Siófok  15.2  •  3.3 kn       

Keszthely  13.9  •  2 kn       

Balatonfüred  15.3  •  3.4 kn       

Balatonboglár  15.1  •  1.5 kn       

Orfű  17  •  4 kn       

Velencei-tó  17.8  •  3.6 kn       

Tiszafüred  15.6  •  6.8 kn       

Mályi-tó  15  •  7.8 kn       

2022. május 27., péntek

Weöres Szabolcs nagy terve: Egyedül, versenyben, a Föld körül

Weöres Szabolcs nagy terve: Egyedül, versenyben, a Föld körül

Sőt, május 8-án, vasárnap 14 órakor Weöres Szabolcs el is rajtol első hivatalos IMOCA 60-as versenyén

Újra magyar induló a Vendée Globe-on? Pletykákat már hallottunk, de hivatalos most lett csak a hír.

Sőt, május 8-án, vasárnap 14 órakor Weöres Szabolcs el is rajtol első hivatalos IMOCA 60-as versenyén. Igen, ez az a hajóosztály, amellyel a világ legkeményebb vitorlásversenyén, a Vendée Globe-on indulnak: egyedül, kikötés nélkül, a Föld körül.

A cél az, hogy Szabolcs kvalifikálja magát a 2024/2025-ös Vendée Globe szóló földkerülőre. Ehhez a következő három évben több regattán kell eredményesen részt vennie, ennek az első eleme lesz a vasárnap a franciaországi Brestből induló Guyander Bermudes 1000 szóló verseny, amelyen az előzetes nevezés szerint huszonnégyen indulnak IMOCA 60-as hajókkal.

A szezon első IMOCA 60 versenyén minden tekintetben kemény mezőny jött össze: az induló hajók fele vadonatúj konstrukció, a versenyzők nagyrésze a szólóvitorlázás ismert sztárja. Itt lesz többek közt a legutóbbi Vendée Globe-ról is ismert Charlie Dalin az APIVIA-val, Jérémie Beyou a Charal, Thomas Ruyant a LinkedOut fedélzetén. Néhány ismert arc frissen vásárolt hajóval indul: Alan Roura először próbálja ki versenyben a Hublot-ra átnevezett Hugo Boss-t, Pip Hare hajója a Medallia (ex-Bureau Vallée) Damien Seguin pedig a Groupe APICIL-lal indul (ex-Maître CoQ IV). Két hölgy is van az indulók között, tizenheten már eredményesen  szerepeltek Vendée Globe földkerülőn. 

Szabi és csapata megvásárolta a 2007-es Merf Owens által tervezett, és Új-Zélandon épített hajót (ex-Aviva), rengeteget kellett rajta dolgozni, hogy tökéletes legyen erre az első erőpróbára. A hajó ugyanis utoljára a legutóbbi Vendée Globe-on volt vízen, a finn Ari Huusela versenyzett vele. Az utolsó pillanatig tartott a munka, rengeteg mindent kellett finomítani, pótolni, cserélni – a hajó az 500 mérföldes minősítő utat is csak közvetlenül az egy héttel ezelőtti határidő előtt tudta teljesíteni.

Weöres Szabolcs célja ezen az első versenyen a hajó minél jobb megismerése, versenyszituációkban is, a felmerülő kockázatok kezelése és természetesen a biztonságos és limitidőn belüli befutás, valamint a kvalifikációs mérföldek összegyűjtése. És persze önmaga tréningezése azokra a lelki és fizikai kihívásokra, amelyeket a hosszú távú szólóvitorlázás jelent.

Magyarországon, Fa Nándornak köszönhetően jól ismerjük ezt a típusú versenyt. Vele végigkísérhettük többször azt a drámát, amit a szóló földkerülés jelent. A természet erőinek és a véletleneknek, a műszaki nehézségeknek és – jó esetben - azok kreatív megoldásainak azt a színes és komplex együttesét, ami mellett természetesen még versenyezni is kell a többiekkel, nem elég csak együtt élni a természettel. Fa Nándor nagyban hozzájárult Szabolcs programjának összeállításához, segíti terve valóra váltásában. Weöres Szabolcs bevallott célja pedig, hogy teljesítményével megőrizze Magyarország hírnevét a Vendée Globe-on.

Május 8-án tehát elkezdődik egy hosszú út, amely egyáltalán nem sima, hanem hullámos. Valódi és átvitt értelemben egyaránt. Szorítunk a sikerért, jó szelet!

A verseny itt követhető

Visy László Oszi

Hyéres, Olimpiai hét: Most nem igazán jött össze Előző

Hyéres, Olimpiai hét: Most nem igazán jött össze

420-as világbajnokság Alsóörsön Következő

420-as világbajnokság Alsóörsön