Siófok  2.7  •  9.8 kn       

Keszthely  0.9  •  12 kn       

Balatonfüred  2.4  •  8.3 kn       

Balatonboglár  2.8  •  10.9 kn       

Orfű  -0  •  3 kn       

Velencei-tó  -0.5  •  6.5 kn       

Tiszafüred  -0.6  •  6.6 kn       

Mályi-tó  1.2  •  3.7 kn       

2024. november 24., vasárnap

Visszatért és már díjat is nyert a Beneteau legendás FIRST sorozata

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Visszatért és már díjat is nyert a Beneteau legendás FIRST sorozata

Visszatért és már díjat is nyert a Beneteau legendás FIRST sorozata

A Beneteau Csoport 2018. júliusában 60% -os részesedést szerzett a Seascape szlovén vitorlásgyártó vállalatban. Az együttműködés révén a First vitorlás modellek teljes mértékben megújultak és már piacra is kerültek. A First sorozat a 14 lábas mérettől indul és várhatóan folytatódik az 50 lábas hajókig vagy akár az annál nagyobbakig is. A First 14, 18, 24 és 27 modellek Sam Manuard, a Farr 40 és Imoca 60 tervezője nevéhez fűződnek. A First 14 máris megnyerte a Sail Magazine díját, 2019 legjobb hajója lett Daysailer kategóriában.

A First modellek rendkívül teljesítményorientált és nagyon könnyen kezelhető, vontatható vitorlások; vákuum technológiás hajótestük ultrakönnyű, így a hajók teljesítménye is maximális. A hajók tervezése során a design és az ergonómia összhangja fontos szempont volt. A kisméretű, könnyen vontatható hajók kezelése minden vitorlázó számára egyszerű, így a hajózást a kezdő vitorlázók számára is biztosan a legnagyobb örömmé változtatja. "A First sorozat a 14 lábas mérettől indul - mondta Gianguido Girotti, a Beneteau vezérigazgatója - és folytatódik az 50 lábas hajókig vagy akár az annál nagyobbakig is”.

A First 14 rendkívül rugalmas, képes a vitorlázó képességeihez alkalmazkodni. A vitorlafelület 8,5 és 21,5 m² között változtatható.  A kokpitban az ülésmagasság a személyzet száma és súlya szerint módosítható, így különösen kényelmes hosszabb utakra is. A First 14 minden részlete, például a kivehető kormányok is a vitorlázás egyszerűsítését, a hajó kezelésének megkönnyítését szolgálják. A First 14 novemberben máris megnyerte a Sail Magazine díját, 2019 legjobb hajója lett a Daysailer kategóriában.

A First 18 könnyű hajóteste nagy teljesítményt biztosít, a legenyhébb szélben is képes komoly sebességet elérni, így versenyzésre is kiváló. Erős szélben is teljesen biztonságos és stabil marad.

A First 24 négy fős legénységgel kitűnő versenyhajó, de tágas belső kialakítása révén akár 6 felnőtt számára is jut a hajón fekvőhely, 8 fő számára pedig kényelmes nappali vitorlázást biztosít. Nagy teljesítményű hajó, merészen modern,  merev hajótesttel. Kötélzetének és csörlőinek köszönhetően gyerekjáték a vitorlák beállítása, a hajó menetteljesítménye könnyű és közepes szélben kiemelkedő, könnyedén halad 15 csomós sebességgel.

A First 27-es hajót Sam Manuard haditengerészeti építész saját versenytapasztalatai alapján off-shore versenyzésre tervezte, de kényelmes baráti vitorlázásokra is jó választás.  A hajótest alakja és robusztussága,  carbon árbóca és a hajó súlyának 50%-át kitevő tőkesúly rendkívüli stabilitást és erőt adnak az új vitorlásnak. A kokpit tágas és kényelmes, számos olyan praktikus megoldást tartalmaz, amelyet mindenki kedvel: mágneses tolóajtók; a személyes dolgok be- és kipakolását megkönnyítendő, tárolózsákként is funkcionáló polcok; lépcső alatti tárolórész, amely a hűtő számára is ideális.

Kopár István elérte a Horn Fokot Előző

Kopár István elérte a Horn Fokot

Új Ausztrália kerülő rekord született! Következő

Új Ausztrália kerülő rekord született!