Siófok 2.2 • 15.2 kn
22 – es Binnenjolle EurópaBajnokság Ammersee
Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.
A 22 – es Binnenjollék versengésének egy része a Kékszalagokról szólt ahol a harmincas években sok diadalt értek el, amit az 1936 – os és 1938 –as Kékszalag győzelemmel koronáztak meg.
A 22 – es Binnenjollék versengésének egy része a Kékszalagokról szólt ahol a harmincas években sok diadalt értek el, amit az 1936 – os és 1938 –as Kékszalag győzelemmel koronáztak meg. Ebben a korban viszont az akkori vitorlázókat a nemzetközi megmérettetések is érdekelték ezzel a hajóval és pont ezért folyamatosan jártak külföldre, hogy összemérjék tudásukat osztrák és német vizeken ahonnan eredetileg az osztály indult 1909 – ben. Külföldön az osztály a 2000 – es évek elejétől újra virágzásnak indult és volt olyan Európabajnokság ahol húsz hajós mezőny versenyzett egymással.
Az elmúlt huszonkét évben sajnos magyar hajó csak kétszer vett részt a kontinensviadalon, 2009 – ben Tuss Miklós kormányzásával Hamburgban, illetve 2010 – ben a Balatonfüreden Bisztrai György kormányzásával. 2018 – ban az Attersee – n illetve 2019 – ben Hamburgban csak legénységként vitorlázott magyar a mezőnyben (Vincze Gábor), de három évvel később végre újra volt magyar hajó a rajtvonalon Oroszlán Péter kormányzásával.
A hajó az 1938 – as Kékszalaggyőztes Kincsem IV replikája, amely 2020 őszén került vízre Orfűn. Azóta a 2021 – es Barcolana – t kivéve nem járt külföldön a hajó így izgatottan vártuk, hogy milyen sebességünk lesz majd a nemzetközi mezőnyben az első Európabajnokságán.
Az idei Európabajnokságot a Diessner Segel Club rendezte az Ammersee – n. A versenyre eredetileg 13 egység adta le a nevezését, de a német osztálykapitány betegsége miatt végül nem tudott részt venni a kontinensviadalon. Így végül nyolc német három osztrák és egy magyar egység versengett egymással.
Az első napon, csütörtökön délben rajtolt az első futam ahol 6 -8 kts – es szélben sikerült egy negyedik helyet vitorláznunk. A második futamot is ellőtte a rendezőség, de a közelgő vihar miatt ez a futam nem ment végig teljesen a pályán. Némi party pihenés után, újra vízre szállt a mezőny és itt már 8 – 11 kts – es szélben sikerült még két futamot vitorlázni, ahol mindkét alkalommal ötödiknek futottunk be így négy futam után a hatodik helyen álltunk összesítésben.
A második nap gyenge széllel és az osztály hagyományainak megfelelően egy túrafutammal indult. Itt egy nyolcadik helyet sikerült vitorlázni. A túra után újra pályafutamok következtek. A pénteki első pályafutamban a rajtnál sikerült jól eljönni de, némi technikai probléma, miatt ezt a futamot ki kellett hagynunk. Az utolsó két futamban már gyengébb szél fújt, ami nem feltétlen nekünk kedvezett, így végül itt egy nyolc és egy tizedik helyet sikerült vitorláznunk. Ezzel összetettben a 12 hajóból végül a hetedik helyen zártuk a versenyt.
Szombaton szél hiányában már nem rendeztek futamot, de így legalább maradt egy kis idő hogy kerékpárral is körbejárjuk a tavat. Délután daruzás és hajópakolás következett majd, díjkiosztó és gálavacsora.
Összességében egy remek verseny volt ahol végre nemzetközi mezőnyben is tudtunk vitorlázni és rengeteg tapasztalatot gyűjteni a következő évi fejlesztésekhez…
Eredmények: