Siófok 2.7 • 9.8 kn
Olcsiék négy futam után átvették a vezetést a RepülőHollandi VB – n!
Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.
Olcsiék négy futam után átvették a vezetést a RepülőHollandi VB – n!
FD VB Nelson 2. nap, Peero okostelefonos gyorsjelentése: 3 futam barátságosabb 15-20 csomós szélben: Olcsiék átvették a vezetést 1. , 1., 2. helyekkel! 7 pont megnyugtató előnyük van. 2. a GER 88, 3. NED 26. Zigiék összetettben 6. helyen jó átlaggal réztáblás helyen!!! Süliék 8. helyen várják a folytatást. Tenke Petiék egy árboctörés miatt egy futamot kihagytak, de gyors árboccserével visszaértek és egy 12. hellyel vígasztalódtak, így ők összetettben 20. helyen. Kiesővel még javulhatnak.
Holnap 2 futam, az előrejelzés szerint 10-15 csomó várható. Utána pihenőnap.
Helyreállni látszik a világ rendje…
Kezdjük megszeretni Új-Zélandot!
A verseny honlapja:
A második nap beszámolója:
Ma kicsit gyengébb szelet ígértek, főleg az első futamra, ezért ismét megpróbálkoztunk a gyenge szeles génuával. A visszalőtt rajt után már 2 - esbe kellett ringlizni, mert megint hamarabb fújt be, mint gondoltuk, de csak 14 -16 csomóig erősödött, így nem volt akkora probléma. Jókat húztunk egy nem tökéletes rajt után és másodiknak vettük a kreuz bóját, de már a spi felhúzással leelőztük az új-zélandi bajnokot. Jókat lehetett szörfözni hátszélben, ami nekünk jobban is ment, mint az üldözőinknek, így elléptünk 50-60 méterrel. Mögöttünk felzárkóztak a hollandok, de tudtuk kontrollálni őket és viszonylag nagy előnnyel győztünk. A második futamra még ráfrissült, de addigra kicseréltük az orrvitorlát és a legjobb tempóval rendelkeztünk a mezőnyben. Evvel együtt a szélfordulókra is figyelni kellett, mert 15 fokot legyezett, de ebben a futamban nem volt ellenfelünk, fél raummal nyertünk. A harmadik futam elég trükkösre sikerült, már a kreuz végén elkezdett lyukasodni a szél. A német 88 - as taktikázott a legjobban és 40 m előnnyel vette a bóját előttünk. A hátszélben keresgélni kellett a csíkokat, mert valahol 10 csomó, másutt 15 fújt. A kapuvételkor 8 csomó alá esett a szél, és elfordult jobbra 20 fokot. Mi pont a rossz bójánál voltunk, de a mögöttünk lévők nagy része is, viszont aki hátrébb volt az már tudott váltani, amivel pl. a hollandok feljöttek harmadiknak. Már a trapézra sem lehetett kiállni, de a hullámok maradtak. Még szerencse, hogy az utolsó pillanatban átringliztünk egyesbe, de így is kínszenvedés volt átjutni a hullámokon. Az első három egység egymást figyelte és nem akart kockáztatni, középen vergődtünk a következő szélcsík felé, közben 20 fokokat lengett a szél. Néhányan kikoppintottak jobbra, ami a szakasz végére nagyon bejött. Az AUS 7 minket is majdnem megvert, de pont előtte vettük a bóját. A raumra visszajött a szél és újra lehetett nagyokat siklatni. A befutó raum a szélforduló miatt kissé élesre sikerült – épphogy be lehetett erőlködni spinyóval, a vezető hajó le is húzta a befutó előtt. A második helyünkkel összetettben megnyugtató előnnyel várjuk a holnapi két futamot, ahol ismét friss szél várható. Zigiék nagyon jól mennek, 6. helyen állnak, Süliéknek a bőszelekben kell fejlődniük és akkor ott lehetnek az elejében, mert nagyon gyorsak kreuzban. Tenke Péterék reméljük, több árbocot már nem törnek – főleg, hogy már a mi tartalékunkkal mennek, mert nekik a 2. is megreccsent – és akkor ők is előrébb tudnak kerülni. A hegyes, magas hullámok nagyon megviselik a hajókat és ezért van sok törés. Néha 2 méter magasról zuhan vissza a hajó – csoda, hogy nem hullik darabokra. Azért van, akinek darabokra hullik…
Eredmények a FB oldalon:
Olcsi – HUN 70