Siófok  7.7  •  3.7 kn       

Keszthely  4.9  •  3 kn       

Balatonfüred  7.4  •  3.5 kn       

Balatonboglár  7.6  •  5.9 kn       

Orfű  •  2 kn       

Velencei-tó  6.5  •  3.8 kn       

Tiszafüred  4.1  •  4.4 kn       

Mályi-tó  6.2  •  3.4 kn       

2024. április 20., szombat

Újabb csúcsinnováció a Suzukitól: bemutatkozik a DF300B hajómotor

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Újabb csúcsinnováció a Suzukitól: bemutatkozik a DF300B hajómotor

Újabb csúcsinnováció a Suzukitól: bemutatkozik a DF300B hajómotor

A Suzuki Motor Corporation bemutatja új, 300 lóerős, csúcstechnológiás DF300B hajómotorját, amely a márka vezető termékének, a DF350A forradalmi technológiáját ötvözi egy 300 lóerős hajómotor teljesítményével. A hagyományos benzinüzemű DF300B típusú külmotorokat 2019 végétől gyártják Japánban, a Suzuki Kosai üzemében, és világszerte értékesítik majd.

A DF300B egy nagyteljesítményű hajómotor, amelyet azon ügyfelek számára alkottak, akik a DF350A csúcsmodell fejlett technológiáját ezen teljesítményosztályban is el szeretnék érni.

A nagy hatékonyságú, ellentétes irányban forgó hajócsavarok (Suzuki Dual Prop System), valamint a kompakt, kétlépcsős lassító áttétel (2-Stage Gear Reduction) kombinációjával jelentős mértékű tolóerőt képes biztosítani, ennek köszönhetően nagyobb hajótestekre is felszerelhető. Hagyományos benzinüzemű motorként több országban és régióban is elérhető lesz a vásárlók számára, így használata is szélesebb körben válik lehetővé, legyen szó akár üzleti, akár szabadidős tevékenységekről.                                          

A DF300B hajómotorokat 2019 végétől gyártják Japánban, a Suzuki Kosai üzemében, és világszerte elérhető lesz majd a hajózás és a sebesség szerelmeseinek.

A DF300B főbb jellemzői

–   Nagy hatásfokú, ellentétes irányban forgó hajócsavarok (Suzuki Dual Prop System), amelyek hatékonyan alakítják át a motor teljesítményét tolóerővé.

–   Kétlépcsős lassító áttétel (2-Stage Gear Reduction), amelynél a fogaskerék-áttétel először a főtengely és a hajtótengely között csökken (1. lassítási szakasz), amelyet egy újabb lassítás követ a hajtóműházban (2. lassítási szakasz), így jelentős teljesítmény és hatékonyság érhető el a nagy átmérőjű hajócsavarokkal.

–   Kompakt, 4390 cm3-es, négyütemű, hagyományos benzinnel üzemelő hathengeres V-motor, amely 300 lóerős teljesítmény leadására képes.

Magyar Suzuki Zrt. céginformáció

A Magyar Suzuki Zrt.-t 1991-ben alapították, és azóta is a japán anyavállalat egyetlen európai gyártóegysége. A társaság közvetlenül 3.200 főt foglalkoztat, illetve partnereinek, beszállítóinak, valamint a 78 tagú országos márkakereskedői hálózatának köszönhetően hozzávetőlegesen 10.000 munkavállaló megélhetéséhez járul hozzá.

Az esztergomi gyár 1992 októberében kezdte meg a termelést, és jelenleg itt készülnek a Vitara és az SX4 S-CROSS autómodellek, amelyeknek köszönhetően a Magyar Suzuki több mint három éve vezeti a hazai újautó-eladási statisztikákat. A vállalat olyan távoli országokba is szállít, mint Mexikó, Új-Zéland vagy Japán. A hazai és nemzetközi piacra készülő gépjárművek gyártásán kívül a társaság importált Suzuki gépkocsik, motorkerékpárok és hajómotorok értékesítésével is foglalkozik.

A Magyar Suzuki 2018-ban 171.885 járművet értékesített 123 országban, amelyek 95 százaléka Esztergomban készült. A vállalat a 2018-as adatok alapján az ország 9. legnagyobb árbevételű cége, exportárbevételét tekintve pedig a 8. helyen áll.

A hajómotoros üzletág évről-évre kiemelkedő aktivitással van jelen a piacon és vezető szerepet tölt be a hazai hajózás motorizálásában, 2017 őszétől pedig Magyarországról irányítják az Észtországba, Lettországba, Litvánia, Fehéroroszországba, Csehországba, Szlovákiába, Romániába, Szerbiába, Bulgáriába és Albániába irányuló üzleti és kereskedelmi tevékenységeket is.

A Magyar Suzuki Zrt. jelentős szerepet játszik a régió motorkerékpár-kereskedelmében is: az esztergomi központ Magyarországgal együtt összesen tíz ország (Csehország, Szlovákia, Szlovénia, Horvátország, Szerbia, Románia, Bosznia, Koszovó és Montenegró) piacát látja el.

 
A Sled nyert Porto Cervo – ban, és az Azzurra – é lett az 52 Superseries idei szezongyőzeleme. Előző

A Sled nyert Porto Cervo – ban, és az Azzurra – é lett az 52 Superseries idei szezongyőzeleme.

Ezüst és Bronzérem a Németországi Asso99 Európakupán Következő

Ezüst és Bronzérem a Németországi Asso99 Európakupán