Siófok  15.5  •  8.3 kn       

Keszthely  17.7  •  4 kn       

Balatonfüred  15.2  •  9.6 kn       

Balatonboglár  16.3  •  7.4 kn       

Orfű  16  •  9 kn       

Velencei-tó  19.3  •  7.7 kn       

Tiszafüred  16.1  •  6.7 kn       

Mályi-tó  17.2  •  6.5 kn       

2021. szeptember 23., csütörtök

Ócskavas lehet a Queen Elizabeth 2-ből

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

A híres tengerjárót egy kínai cég veheti meg, miután mégsem alakítják át úszó szállodává. Így 20 millió fontot kaphatnak érte.

Ócskavas lehet a Queen Elizabeth 2-ből

A Queen Elizabeth 2-t (népszerű nevén QE2) 1969-ben bocsátották tengerre, első útja az angliai Southamptonból New Yorkba vezetett. A korábban a luxushajókat üzemeltető Cunard Cruise Line társaság flottájába tartozott óceánjáró jelenleg Dubai kikötőjében vesztegel, miután 2007-ben eladták az emírség Istithmar nevű cégének 64 millió fontért (23 milliárd forint).

Kezdetben a tulajdonosok azt remélték, hogy a hajót egy 1000 szobás luxusszállodává alakítják át, júliusban azonban új tervekkel álltak elő. Eszerint meghagyták volna a QE2 eredeti berendezésének nagy részét, és csak egy 300 szobás hotelt hoztak volna létre benne. A múlt hónapban viszont egy brit konzorcium, a QE2 London azt javasolta, hogy vigyék a hajót Londonba, és alakítsák át úszó szállodává az O2 Arena mellett.

A Daily Mail most azt jelentette, hogy egy 20 fős kínai legénység váltotta fel azt a 40 fős csapatot, amely a hajó fenntartásáért felelt. Ez felerősítette azokat a félelmeket, hogy a QE2-t végül ócskavasként fogják értékesíteni. A hajó állapotának fenntartása önmagában havi 650 ezer fontot (233 millió forintot) emészt fel.

"Azt mondták, hogy a hajót szárazdokkba helyezik, mielőtt egy ismeretlen távol-keleti célpont felé viszik" - nyilatkozta a lapnak a QE2 London egyik illetékese, Roger Murray. "Ez egy tragédia, mert szinte bizonyosan azt jelenti, hogy ócskavasként adják el" - tette hozzá. A konzorcium befektetői 20 millió fontot adtak volna a hajóért, 60 millió fontot fordítottak volna a felújítására, és vállalták volna a tengerjáró hazaszállítását Nagy-Britanniába. "A hajóért azonban akár 20 millió fontot (7,2 milliárd forintot) is lehet kapni ócskavasként, és a kínaiak azonnal fizetnek" - nyilatkozta Murray.

Hatodszor nyert a Wild Oats XI Előző

Hatodszor nyert a Wild Oats XI

A Vendée Globe legfiatalabb indulója érte el elsőként a Horn-fokot Következő

A Vendée Globe legfiatalabb indulója érte el elsőként a Horn-fokot