Siófok  12.2  •  4.8 kn       

Keszthely  13.9  •  7 kn       

Balatonfüred  11.9  •  8.7 kn       

Balatonboglár  12.3  •  3.3 kn       

Orfű  13  •  3 kn       

Velencei-tó  13.8  •  4.9 kn       

Tiszafüred  12.3  •  3.5 kn       

Mályi-tó  14  •  7.3 kn       

2024. április 19., péntek

Lesz-e olimpiai kvótánk vegyes katamaránban?

Lesz-e olimpiai kvótánk vegyes katamaránban?

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

A választ a kérdésre Virág Flóra és Molnár Dávid adhatja meg, akik március 21-től Lanzarote szigetén küzdenek meg az olimpiai részvételi jogért.

Az egyetlen még szabad kvótáért rajtuk kívül finn, horvát, holland, görög, lengyel és orosz vegyes párosok harcolnak. A versenyről természetesen napról-napra beszámolunk itt, a hunsail.hu oldalon, egészen a március 26-i zárónapig.

De hogyan került a kvótaosztó verseny Lanzarotéra? A kalandos históriát természetesen a vírusjárvány alakította. A részletekről Virág Flóra számolt be, már a Kanári szigetekről. 

„2020-ban törölték a Genovai Világ kupát, melyet az európai kontinentális válogatónak tűztek ki, majd az olimpiát is elhalasztották. 2021-ben eldöntötték, hogy a kvótaosztót bepótoljuk Palma de Mallorca-n, a Trofeo Princesa Sofia versenyen március végén. Téli felkészülésünket ehhez a versenyhez igazítva terveztük meg. Az osztrák és horvát válogatott csapattal kezdtük meg edzésünket januárban Cagliariban, Szardínián. A hónap utolsó napján kaptuk a levelet, hogy a Palma de Mallorca-i versenyt elhalasztják októberre, így a kvóta osztó helyszínét át kellett tenni más eseményre. Kicsit több mint egy hét múlva megszületett a végső döntés: Lanzarote szigetén lesz a kvóta osztó verseny a Nacra 17-nek és 49er/FX-nek. Gyorsan számoltunk egy költségvetést, majd úgy döntöttünk mindent felteszünk egy lapra és a második cagliari edzőtáborunkat félbeszakítva elindulunk a Kanári szigetekre. Az út öt napba telt, mivel a kompok nem úgy jönnek, ahogy kényelmes lett volna, így várnunk kellett két napot Cadizban. Holland edzőtársainkkal egyeztetve február 20-án már csatlakozhattunk is az edzőtáborukhoz a helyszínen.

Ahogy megérkeztünk, meg is kezdtük az edzéseket, minden időjárási körülményt megtapasztalhattunk. Ismét rengeteget tanultunk, amivel még többet javíthattunk a sebességünkön és bójavételeinken. A hullámzás igen nehéz a mi hajóosztályunknál a foiler miatt, de pár nap után sikerült belőnünk a jó beállításokat.

A koronavírus fertőzöttek számának emelkedése miatt úgy döntöttünk, a pihenő időszakra nem utazunk haza, így megtartottuk a jó egészségünket. És persze edzettünk tovább az itt maradottakkal.

Nagyon köszönjük, hogy eddigi támogatóink továbbra is hisznek bennünk. Nagyon jól esett, hogy ebben a nem egyszerű helyzetben több ismerősünk is sok segítséget adott az utazás leszervezésében, melyet ezúton is köszönünk nekik!”

A vegyes legénységű két személyes katamarán először 2016-ban, Rióban szerepelt az olimpia programján. 2017-ben az osztályt a tokiói olimpiára áttervezték, teljes mértékben „repülő katamarán” lett a Z emelősverteknek és a T kormánylapoknak köszönhetően. Már 7-8 csomós szélben kiemelkedik a vízből. Ebben a munkában is a Nacra (eredetileg kaliforniai, 2007 óta holland) céget a neves Morrelli and Melvin tervezőiroda segítette. A test karbon szendvics, a 9.15 méteres árbóc karbon, az 5.25 m hosszú, 2.6 m széles hajó nagyvitorlája 16, orrvitorlája 4.05, genakkere 17.83 négyzetméteres. Mindennek köszönhetően a hajó vitorlázásra kész össztömege mindössze 173 kg.

A kvótaosztó versenyt ezen a linken lehet majd követni.

Szöveg: Visy László Oszi

Az Emirates Team New Zealand nyerte az Amerika-kupát Előző

Az Emirates Team New Zealand nyerte az Amerika-kupát

Lanzarote Winter Series: három futam a kezdőnapon Következő

Lanzarote Winter Series: három futam a kezdőnapon