Siófok  19.4  •  3.9 kn       

Keszthely  19.9  •  4 kn       

Balatonfüred  19.1  •  5.4 kn       

Balatonboglár  19.4  •  5.4 kn       

Orfű  19  •  6 kn       

Velencei-tó  19.3  •  7 kn       

Tiszafüred  17.8  •  1.6 kn       

Mályi-tó  16.8  •  2.9 kn       

2024. október 30., szerda

Holland vezetés a PUIG Women’s America’s Cup B csoportjában

Holland vezetés a PUIG Women’s America’s Cup B csoportjában

Két órakor még nem volt vitorlázásra alkalmas szél ezért halasztással és várakozással indult a nap.

A tegnapi nyitónap után ma a B csoport küzdelmeivel folytatódtak az első PUIG Women’s America’s Cup küzdelmei. Ebben a csoportban a meghívott csapatok versenyeznek majd, nevezetesen a hazai Sail Team BCN Women, a JAJO Team DutchSail Women's, a Concord Pacific Racing Women's Team, a Women’s AC Team Germany, a Swedish Challenge Women’s Team powered by Artemis Technologies, és végül, de nem utolsó sorban az Andoo Team Australia Women's Team.

Két órakor még nem volt vitorlázásra alkalmas szél ezért halasztással és várakozással indult a nap. Nem sokat kellett várni és megerősödött a szél 8 - 11 kts - re amiben már lehetett futamot rendezni. A rajtnál a németek vonalon kívül vízben voltak, mellettük a kanadaiaknak sikerült még egy korai rajtot begyűjteni. A rajt legjobban a hollandoknak sikerült, akik a svédekkel együtt balra nyitottak, a spanyolok és az ausztrálok pedig jobbra. Az első találkozásnál a hollandok vezettek az ausztrálok, a spanyolok és a svédek előtt. A szél gyengült és még az első kapu előtt a rendezők rövidítették a pályát 1 nm - re. A pálya felső részén az ausztrálok és a spanyolok balra mentek és át is vették a vezetést, a hollandok jobbra. A kapuhoz az ausztrálok értek elsőnek, a hollandok backboardról betették a hajójukat a spanyolok elé, de a jelnél a spanyoloknak sikerült elcsúszniuk felettük. A hollandok óvtak, de elutasították az óvást. Hátszélben a spanyolok jó sebességgel át tudták venni a vezetést és 5 mp - vel, tudták venni a kaput az ausztrálok és a svédek előtt. A szél tovább gyengült és a lenti kapunál már csak 6 - 7 kts volt. A kapu után a spanyolok és a svédek a jobb oldalt erőltették a többiek a balt. Az első találkozásnál a spanyolok továbbra is vezettek nagyjából hatvan méterrel, második helyen az ausztrálok voltak, utánuk pedig a svédek. A második kreutz végén az ausztrálok átvették a vezetést, másodiknak érkeztek a spanyolok, és csak pár másodperccel mögöttük a svédek, akik útjog miatt óvták is a spanyolokat, de ezt az óvást is elutasították. A kapu után az ausztrálok és a svédek a jobb, míg a spanyolok a bal oldalt választották. Hátszélben az ausztrálok csobbantak egyet, ami az első helyükbe került, így a spanyolok vették át a vezetést és a hátszél alsó harmadáig vezettek is, de ők is csobbantak ezután, ami a svédek előtt jelentett zöld utat, akik éltek is ezzel és megnyerték az első futamot a B csoportban. A spanyolok végül 50 mp hátránnyal sodródtak át a vonalon. Sokáig úgy tűnt, hogy az ausztrálok nagy árat fizetnek a csobbanásért, mert a kanadaiak is megelőzték őket, de végül a pálya alsó részén vissza tudtak kapaszkodni. A szél gyengülésével mind a két csapat, csobbant és sodródott a célvonal felé, amikor is a rendezők lefújták a futamot, amivel az ausztrálok lettek a harmadikak, a kanadaiak pedig a negyedikek. A holland és a német hajó kicsit több mint három és négy km - re volt még a befutótól.

