Siófok 1.1 • 10.5 kn
Louis Vuitton AC World Series
Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.
Vincze Gábor New Yorkból tudósít a Compass számára az Americas Cup WS hétvégi eseményeiről.
Az időjárás nem sokat változott tegnaphoz képest, talán az eső az, ami eddig elmaradt egész nap … szerencsére. A versenyfalut 11 órakor nyitották meg, ami rövid időn belül megtelt emberekkel. A színpadon is lassan elkezdődtek a programok. Kicsit később a Ranger és a Topaz került előtérbe.
Lenyűgöző látvány volt, ahogy a két régi kupahajó a Hudson folyón vitorlázik. A programokat a New Yorki tűzoltóság hajója színesítette, ahonnan több színben láthattunk vízsugár játékot a kikötő előtt.
A versenypálya a folyón észak dél irányban helyezkedett el. A pályának mind a két végén nézőhajók tömege volt kint a vízen, sőt a rendezők arra is figyeltek, hogy a falu felöli oldalon nem lehetett nézőhajó, csak a Jersey city részen, mint utóbb kiderült azért, hogy Manhatten tökéletes hátteret biztosítson a versenyhez. A nézőhajók között fel lehetett fedezni régi 12 R yachtokat és az America- t is.
A katamaránok kikötője nem a faluban volt, hanem Ellis Island mellett. A futam kettő órára volt kiírva, de a szél nem sok jóval kecsegtetett. A rendezőség kettő után nem sokkal ellőtt egy futamot, de miután az első szakaszon a hajókat csak a Hudson folyó sodorta, a futam érvénytelenítve lett. A pihenőidőben a versenyhajókat motorcsónakkal vontatták a falu előtt a nézők szórakoztatására (de gondolom a versenyzők nem voltak túl lelkesek emiatt). Manhatten déli részétől a Pier 25-ig zsúfolásig megtelt nézővel a part. Három óra felé jött egy kis szél amiben a rendezőség megint próbálkozott egy futammal de ez is hasonló sorsra jutott, mint az első próbálkozás.
Fél négykor megint érkezett elég szél ahhoz, hogy futamot indítsanak. A rajtnál a BAR korai rajtos volt, amivel eléggé visszaesett a mezőnyben. A Softbank jól jött el a rajtnál és az előnyét végig tudta tartan, talán egy pillanat volt amikor a Groupama veszélyeztette de mivel útjog miatt büntették így innen már nem volt veszélyben Dean Barkerék győzelme.
Az Artemis végig egyenletes vitorlázással lett a második és a Groupama a büntetése után bejött a harmadik helyre. Negyedik az Oracle ötödik a Land Rover BAR, és az utolsó helyen az ETNZ végzett, őket a Code 0 elakadása vetette vissza a futamban. Folytatás holnap…