Siófok 5 • 14.2 kn
A Circolo della Vela Bari nyerte a 2018 évi Sailing Champions League döntőjét
Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.
A Circolo della Vela Bari nyerte a 2018 évi Sailing Champions League döntőjét
Az idei Sailing Champions League döntőjét Saint Moritz – ban vagy ahogy a helyi turisztikai hivatal definiálja a Világ tetején (“Top of the World”) rendezték. A sorozat elődöntői és döntője alapvetően három Club rendezésében zajlik. 2017 – ben a Yacht Club Costa Smeralda rendezte a döntőt, idén a Segel Club St. Moritz, de ezen kívül még a St. Petersburg Yacht Club az aki kiveszi a részét az események szervezésben.
Az idei döntőre Európa 12 országának 32 legjobb vitorlás klubja kvalifikálta magát, hogy eldöntsék, melyik klub lesz idén a legjobb. A versenyt augusztus 30 és szeptember 2 között rendezték. A helyszín igen különleges, mert maga a tó a tengerszint fölött 1856 méteres magasságban fekszik, de nem igazán nagyobb mint mondjuk a Pécsi tó kishazánk területén. A mérete ellenére igen impozánsan mutat rajta akár egy Match Race akár a most itt vitorlázó J70 es flotta is. A vitorlázásnak igen komoly tradíciói vannak errefele, hiszen 1930 óta van vitorlás klubélet, de azóta több Match Race - t és nagyobb vitorlásversenyet is rendeztek már ezen a tavon. A klub nem igazán nagy kis vendéglátóipari egységből és klubhelységből áll, illetve összesen hatvan hajós dokk tartozik még hozzá.
A döntő során a csapatok először nyolc hajós mezőnyökben versenyeznek egymással, így egy kör négy futamból áll. Az idei volt az első év hogy az utolsó döntő futamot csak négy hajó vívja, méghozzá azok akik a selejtezőfutamok során a legtöbb pontot gyűjtötték. A selejtezőkben szerzett pontokat viszik a csapatok a döntőbe, illetve az itt vitorlázott helyezésük az amiből kialakul a végleges eredmény. Ez a forma először az idei Youth Sailing Champions League, illetve a Women Sailing Champions League döntőjében debütált és mivel bevált így St. Moritz – ban is alkalmazták
A időjárás nem fogadta annyira kegyeibe a versenyt így a gyenge szél és folymatos eső miatt mindössze nyolc selejtezőkört sikerült rendezni, de a nyolcadik kör utolsó futamát már nem is tudták megrendezni, azért, hogy a döntőre maradjon elég idő. Az a csapat aki nem tudta levitorlázi ezt a kört, átlagpontot kapott erre a futamra. A selejtezők után az első helyen a svájci Société Nautique de Genève (20p) jutott be az első helyen a fináléba, őket a Circolo della Vela Bari követte (21,71p) igaz ők az utolsó futamukra átlagpontot kaptak. A döntő másik két résztvevője a harmadik helyen bejutott német Norddeutscher Regatta Verein (22p) illetve az utolsó futamára szintén átlagpontot szerzett Wassersport Verein Hemelingen (22,86p). A döntő futamot az olaszok nyerték, és ezzel összesítésben is ők hódították el a Sailing Champions League trófeáját. Második lett a döntőben a Wassersport Verein Hemelingen csapata, ami végül a bronzéremre lett elég. Harmadiknak a Norddeutscher Regatta Verein csapata érkezett, ami azt jelentette hogy ők végül lecsúsztak a dobogóról. A negyedik a döntőben első helyen érkezett Société Nautique de Genève csapat lett amivel végül ezüstérem került a nyakukba.
A győztesek a sponzoroknak köszönhetően még egyéb ajándékokkal is gazdagodtak. A verseny győztese Breitling órákkal gazdagodott, a második hely mellé DEDON bútorokat kaptak a versenyzők, míg a harmadik hely mellé KRAFTWERK szerszámok és svájci bicskák jártak.
A verseny honlapja:
http://sailing-championsleague.com/
P.S: Egy - két dolgot talán érdemes megemlíteni a versennyel kapcsolatban. Maga a sorozat nem túl régi de talán igen jól mutatja, hogy hogyan lehet akár kis tavakon is igen komoly megmérettetéseket rendezni. Személy szerint pár éve követem csak a sorozatot, de úgy gondoltam érdemes lenne meglátogatni egyszer valamelyik elődöntőt vagy döntőt és hát svájc nem is tűnt olyan messzi célpontnak ahhoz hogy érdemes legyen autóba ülni. Az időjárás talán nem volt a legtökéletesebb, de cserébe a rendezés kárpótolt mindenért. A kis tó adottságait kihasználva remekül lehetett követni a futamokat a partról is, de a rendezőség még egy félig a vízben álló lelátóval is segítette az érdeklődőket. Az eseményt végig szakértők kommentálták és az SAP – nak köszönhetően folyamatos online nyomonkövetés és analitika is volt a versenyről. Ezt a lehetőséget a versenyzők is előszeretettel használták, mert partra érve sokan már a telefonjukat nyomkodva nézték az eredményeket. A folyamatos legénységcseréket ötletesen rafting csónakokban oldották meg így ez is gördülékenyen haladt.