Siófok  14.4  •  3.6 kn

Tiszafüred  13.8  •  3.8 kn

Mályi-tó  19  •  1.6 kn

2024. május 05., vasárnap

Újabb nagy feladat vár a Magyar csapatra!

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Október 23-án szombaton délben, 114 hajóval, 26 ország és 1000 vitorlázó részvételével rajtol a 42. Rolex Middle Sea Race és ott lesz a Wild Joe, a magyar versenyjacht is a rajtvonalon - írja a magyar csapat a hivatalos Facebook oldalán.

"Az elmúlt napokban csak rövid edzéseket tudtunk bonyolítani amiken elsősorban a várható erős szélre készültünk. Viharvitorlák kerültek elő, a nagyvitorla kurtítása, reffelésének folyamatát gyakoroltuk. Még volt jópár vízi feladat a tervben, de nagyrészt egy technikai probléma elvitte az időnket és jelentős fejtörést okozott Németh Áronnak, a boat captainnek. A tőkesúly mozgatórendszerének hidraulikája nagygeneált kapott a verseny előtt, majdnem a teljes rendszer cserére került, de az első edzésnapon mégsem működött. Sokáig nem jöttünk rá, hogy mi okozhatja a problémát, végül - majd két nap szerelés, gondolkodás és tervrajzok nézegetése után - egyetlen egy hidraulika szelep, apró rugójának az újratisztítása oldotta meg a kérdést. Bízunk benne, hogy ezzel letudtuk ezt a problémát, mert az előttünk álló, láthatóan viharos versenyen végzetes is lehet a tőkesúlymozgatás hiánya. Bár rátermett srácok és kipróbált, tapasztalt matrózok viszik a Wild Joe-t, a biztonság elsődleges mindenki fejében. Közben a rajtra kiérkező családtagok egy tartalék szelepet is hoznak, így a teljes cserére is van mód, de reméljük erre nem lesz szükség. (Köszi Flóra!)

A vihar amibe nekivágunk egy általános őszi jelenség eredménye a mediterránban. Európában megkezdődött az ősz, és beköszönt a hideg levegő, amely most a Földközi-tenger felé terjed és a még meleg tengervízzel kombinálva, robbanásveszélyes helyzeteket teremt. A Tunézia felett kialakuló hőséggel találkozva, további szélsőséges jelenségeket eredményez Szicília körül és a környékén. Ebbe megyünk bele.

A Rolex Middle Sea Race szombati rajtjánál mi kb. 13 órakor kerülünk sorra. 12 -15 csomós déli áramlásban tudunk elindulni Máltáról a Messinai-szoros felé, éjszaka érünk az olasz csizma orrához, ahol várhatóan leáll a szél, viszont elindulnak a híres tengeri áramlások. A viszonylag meleg víz és a hideg, felső levegő miatt az alacsonyabb régiókban gyorsan felépülő, erős villámlással járó zivatarok keletkeznek. Vasárnaptól viharos, orkán szerű szélben kell már vitorláznunk Szicília nyugati csücske felé. Az olasz sziget déli oldalán már folyamatosan erősödő 22-28 csomós keleti szél lesz, de ez lehet már hamarabb is elér minket. Vasárnap este és hétfőre virradó éjjel is számíthatunk heves zivatarokra, itt még tovább erősödik a vihar. A Jóisten segedelmével reméljük már Pantelleria szigetnél járunk, ahol 40 csomónál erősebb széllökésekben vitorlázunk majd. Ez már nagyon durva menet és nem lesz friss a legénység, két nap kemény vitorlázás után. Pantelleria és Lampedusa közötti szakaszon tavaly egy éjszakán át egyhelyben álltunk, idén itt lesz a legnagyobb dzsihád, amit csak ott helyben ismerhetünk csak meg. Szembenézünk a legnagyobb erőkkel.

Drukkoljatok, vagy inkább szorítsatok a hajónak és a legénységének egyaránt! A korányosokon és a vitorla trimmereken nagyon nagy súly lesz és elképesztő erőket kell kezelniük - de jól tudjuk, hisz már sokszor bizonyítottták, hogy kemény fából faragták a Wild Joe csapatát.

Bejelentkezésekre reméljük lesz módunk, a part közeli szakaszokon talán kapunk kis internetet és akkor küldünk infókat, ha sikerül képeket is. Az eddig leggyorsabban feltöltő felületet a facebook story-kat, vagy történeteinket keressétek."

A verseny nyomkövetése a lenti linken érhető el és szokás szerint a máltai tévé közvetíti a teljes rajtot a vallettai Grand Harbour-ból.

Héder Benedek Barna megnyerte a Nemzetek Kupáját Bodrumban Előző

Héder Benedek Barna megnyerte a Nemzetek Kupáját Bodrumban

Fantasztikus 5. hely a 29er Európabajnokságon és Európa Kupa ezüstérem Következő