Siófok  15.5  •  3 kn       

Keszthely  15.9  •  3 kn       

Balatonfüred  15.2  •  1.7 kn       

Balatonboglár  15.5  •  2.7 kn       

Orfű  15  •  2 kn       

Velencei-tó  14.3  •  3.8 kn       

Tiszafüred  13.9  •  3.4 kn       

Mályi-tó  12.3  •  2.4 kn       

2022. szeptember 26., hétfő

22 – es Binnenjolle EurópaBajnokság Ammersee

22 – es Binnenjolle EurópaBajnokság Ammersee

A 22 – es Binnenjollék versengésének egy része a Kékszalagokról szólt ahol a harmincas években sok diadalt értek el, amit az 1936 – os és 1938 –as Kékszalag győzelemmel koronáztak meg.

A 22 – es Binnenjollék versengésének egy része a Kékszalagokról szólt ahol a harmincas években sok diadalt értek el, amit az 1936 – os és 1938 –as Kékszalag győzelemmel koronáztak meg. Ebben a korban viszont az akkori vitorlázókat a nemzetközi megmérettetések is érdekelték ezzel a hajóval és pont ezért folyamatosan jártak külföldre, hogy összemérjék tudásukat osztrák és német vizeken ahonnan eredetileg az osztály indult 1909 – ben. Külföldön az osztály a 2000 – es évek elejétől újra virágzásnak indult és volt olyan Európabajnokság ahol húsz hajós mezőny versenyzett egymással.

Az elmúlt huszonkét évben sajnos magyar hajó csak kétszer vett részt a kontinensviadalon, 2009 – ben Tuss Miklós kormányzásával Hamburgban, illetve 2010 – ben a Balatonfüreden Bisztrai György kormányzásával. 2018 – ban az Attersee – n illetve 2019 – ben Hamburgban csak legénységként vitorlázott magyar a mezőnyben (Vincze Gábor), de három évvel később végre újra volt magyar hajó a rajtvonalon Oroszlán Péter kormányzásával.

A hajó az 1938 – as Kékszalaggyőztes Kincsem IV replikája, amely 2020 őszén került vízre Orfűn. Azóta a 2021 – es Barcolana – t kivéve nem járt külföldön a hajó így izgatottan vártuk, hogy milyen sebességünk lesz majd a nemzetközi mezőnyben az első Európabajnokságán.

Az idei Európabajnokságot a Diessner Segel Club rendezte az Ammersee – n. A versenyre eredetileg 13 egység adta le a nevezését, de a német osztálykapitány betegsége miatt végül nem tudott részt venni a kontinensviadalon. Így végül nyolc német három osztrák és egy magyar egység versengett egymással.

Az első napon, csütörtökön délben rajtolt az első futam ahol 6 -8 kts – es szélben sikerült egy negyedik helyet vitorláznunk. A második futamot is ellőtte a rendezőség, de a közelgő vihar miatt ez a futam nem ment végig teljesen a pályán. Némi party pihenés után, újra vízre szállt a mezőny és itt már 8 – 11 kts – es szélben sikerült még két futamot vitorlázni, ahol mindkét alkalommal ötödiknek futottunk be így négy futam után a hatodik helyen álltunk összesítésben.

A második nap gyenge széllel és az osztály hagyományainak megfelelően egy túrafutammal indult. Itt egy nyolcadik helyet sikerült vitorlázni. A túra után újra pályafutamok következtek. A pénteki első pályafutamban a rajtnál sikerült jól eljönni de, némi technikai probléma, miatt ezt a futamot ki kellett hagynunk. Az utolsó két futamban már gyengébb szél fújt, ami nem feltétlen nekünk kedvezett, így végül itt egy nyolc és egy tizedik helyet sikerült vitorláznunk. Ezzel összetettben a 12 hajóból végül a hetedik helyen zártuk a versenyt.

Szombaton szél hiányában már nem rendeztek futamot, de így legalább maradt egy kis idő hogy kerékpárral is körbejárjuk a tavat. Délután daruzás és hajópakolás következett majd, díjkiosztó és gálavacsora.

Összességében egy remek verseny volt ahol végre nemzetközi mezőnyben is tudtunk vitorlázni és rengeteg tapasztalatot gyűjteni a következő évi fejlesztésekhez…

Eredmények:

https://www.manage2sail.com/hu/event/d653d30a-5747-46f6-a139-58bc3e0d81c8#!/results?classId=4b981a95-0c86-49ad-8e9d-822bbf7bb571

A Raffica újra nyert a Genfi tavon Előző

A Raffica újra nyert a Genfi tavon

A 2024-es Vendée Globe - ra készülő Weöres Szabolcs feladni kényszerült a Vendée Artique - ot Következő

A 2024-es Vendée Globe - ra készülő Weöres Szabolcs feladni kényszerült a Vendée Artique - ot