Siófok  2.7  •  9.8 kn       

Keszthely  0.9  •  12 kn       

Balatonfüred  2.4  •  8.3 kn       

Balatonboglár  2.8  •  10.9 kn       

Orfű  -0  •  3 kn       

Velencei-tó  -0.5  •  6.5 kn       

Tiszafüred  -0.6  •  6.6 kn       

Mályi-tó  1.2  •  3.7 kn       

2024. november 24., vasárnap

A Spindrift 2 kormánysérülést szenvedett a Jules Verne Trophy - n

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

A Spindrift 2 kormánysérülést szenvedett a Jules Verne Trophy - n

A Spindrift 2 kormánysérülést szenvedett a Jules Verne Trophy - n

A Spindrift 2 eddig rekordkísérlete során végig az Idec Sport ideje előtt tudott vitorlázni. Ennek köszönhetően eddig az Egyenlítőhöz, a Jóreménység és az Agulhas fokhoz is új rekordokkal érkezett. Az eddigi legnagyobb előnye több mint 500 tmf volt, de a Déli Óceánon sem csökkent 250 tmf alá.

Az Agulhas fokot 12 nap 14 óra és 58 perc után hagyták el amivel megkezdték a Déli Óceáni vitorlázásukat. Az útvonaluk az IDEC Sport – hoz képest délebbre volt mert egészen az 54 szélességig lementek, Francois Joyon – ék viszont nem vitorláztak 52 foknál délebbre. 14 nap után elhagyták az ötvenedik keleti hosszúsági kört is. Ezután kicsit északabbra indultak és a tizennegyedik nap végére elhagyták a Kergulen szigeteket, ezzel gyakorlatilag kicsit kevesebb mint az Indiai Óceán felét is levitorlázták már. A tizenötödik nap is jól haladt a hajó ezen a napon is közel 800 tmf – et tudtak vitorlázni. A tizenhatodik nap nem hozott szerencsét a csapatnak, mert ezen a napon UTC szerint 16.06 – kor Yann Guichard értesítette a parti csapatát, hogy a szél felőli oldalon lévő kormány megsérült. Ez egyben a csaptnak a verseny végét is jelenti. Jelenleg az Indiai Óceánon vitorláznak mintegy 1200 tmf – re a Leeuwin foktól.

Lehet a hajó nem született szerencsés csillagzat alatt vagy még a technikán kell kicsit finomítani de 2018 januárja óta ez a második rekordkísérlet, ami nem sikerül. A tavalyi kísérletnél az árboc adta meg magát ideje korán, a francia partok mellett még a rajt előtt, most pedig a Déli Óceánon gyengült el a technika. Ettől függetlenül a csapat büszkélkedhet eddig a legyorsabb egyenlítóig és a Jóreménység fokáig vitorlázott idővel európából.

A csapat honlapja:

https://www.spindrift-racing.com

A Spindrift nyomonkövetése:

https://www.spindrift-racing.com/jules-verne/en/live

Hempel World Cup Series Miami - Biztonsági menetek bonyolult szelekben Előző

Hempel World Cup Series Miami - Biztonsági menetek bonyolult szelekben

Hempel World Cup Series Miami - Egyre előrébb a Magyar hajók Következő

Hempel World Cup Series Miami - Egyre előrébb a Magyar hajók