Siófok 3.9 • 10.9 kn
Litkey Farkas Festipay nevű katamaránja nyerte a 48. Kékszalag Erste World Nagydíjat
Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.
A csapat Keszthely előtt vette át a vezetést és nem is engedte ki kezéből a balatonfüredi célig. Ezzel Litkey Farkas tizenkettedik győzelmét szerezte a Kékszalag versenyeken.
A várt erős szél végül elmaradt, így a rekordidő ezúttal nem dőlt meg.
A verseny – noha a szerda este lecsapó vihar néhány hajóban komoly károkat okozott – végül az előzetesen meghirdetett időpontban, csütörtök reggel kilenc órakor rajtolt el. A 480 nevezett hajó közül végül mintegy 450 vágott neki a légvonalban 155 kilométeres távnak.
Előzetesen arra lehetett számítani, hogy az erős szél felforgatja az esélyeket, ám végül ez nem történt meg. A balatonfüredi rajt után négy katamarán került az élre, és ugyanez a négy katamarán alkotta az első négy helyezettet néhány órával később, amikor a Balaton körbevitorlázása után visszatértek Balatonfüredre.
A verseny végül nem a szélben, hanem a szélcsendben dőlt el: a vezető hajók a Balaton nyugati csücskében, a Keszthelyi-öbölbe behajózva hirtelen olyan területen találták magukat, ahol szinte semmi szél nem fújt. Litkey Farkas rutinjának köszönhetően itt megtalálta azokat a szélcsíkokat, amelyeken vitorlázva megelőzte vetélytársait, elsősorban a rekordot tartó Fifty-Fifty nevű katamaránt.
Keszthely felől visszafelé vitorlázva a megszerzett előnyt Litkeyék már nem adták el. Az egyre erősödő szélben magabiztosan mintegy 4-5 kilométerel a Józsa Márton vezette Fifty-Fifty csapata előtt tudtak vitorlázni, és végül 8 óra 34 perc 6 másodperces idővel értek célba. Második a Fifty-Fifty 6 perc 14 másodperc hátránnyal, harmadik pedig a dr. Kaiser Kristóf kormányozta Extreme Sailing Team lett 14 perc 42 másodperc hátránnyal.
A legjobb egytestű vitorlás a Principessa nevű libera lett, amely Oroszlán Péter kormányzásával győzött ebben a kategóriában. A többtestű hajók előnyét mutatja, hogy abszolút értékelésben a Principessa a hetedik helyen végzett.
Természetesen a 48. Kékszalag Erste World Nagydíj ezzel nem ért véget. A 450 hajó nagy része előtt még nagy út áll az éjszakában, s az erős szélben önmagában az is nagy sportteljesítmáény, hogy megteszik ezt a távot.