Siófok  2.7  •  9.8 kn       

Keszthely  0.9  •  12 kn       

Balatonfüred  2.4  •  8.3 kn       

Balatonboglár  2.8  •  10.9 kn       

Orfű  -0  •  3 kn       

Velencei-tó  -0.5  •  6.5 kn       

Tiszafüred  -0.6  •  6.6 kn       

Mályi-tó  1.2  •  3.7 kn       

2024. november 24., vasárnap

FD VB harmadik nap - Olcsiék tovább növelték előnyüket!

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

FD VB harmadik nap - Olcsiék tovább növelték előnyüket!

FD VB harmadik nap - Olcsiék tovább növelték előnyüket!

Peero jelenti: FD VB Nelson, 3. nap, 15-17 csomóban, 27 fokban: Olcsiék újabb 1. és 2. hely! A hátralévő 3 futamból még egyszer kell a GER 88-at megverniük. Zigiék 14. és 8. hellyel 7. helyen, Süliék 11., 14. hellyel 8. helyen. Tenke Peti egyre keményebb, 18. és 7. hellyel már a 14. helyen. A 7. helyet Péter Titinek ajánlja
Dominak és Olcsinak külön köszönet a tartalék árbócért és a külön edzésekért!
Holnap pihenőnap. Aztán újult erővel folytatjuk…

Ma már nem foglalkoztunk az előre jelzéssel, csak „heavy génuát” vittünk és bíztunk az eddigi tapasztalatokban. Nem tévedtünk, pedig 12.15-kor még déli fújt, de a kikötőből kiérve már átváltott északira és a rajtnál 15-16 csomó fújt. Luvos rajt volt és egy kicsit emelt is az áramlás. Mi a rajthajó közelében helyezkedtünk, de két német volt fölöttünk, akik láthatólag nem sokat törődtek a vonal helyzetével. Az egyiket le is olvasták, de szerintünk a másik is kint volt, ráadásul nem tudott időben felélesedni, mert a legfelső hajó szabálytalan volt. Emiatt Domi sem tudott rendesen kiállni a trapézra rögtön, így az alattunk lévők kicsit jobban megindultak. Azért egy idő után kibontakoztunk és szabadon vitorláztunk a pálya középső részén a jó csíkokat fürkészve. Sebességünk jó volt, de a német ellenfelünknek és a hollandoknak is. 30 m előnnyel vette a bóját a német előttünk és 10-zel a holland világbajnokok mögöttünk. A hátszélben fontos az árboc előre döntése, mert csak úgy lesz erő a rendszerben. Szerintem csak mi csináljuk ilyen erősebb szélben (meg most már a többi magyar), mert elég macerás a lee bója után visszaállítani, de megéri. Pont egy hajszálnyival voltunk gyorsabbak a németeknél és többször kaptunk el olyan hullámot, amivel mélységet lehetett szerezni. Sikerült becsúszni alájuk, így nem tudtak anélkül halzolni, hogy ne kontrollálnánk őket. A halz után is jobban csíptük el a hullámokat, amik ma egy kicsit szerényebbek voltak, ezért megnyugtató előnnyel vettük a kaput. A kreuzban csak passzívan védekeztünk, nem voltunk az arcukban, csak a szakasz utolsó harmadán. A raumokat nagyon élveztük, talán akkor fújt a legjobban, nem tudtak közelebb jutni hozzánk, sőt. A többi magyar nem muzsikált annyira jól, nem fértek be az első 10-be, de legalább nem tört el semmi.A 2. futamra sem erősödött jobban a szél, sőt egyre többször voltak benne gyengülések. Ezekben nem találtuk az optimális sebességet. Mondjuk a rajtnál megint kifogtunk egy korai rajtos németet, aki pont fölöttünk volt kint egy hajó hosszal és igencsak meg kellett futtatni, hogy ne rohanjon le. Ezzel elvesztettük a magasságunkat és innen nehéz volt optimálisan vinni a hajót. Ezzel együtt jól tartottuk magunkat és az ellenfeleinkkel együtt balra tendáltunk. Az első beigazításnál a szél egészen elfordult jobbra, ezért nem akartunk negatívot húzni és visszafordultunk. Jobbról sokan megelőztek, főleg a korai rajtos német, aki teljesen kikoppintott. Sajnos a 88-as is előttünk volt, mert jobb csíkokat talált, de nem volt reménytelenül messze. Közénk még 3-4 hajó befért, köztük volt a Tenke-Polgár kettős is, de reméltük, hogy őket el tudjuk csípni hátszélben. Jó hajóvezetéssel és a szelesebb bal oldalra tendálva feljöttünk negyediknek a kapuig. A következő kreuzban jó tempóval jókat húztunk, de az utolsó 200 méteren bekaptunk egy lepörgést, ami nem hiányzott. Így is pont be tudtunk fordulni a második német alá, aki kicsit „túlkreuzolta” magát a szélforduló miatt. Az első raumban csak kicsit közeledtünk a vezető hajóhoz, de a halz után 80 métert jöttünk fel és épphogy csak megvertek. Ezzel stabilizáltuk a vezető helyünket, még nem csináltunk kiesőt és a pihenő nap után csak a németekkel kell majd foglalkoznunk. A doktorék nagyot alakítva legjobb helyüket gyűjtötték be (7.) közvetlenül Zigiék előtt, akik összetettben 7-ek Süliék előtt. Jelenleg a magyar csapat a legeredményesebb 3 egységgel az első 10-ben!!!

Majthényi Szabolcs

A verseny homlapja:

http://www.fd-worlds.com/

A verseny Facebook oldala:

https://www.facebook.com/fdworldchampionship/

Fotó: Csanda Zsófi

Olcsiék négy futam után átvették a vezetést a RepülőHollandi VB – n! Előző

Olcsiék négy futam után átvették a vezetést a RepülőHollandi VB – n!

Kopár István 232 napja az óceánon Következő

Kopár István 232 napja az óceánon