Siófok  12.7  •  19.6 kn       

Keszthely  13.9  •  5 kn       

Balatonfüred  12.4  •  19.2 kn       

Balatonboglár  12.7  •  19.8 kn       

Orfű  17  •  9 kn       

Velencei-tó  14  •  16.5 kn       

Tiszafüred  11.7  •  14.7 kn       

Mályi-tó  13.8  •  14.2 kn       

2024. március 28., csütörtök

Megtartotta az Inter Kupát a Gardazzurra

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Tizenhetedik alkalommal került sor 2012. július 28-án Balatonbogláron az International-Schuller Kupára és Karsai Lajos emlékversenyre, amely évek óta az egyik legnépszerűbb regatta a nyugat-balatoni régióban.

Megtartotta az Inter Kupát a Gardazzurra

Azt már az előrejelzésekből látni lehetett, hogy a verseny napján tipikus júliusi időjárásra számíthat a mezőny, tűző napsütéssel, kánikulával és sajnos igen kevés széllel. Bár az eredeti pálya kitűzésére Balatonboglár – Ábrahámhegy – Balatonbolgár – Révfülöp – Balatonboglár vonalon került sor, előre lehetett sejteni, hogy a teljes pálya teljesítésére idén nem lesz alkalma a 10 órás rajthoz felsorakozó 44 résztvevő hajónak. A sejtés hamar beigazolódott, így az ábrahámi fordulót követően Boglár elé visszaérve a rendezőség befutatta a mezőnyt.

A kijelölt távot a tavalyi évhez hasonlóan idén is a Simó Béla által kormányzott Gardazzurra teljesítette a leggyorsabban, 1 óra 52 perces vitorlázással, csaknem egy órás előnnyel befutva a második helyezett Code 8 előtt, Rick Gergely kormányzásával. A dobogó alsó fokáért a két X-35-ös jelentkezett be, közülük szoros küzdelemben végül a Vermessy Sándor által irányított Admiral-X legénységének nyakába került a bronzérem.

A Gardazzurra óriási előnyének köszönhetően könnyedén zsebelte be a Yardstick I. osztály aranyérmét is, megelőzve Molnár Dánielt a Falco nevű Scholz 22-essel, és Code-8 csapatát.

Yardstick II-ben Natta Antal és a Sentosa legénysége örülhetett az első helynek, míg a dobogó második helyére a Marlin csapata futott be Tarjányi Attila vezetésével. A harmadik helyre pedig Halenár István vezette Sailvész léphetett fel.

Yardstick III osztályban rajthoz állt a Yardstick Trophy pontversenyben élen álló mindhárom egység, „háziversenyükbe” viszont ezúttal dr. Bodó Péter kormányzásával a Patience nevű hajó szólt bele megszerezve az első helyet. A YST pontverseny élmenői közül egyedül – a második helyen végzett - Balázs Gábor és a Catullus Maximus fért fel a dobogóra, mivel a bronzérem a Szabó Gergely kormányozta Narval legénységének nyakába kerülhetett.

Ahogy azt már az Inter Kupa résztvevői megszokhatták, a versenyen idén is külön értékelték a B31-es hajókat, versenyüket idén is Szabó Árpád nyerte a Hvalross-szal.

XVII. International-Schuller Kupa végeredménye:
Abszolút befutó
Yardstick I.
Yardstick II.
Yardstick III.

Sikerrel rajtolt az I. Eurakvilo Regatta Előző

Sikerrel rajtolt az I. Eurakvilo Regatta

(Előny)számmisztika... Következő

(Előny)számmisztika...