Siófok  5.5  •  6.5 kn       

Keszthely  6.9  •  5 kn       

Balatonfüred  5.2  •  8.4 kn       

Balatonboglár  5.8  •  4.7 kn       

Orfű   •  17 kn       

Velencei-tó  2.7  •  6.6 kn       

Tiszafüred  3.9  •  4.7 kn       

Mályi-tó  1.8  •  4.5 kn       

2024. november 23., szombat

A Dongfeng nyerte a New Zeland Herald In – Port Race – t

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

A Dongfeng nyerte a New Zeland Herald In – Port Race – t

A Dongfeng nyerte a New Zeland Herald In – Port Race – t

Az Auckland – i kikötői futam előtt a Mapfre vezetett öt ponttal a kikötői sorozatban és nagy kérdés volt, hogy az eddig szintén két kikötő futamot nyerő  Dongfeng meg tudja e szorongatni újra vagy sem. A rajt érdekesre sikeredett. A Mapfre és a visszatért Vestas remekül kapták el a rajtot és a pálya jobb oldala felé nyitott. Hozzájuk csatlakozott a Scallywag aki a vonalon lobogtató négyes (TTOP, AkzoNobel, Dongfeng, Brunel) előtt bal csapáson még el tudott menni. A négyesben legfelül a Brunel volt és a csoportból ő volt az egyetlen, aki még el tudott normálisan rajtolni a többieknek mind a vonalon kívül sikerült indulni. A kreutz kétharmadáig a Mapfre vezetett, amikor is lassan leállt a szél. A csapat a pálya közepén ragadt a Scallywag – el. A Vestas az Akzonobel és a Turn the Tide on Plastic a pálya jobb, míg a Dongfeng és a Brunel a pálya bal oldalát erőltette. Az első jelhez a frissülő keleti szélben az AkzoNobel ért fel elsőnek, őt követte a Dongfeng és a Vestas, aki az első két hajóval szemben a kapu jobb oldalát választotta. Ezután a Team Brunel érkezett, amit ezen a versenyen az olimpiai bajnok és Kupagyőztes Peter Burling kormányzott. Ezután a Mapfre a Scallywag és a TTOP érkezett. A hátszélben a pálya jobb oldalán a frissülő szélben az AkzoNobel vezetett őt követte a Dongfeng, a Brunel és a Mapfre. A Vestas, Scallywag és a TTOP egy kicsit lemaradtak, de mivel a hátszélszakaszban is volt némi leállás, így volt lehetőségük visszakapaszkodni. A hátszélkaput szintén az AkzoNobel vette elsőnek, második volt a Dongfeng, harmadiknak a Mapfre érkezett, akinek sikerült (igaz nem sokkal de) megelőznie a Brunelt. Ezután a Vestas, a TTOP és a Scallywag érkezett. A második kreutz az AkzoNobel és a Dongfeng párosversenyéről szólt, amiből az utóbbi hajó jött ki jobban és vette első helyen a pályajelet. A többiek közül a Mapfre el tudott szakadni az üldözőitől és stabilan a harmadik helyen vitorlázott, őt követte a Vestas, a Brunel és a TTOP, majd a Scallywag. A pályajelnél is ez volt a sorrend, ami a befutóra annyiban változott, hogy a Scallywagnek még sikerült megfognia a TTOP – ot így ők végeztek a hatodik helyen. Az Aucklandi kikötői futam után még mindig a Mapfre maradt az élen igaz most már csak három pont az előnye. A csapatokra újabb kis pihenés vár, majd a verseny a hetedik Déli Óceáni szakasszal folytatódik március 18 – án.

A verseny honlapja:

https://www.volvooceanrace.com

Eredmények:

https://www.volvooceanrace.com/en/scoreboard.html

Ébresztő és társai - rendhagyó történet Ciprusról Előző

Ébresztő és társai - rendhagyó történet Ciprusról

Éremimport Ausztráliából - jól sikerüt Érdi Mái túrája Következő

Éremimport Ausztráliából - jól sikerüt Érdi Mái túrája