Öt forduló után az ausztrálok vették át a vezetést, második helyen egy ponttal lemaradva az eddig vezető britek, és a spanyolok ezzel a győzelmükkel feljöttek két pontra a britekre a harmadik helyre.
A következő esemény május elején Rio - ban lesz majd