Siófok 2.7 • 16.8 kn
Extreme Sailing Series Lisszabon
Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.
Ismét Alingi győzelem a sorozatban
A Lisszaboni állomás az idei nyolc helyszín közül a hetedik. A Lisszaboni versenyre, mint már írtuk (http://www.compassmagazin.hu/nemzetkozi/extreme-sailing-series-liszabon-3092/) új egységekkel színesedett a mezőny, így talán még izgalmasabb küzdelmeket lehetett várni.
Csütörtökön öt futamot rendeztek. Amire lehetett számítani, hogy az Omanair, az Alingi és a RedBull most is érdekes csatákat fognak vívni, hiszen az összetett versenyben is csak néhány pont választja el őket egymástól. A nagy kérdés talán az volt, hogy a Norauto aki a másik GC32 – es sorozatot vezeti mennyire tud beleszólni e három hajó versenyébe. A válasz elég egyértelműre sikerült, mert Adam Minoprio csapata 2,4,2,3 helyezései mellett a csütörtöki utolsó futamot megnyerte. Az Alingi két első és két második helye mellett ment még egy negyediket is, de ezzel öt futam után két ponttal vezet a Norauto előtt. Harmadik az Omanair 4,2,1,5,3 futameredményekkel, de mindössze öt pont a hátránya az Alingihez képest.
Pénteken négy futamot rendeztek Lisszabon – ban. A legjobb egység megint az Alingi volt, aki a négy futamból kettőt megnyert és mellé begyűjtött még két második helyet is. A Norauto is megőrizte összetett második helyét 3,8,3 és az utolsó futamban begyűjtött futamgyőzelmével. Harmadik helyen az Omanair állt a nap végén, ők is nyertek egy futamot emellett csináltak még két harmadik helyet, és egy RDG-t. A nap meglepetése a Magenta Racing volt, hiszen a lányok két nyolcadik helyük mellett egy második és egy negyedik helyet is futottak.
Szombaton kicsit sűrűbb volt a program, mert nyolc futamot sikerült rendezni. A nap megint az Aingi – é volt igaz csak két futamot tudott nyerni a nyolcból, de mellette négy második egy harmadik és egy ötödik helyet vitorlázott, ami elég volt ahhoz, hogy összetettben a Norauto - tól 19 az Omanair – től pedig 28 ponttal ellépjen. A Norauto három futamot tudott nyerni és mellette 5,2,6,5,5 futameredményekkel jelenleg a második. A nap vesztese talán a Sail Portugal volt, mert hazai pályán ezen a napon nem sikerült a mezőny első felében vitorlázni, ráadásul a hatodik futamban sérült is a hajó így már ezt a futamot sem sikerült befejezni, illetve az utolsó kettőn elindulni.
A vasárnap ismét érdekesre sikerült a maga hat futamával. A sorozatban a vasárnapi utolsó futam mindig dupla ponttal számít, ami most a RedBull – nak kedvezett, de rohanjunk ennyire előre. Az Alingi nem hibázott igaz nem nyert futamot, de magabiztos vitorlázással 2,2,2,2,4,7 helyekkel meg tudta tartani a vezetést, így a Lisszaboni versenyt ő nyerte. A Norauto is hasonlóan egyenletesen teljesített, ők a két negyedik és két második helyük mellett két futamot is tudtak nyerni, amivel, egy ezüstéremmel lettek gazdagabbak a portugál fővárosban, ami talán nem rossz annak fényében, hogy az első versenyük volt a sorozatban. A harmadik hely az utolsó pillanatig nyitott volt és végül a vasárnapi remek teljesítményének köszönhetően (1,6,4,5,1,1) a RedBull csapata örülhetett. Az Omanair ezen a napon a futamgyőzelme és harmadik helye mellett 5,6,8,8 helyeket ment, amivel végül a negyedik helyen fejezte be a Lisszaboni versenyt.
A Lisszaboni verseny után összetettben még mindig az Omanair vezet, második az Alingi, harmadik a RedBull csapata. A sorozatból már csak egy állomás van hátra, Sydney. Ismét izgalmas csatára számíthatunk, mert az összetett versenyben az Omanair előnye mindössze két pontra fogyott. Valószínű az egyetlen nagy kérdés az marad, hogy ez a két pont elég lesz e a végjátékban.
Eredmények:
http://www.extremesailingseries.com/results/2016-Lisbon
http://www.extremesailingseries.com/results/2016-Overall