Siófok 3.3 • 1.6 kn
Bemutatták az új Club Swan 36 – os
Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.
Bemutatták az új Club Swan 36 – os
Hétfőn a Société Nautique de Saint Tropez – ben mutatták be Nautor Swan új hajóját a ClubSwan 36 – ost. Ebben a kategóriában, mármint a 30 és 40 láb közötti hajóknál kicsit telített már a piac ezért a Swan a tervezésnél azt tartotta szem előtt, hogy valami különleges és innovatív megoldást mutasson be. A hajó a XXI. századnak megfelelő technikai megoldásokat kínál, igazi versenyhajó, amit majd az új tulajdonosai kellőképpen kiélvezhetnek. A cég szerint a ClubSwan 36 – os több mint egy hajó, egyesíti a dingik és a tőkesúlyos hajók előnyeit, és talán az sem elhanyagolható apróság, hogy C - Foil – al szerelt. A Swan részéről elég egyértelmű az üzenet, hogy a jövőben is hasonlóan exclusive és innovatív hajókat szeretne kínálni, mint az elmúlt több mint 50 évben. A ClubSwan 36 tökéletesen illik a hajógyár elképzeléseibe, hiszen a Nations Trophy versenyeire is tökéletesen alkalmas sőt a jövő évi sorozatban már erre is építenek, így elég gyors fejlődés várható majd az osztályban. A Nations Trophy sorozatot is szeretné a Swan kicsit felturbózni, így 2019 – ben már a Balti tengeri térségben is rendez majd versenyeket.
A hajó első ránézésre is elég impresszívre sikerült, a csapott első résszel, és a nyitott cockpitel. Az összsúlya két és fél tonna, és természetesen carbon riggel szerelték. Az osztályelőirást még egy kicsit finomítani fogják, de ami már biztos, hogy ez az osztály is Owner / Driver lesz és a profi legénység és az amatőrök arányát 50 – 50 % - ban limitálták.
A nulladik hajótestet még idén bemutatják, illetve rengeteget tesztelik majd a különböző rendszereket, hogy mielőtt gyártásba kerül a hajó, már ne kelljen semmilyen módosítást elvégezni rajta.
CLUBSWAN 36 technikai adatai
LWL = 11.00m
LOA = 10.50m
Beam Max = 3.60 m
Draught = 2.75 m
Weight = 2,500 kg
Ballast = 1,400 kg
Twin Carbon Rudders
Carbon curved rotating dagger board
CONSTRUCTION
Engineering – ISO 12215-5 CAT B.by Pure Engineering LLC
Naval Architect by Juan Yacht Design
CE Approval
Builder TBS – supervised by Nautor’s Swan
One Design Class Management by Nautor’s Swan
Product Development Specialist – Pietro Mazzanti