Siófok  18.8  •  19 kn       

Keszthely  20.1  •  15 kn       

Balatonfüred  18.5  •  19.2 kn       

Balatonboglár  18.8  •  19.5 kn       

Orfű  20  •  15 kn       

Velencei-tó  19.1  •  17.7 kn       

Tiszafüred  17.2  •  9.1 kn       

Mályi-tó  15.2  •  10.9 kn       

2024. március 29., péntek

Osztálybeszámolók 2020: NAU370RUN

Osztálybeszámolók 2020: NAU370RUN

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Bár kis késéssel indult a 2020-as vitorlás szezon mégis szerencsésnek tarthatjuk magunkat, hiszen a koronavírus világjárvány ellenére volt lehetőség vitorlázni, lehetett versenyeket rendezni, tulajdonképpen gördülékenyen zajlott le ez a rendkívül speciális esztendő. Az év végén – a nemzetközi versenyek, edzőtáborok mellett - már kevesebb olyan esemény van, amely kimozdíthat minket a szürke mindennapokból, de szerencsére vannak olyan osztálykapitányok a sportágunkban, akik örömmel foglalták össze, hogy mi is történt hajóosztályukban 2020-ban. Sorozatunk folytatásában a NAU370RUN osztály beszámolóját ajánljuk nektek. Az összefoglalóért köszönet Temesfői Zénó osztálykapitánynak.

Szokatlan módon, egy teljesen új, hagyományt teremtő verseny-ötlettel indult a vírusjárvánnyal nehezített vitorlás szezonunk. Ki más kezdeményezhette volna azt a Négykezes versenyt, aminek a különlegessége, hogy a hajók a rajtvonalon horgonyon és leengedett vitorlákkal állva sorakoznak fel…természetesen a Nautic-ok szülőapja, Sopi fejéből pattant ki az ötlet. Pünkösdi Regatta helyett ráadásul nagy kedvvel álltak rajthoz a 370-esek és rekord idő alatt jutottak el Csopakról Badacsonyba, hiszen a nyugati medencében 25-30 csomós szélben küzdöttek a legénységek. A Sleepwalker nyert rendkívül szoros küzdelemben, hiszen 10-15 percen belül mind a 10 hajó célba ért.

Következett az Ezüst Szalag és az egész szezonra jellemző szélhiány a versenyek többségén. Köszönhetően a vitorlázók „éhségének” sok hajó állt a késő délutáni rajthoz, köztük első alkalommal vett részt, ranglista versenyként 10 egységge,l a NAU370RUN osztály. 15 órás küzdelem után a Schatz nyerte a nyugati-medence-kerülő éjszakai vitorlás versenyt a Sleepwalker és Carbonado előtt.

A szintén nem túl kiegyensúlyozott szélviszonyok (talán hagyományosan) között zajló, de küzdelmes Fehér Szalagot a Magnum nyerte a Revolution és Schatz előtt.

Az EGIS Kupán egész jó futamokat lehetett tartani és az egységek pályaversenyen mérhették fel az erőviszonyokat, talán már az OB-ra is koncentrálva. Revolution, Sleepwalker, Magnum sorrend alakult ki.

Az 52. Kékszalag igazán embert próbáló szélhiánnyal kecsegtetett és sajnos nem is „csalódtunk” az előrejelzésekben. A többszöri teljes újra osztással tarkított Kékszalagon az osztálytörténelmünk leghosszabb versenyét a Schatz nyerte, második helyen a Fantom legénysége ért a célba, míg a dobogó harmadik fokára a Carbonado csapata állhatott fel.

Augusztus közepén Siófokra kapott meghívást az osztály egy OB előtti utolsó „teszt” versenyre. Sajnos a szombati nap teljes szélcsendje után a vasárnap megtartott egyetlen futam alapján kellett eredményt hirdetni. Kacor Király, Revolution, Magnum sorrend előre vetíthette az OB erőviszonyait, de persze Sleepwalker, Schatz, Carbonado és a Fantom is dobogós reményekkel vágott neki a szeptember első hetében megrendezésre kerülő csúcsrendezvénynek.

Negyedik alkalommal rendeztük meg a 2020-as Országos Bajnokságot Balatonföldváron, mely helyszín újra igazolta létjogosultságát a megtartott 9 érvényes futammal. Minden idők legszínvonalasabb versenyét és komoly küzdelmeket hozott a Bajnokság valamennyi futama. Végül a címvédő Revolution harmadik bajnoki címét ünnepelhette, az ezüst érmet a Kacor Király csapat szerezte meg, míg a bronzérmet a Sleepwalker legénysége vehette át. (Fantom, Schatz, Magnum a további pontszerző helyeken) Az újszerű közvetítési technológia segítségével átlagosan közel 1.000 néző kísérte figyelemmel élő adásban a NAU370RUN Országos Bajnokság valamennyi futamát a közösségi médián keresztül. A kamerák és drónok segítségével beérkező és grafikai elemekkel tarkított élő képek mellett, rendező-műsorvezető és szakkommentátor közreműködésével valósulhatott meg a színvonalas közvetítés.

A Félsziget kerülő a korábbi években is eredményezte már csapatok mennybe menetelét vagy tragédiáját, ez idén sem volt másképpen a durva hínárhelyzetnek köszönhetően. A verseny során többször változtak „durván” az erőviszonyok, de befutó előtt szakaszban – amikor már nem gondoltunk helycserékre – ismét feje tetejére állt a világ. A stabilan vezető Revolution és Sleepwalker erős hínármezőbe futottak, így a nevető harmadik Cabonado őket megelőzve megnyerte a versenyt. A soron következő Unitef kupa a túrafutam alapján dőlt el az osztályban, nyert a Carbonado a Revolution és a Sleepwalker előtt.

Az évadzáró Dér kupát – szintén a szokásos őszi Kenesi körülmények között - a Magnum nyerte, a Carbonado és a Revolution csapatai előtt.

Kiemelkedő eredményeivel a Bajnok Revolution első alkalommal hódította el a Ranglista vándordíját, az év végi értékelésben második helyezést ért el a Carbonado kiegyensúlyozott teljesítményének köszönhetően, harmadik helyre szorult a Kékszalag győztes és címvédő Schatz csapata.

Sajnos a járvány második hulláma miatt elmaradt a szokásos év végi NAU370RUN karácsonyi buli és ranglista díjátadó, de tavasszal remélhetőleg lehetőségünk lesz a pótlásra! 2021-ben a NAU370RUN osztály minden csapat tervezi a versenyzést, célunk nem kevesebb, mint a 100% !

Jó Szelet (kevesebb hínárt) és vírusmentes életet kívánunk minden Balatoni vitorlázónak a 2021-es szezonra!

Temesfői Zénó
osztálykapitány

Ez már nem a kalandvágyó tengeri medvék versenye Előző

Ez már nem a kalandvágyó tengeri medvék versenye

Osztálybeszámolók 2020: NAU330 Következő

Osztálybeszámolók 2020: NAU330