Foto credit: Louis Kruk

A második futamra szintén várni kellett egy kicsit, de megérte, mert 11 - 13 kts - es szél érkezett, amiben újabb remek futamot vitorláztak a csapatok. A Svédeknek nem indult jól a futam, mert konkréten, ki kellett hagyniuk technikai problémák miatt. A rajtvonalon időben vagy kicsit korán három csapat volt. A hollandok megint szépen rajtoltak, de a spanyolok és az ausztrálok is korairajtosok voltak. Nem kellett sok idő a kreutzben, hogy a büntetéshez szükséges távolság meglegyen, és ezután az ausztrálok át is tudták venni a vezetést, a pálya felső harmadáig. A kaput is az ausztrálok vették elsőnek, őket 10 mp - el követték a hollandok, és mind a ketten egyből balra indultak. Harmadiknak a spanyolok érkeztek de egy óvással indultak amit a németek ellen gyűjtöttek be. Hátszélben a hollandok csobbantak, amit a spanyolok ki is használtak és feljöttek a második helyre. A hátszél végén továbbra is az ausztrálok vezettek több mint egy km előnnyel, második volt a hazai Sail Team BCN és harmadik helyen érkezett a holland csapat. Közben a németek kizárásra kerültek a futamból, mert elhagyták a pályát. Az ausztrálok innen már nem hibáztak és közel egy km és 1 perc 47 mp előnnyel nyertek a spanyolok és a hollandok előtt. A kanadaiak időn túliak lettek, de így is begyűjtöttek. Két futam után az ausztrálok vezettek 15 ponttal a 14 - 14 pontos svédek és spanyolok előtt. 

A harmadik futam, hasonló körülmények között indult. A kanadaiak még a rajt előtt begyűjtöttek egy pályaszéli büntetést, illetve a svédek újra tudtak vitorlázni a futamban. A rajtnál megint a hollandok jöttek el legszebben a pinenden. Az első találkozásnál a svédek le tudták keresztezni a hollandokat akik a spanyolokkal együtt teljesen kimentek a jobb oldalra. Innen fej fej mellett jöttek vissza a kapuhoz, amit a spanyolok tudtak elsőnek venni pár másodperccel a hollandok előtt. Hátszélben egy ideig 10 méteren belül voltak a hollandok és a spanyolok, majd a spanyolok tudtak kicsit meglépni, ami a kapunál öt mp - t jelentett. A kapu után a spanyolok csobbantak egyet, de gyorsan újra foil - on voltak így meg tudták tartani az előnyüket a hollandok előtt, akik a jobb oldalra indultak egyből. A svédek érkeztek harmadiknak, de egy csobbanás miatt bukták is ezt a helyüket.

Foto credit: Louis Kruk

A kreutz megint hozott izgalmakat, mert itt a hollandok élre tudtak állni. A felő egyharmadban a találkozásnál a spanyolok óvtak, de nem adták meg így a hollandok vették elsőnek a kaput. A befutó hátszélben a hollandok meg tudták tartani előnyüket, így ők is nyertek egy futamot a spanyolok előtt. Harmadiknak a kanadaiak érkeztek nem sokkal a németek előtt. Három futam után a hazaiak vezetnek 21 ponttal és a legkiegyensúlyozottabb teljesítménnyel. Második helyre feljöttek ezzel a győzelmükkel a hollandok. Harmadik helyen a jelenleg az ausztrálok állnak, pontazonossággal a svédekkel.

A negyedik futam rajtját a kanadaiak és a hollandok kapták el a legjobban megint a pinenden és mentek is a pálya széléig. Innen a hollandok tudták tartani vezető helyüket a kapuig. Másodiknak a kanadaiak érkeztek, akiket szorosan követtek az ausztrálok és a spanyolok. A kapu után a kanadaiak leestek a foil - ról, de csak egy helyet adtak el ezzel. Hátszélben a spanyoloknak megint igen meggyőző sebességük volt, így fel tudtak jönni a második helyre, az ausztrálok elé, és a hollandok is csak 30 méterre voltak a kapunál. Sajnos ezután csobbantak a spanyolok, amivel a svédek és a németek is el tudtak menni. A kanadaiak szintén csobbantak, amivel visszaestek az utolsó helyre. A kreutzban először az ausztrálok vezettek, majd a hollandok át tudták venni a vezetést, amit meg is tudtak tartani a befutóig. Másodiknak a ausztrálok érkeztek, harmadiknak pedig a svédek.

Összetettben a hollandok álltak az élre 27 ponttal, második helyen 24 ponttal a hazai csapat a Sail Team Barcelona áll a második helyen, az Andoo Team Australia pedig 23 ponttal a harmadik.

Foto credit: Louis Kruk

Olasz vezetés a PUIG Women’s America’s Cup első napján Előző

Olasz vezetés a PUIG Women’s America’s Cup első napján

Kettős magyar győzelem az L30-as világbajnokságon Következő

Kettős magyar győzelem az L30-as világbajnokságon