Siófok  12.2  •  5.5 kn       

Keszthely  10.9  •  4 kn       

Balatonfüred  11.9  •  7 kn       

Balatonboglár  12.1  •  1.6 kn       

Orfű  12  •  3 kn       

Velencei-tó  14.1  •  6.9 kn       

Tiszafüred  13.1  •  4.8 kn       

Mályi-tó  11.3  •  3.6 kn       

2024. április 25., csütörtök

Nem csak a húszéveseké a világ… Raffica 30

Nem csak a húszéveseké a világ… Raffica 30

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Élő bizonyíték erre a Raffica amely idén ünnepelte 30. születésnapját

…és valóban, 30 éves hajóval is lehet eredményesen versenyezni. Élő bizonyíték erre a Raffica amely idén ünnepelte 30. születésnapját és nem mellesleg a 4 nagy Európai tókerülő versenyből amely hármon rajthoz állt ott nyerni is tudott, amivel méltóképpen ünnepelte e jeles évfordulót.

Az első megmérettetés a Genfi tavi Bol d’or volt ahol történelmet írt a csapat, hiszen a tíz év alatt megrendezett 9 tókerülőből hatszor (2012, 2013, 2016, 2019, 2021, 2022) tudtak nyerni. Király Zsolton kívül mindösszesen négy olyan kormányos van, akinek ez sikerült és nem kisebb nevek ők, mint az America’s Cup győztes Ernesto Bertarelli, Louis Noverraz, Daniel Stampfli vagy Yves Detrey. Genf után a hazai tókerülő a Kékszalag következett ahol ismét sikerült bezsebelni az egytestűben győzelmet és az abszolút 13. helyen befutni. A tókerülő versenyeket idén a csapat ott fejezte be ahonnan a hajó 30 évvel ezelőtt indult a Patucelli műhelyből, a Garda tó partjáról.

A hajó, a motoros és a csapat nagy része már kedd délután útnak indult és szerda hajnalban érkezett. Ezután a délelőtt a pihenés jegyében telt, de délután szerelés következett, hogy a hétvégi versenyre, minden tökéletes állapotba legyen. Csütörtökön és pénteken nem az a tipikus Garda tavi időjárás volt így a vízi edzések helyett túrázással, pihenéssel és a Gardaland meglátogatásával telt az idő. Pénteken este volt a verseny megnyitója ahol az olasz rendezők külön kiemelték, hogy a hajó idén ünnepli a 30. születésnapját.

A Centomiglia az elmúlt években kicsit átalakult, mind létszámban mind a pályát illetően. Idén a szombati napon volt a Gorla amely Bogliaco – ból rajtolt, majd Limone, Reamol és Acquafresca érintése után tért vissza Bogliaco – ba. Vasárnap volt a Centomiglia rajtja, amely csak a tó déli részét járta be idén, a Bogliaco – i rajt után Gargano – ba, majd Bardolino - ba és Desenzano – ban voltak pályajelek, ami után Bogliaco – ba kellett visszatérni.

A Centomiglia távja, így ebben a formájában már nem annyira száz mérföld, de az olasz rendezők a két napot egybe értékelték Centomiglia – ként. A verseny kisérőeseményeként hasonlóan a Kékszalaghoz a CVG idén először rendezte meg a Kékpántlikához hasonló versenyét a Cento Junior – t.

Szombaton már a szokásos Gardai időjárás fogadta a mezőnyt a reggel fél kilences rajtnál. A hajó nyolc óra előtt pár perccel került vízre, de így is volt idő kijutni a nem túl messze lévő rajthoz. A rajtnál még kicsit erősebben fújt az északi, amiben az M32 – es katamarán és a két Foil – os egytestűnek kicsi jobb sebessége volt, de ahogy kezdett leállni a szél úgy csökkent a távolság is. A Limone – i pályajelnél még Roberto Benamati - ék vezettek a katamaránnal de a leálló szélben a Reamol – i jelnél már abszolútban is a Raffica volt az élen. Ezután szépen elkezdett megjönni a déli szél, amiben lehetett kreutzolni Acquafresca felé. Itt sajnos megint kijött a sebességkülönbség a katamarán és az egytestű között, de a befutónál Bogliaco – ban mindössze négy perccel a katamarán után sikerült befutni. A befutó után kis genakkeres edzés következett majd kikötés után daruzás. Este rendezték a Gorla díjkiosztóját ahol a csapat átvehette az egytestű győzelemért járó díjat.

Vasárnap, hasonló menetrend szerint zajlott a reggel azzal a különbséggel, hogy a szél kicsit erősebb volt, mint előző nap, így a rövid kreutz szakaszra Bogliaco – tól Gargano – ig reffelve indult a csapat. Ezután raumos rohanás következett Bardolino felé, de a szél csak San Vigilio magasságáig tartott ki. Innen megint gyenge szeles „vitorlázás” (sodródás) volt, amíg meg nem érkezett a déli szél. A Bardolino – i jelet hetedik nyolcadik hely körül sikerült abszolválni, de utána a Desenzano – i jelnél a katamarán és a két foil – os hajó után negyediknek vettük a bóját. A verseny igazán csak itt kezdődött és a legnagyobb kérdés az volt, hogy innen a gyenge szélben mit tud kihozni a csapat egy 30 éves technikából. Salo magasságában sikerült utolérni az egyik foil – os hajót, és innen nézve még Benamati – ék és a másik foil hajó is lőtávolban volt. A befutó előtt nagyjából egy kilóméterrel sikerült a két élen álló hajó mellé érni. Innen a gyengébb szél lehet a Raffica – nak kedvezett. Innen szépen méterről méterre növekedett az előny, ami a befutónál két perc volt az M32 – es katamaránnal szemben. Végül egy igen izgalmas befutóval sikerült abszolútban is megnyerni a Centomiglia – t a Raffica csapatának és ezzel idén is begyűjteni 3 tókerülő címet egy 30 éves hajóval…

A Centomiglia győztes csapat tagjai:

Kormányos: Király Zsolt,

Puskás Levente Tamás, Pesti Gábor, Török László, CSer László, Kurucz Robert, Demjén Olivér, Benedek Tamás, Király Dávid Zsolt, Nagy Gábor, Munka Márton, Pajor Szabolcs, Baksa Csaba, Vincze Gábor,

Motoros kísérő: Balázs Vilmos, Juhász Kálmán

Hajdú Balázs: 17 év a Finn osztályért Előző

Hajdú Balázs: 17 év a Finn osztályért

Bronzérmet szereztek Majthényi Szabolcsék a Repülő Hollandi VB - n Következő

Bronzérmet szereztek Majthényi Szabolcsék a Repülő Hollandi VB - n